Protiúder

56%

Komentáře a recenze 16

29 851 bodů
5.5
Tento film patří k Arnieho nejslabším vůbec. Sice je scénář typický na svou dobu i Arniemu šitý na míru, přesto filmu chybí ten pravý spád a propracovaná akce. Zkrátka nemá film tu pravou šťávu a nevyhnul se spoustě "klišé". 55% s přimhouřeným okem kvůli Arnoldovi.
28 428 bodů
6
Příběh začíná zásahem hasičů během požáru, z nichž jeden, pod jménem Gordy Brewer, má tvář Arnyho. Tohle nedá si nevzpomenout na starší snímek 'Náhlá smrt' (1995) s Jeanem-Claudem van Dammem mající úvod stejný, takže pochopitelně vzniká otázka: Natočil snad Arny také svoji smrtonosnou past a kopírovali tvůrci námět zmíněného snímku? Následující minuty ukazují, že je vše nakonec přeci jen jinak. Teroristé se samozřejmě objeví, svůj čin ale vykonají a Gordyho rodina během toho zahyne. Gordy však okamžitě nejde do akce, jak by se mohlo zdát. Snímek se veze spíše na poli akčního dramatu, čímž po divácké stránce vzniká určité zklamání. Samozřejmě že Gordy svět zachrání poté, co po delším čekání nakonec přeci jen vezme věci do svých rukou, ale ne tak, jak by si mnohý představoval. Jde tedy o klasickou dějovou šablonu o mstě, do kterého je začleněna aktuální problematika obchodu s drogami, mezinárodního terorismu a nejednoduchá politika. Celému konceptu chybí patřičné napětí a správný tah na branku. Některé scény dokonce jakoby přechází do dobrodružného žánru, z čehož v jistém smyslu vzniká určitá podivnost. Ono je tady vůbec neobvykle až moc absurdních scén, které vypadají spíše směšně, než aby se mohly brát vážně. Arny však vážně hraje, ale jak je vidět, ponurosti stejně bylo učiněno za dost. Těžko říct, jestli takovému vyznění snímku nebylo zapříčiněno útoky z 11. září 2001. Nejen že kvůli tomu byla posunuta o několik měsíců premiéra, ale byla dokonce vystřižena scéna s únosem letadla. To je ale jediné, o čem se ví. Buď jak buď, snímek tímto spadá spíše do průměru a v Arnyho filmografii o zklamání skutečně jde.
6
V zásadě si říkám, jak je možné, že režisér Uprchlíka, který má k dispozici velký rozpočet, hvězdy jako je velký Arnie, Francesca Neri, Cliff Curtis nebo John Leguizamo může natočit tak průměrný film. Přitom děj není špatný, prostředí hasičů je atraktivní, ale co naplat, když to nápady nehýří a sranda to také moc není. Škoda.
5.5
Jde o slabší kousek v Arnoldově filmové éře. Děj klasický. Akce nadprůměrná. Efekty ucházející. Celkově nadprůměrný akční film.
avenis
avenis
8 145 bodů
5
Průměrná "Švarcenégnovka". Všechno už tu bylo. Nezaujme, neurazí. Chvíli jsem měla dojem, že hlavní záporák je tentýž, co hrál v seriálu Brutální Nikita po boku Pety Wilson, ale není tomu tak. Možná jsou to bráchové a neví o tom. :-) (1.11.2013)
sixmonsters
sixmonsters
2 756 bodů
6
Nejpamětihodnější na tomto filmu je, že tam šlo o teroristy, a že jsem na něj šel do kina přesně večer před maturitou. Protiúder mi krásně pročistil hlavu, zřejmě v ní ale rovnou stihl promazávat i informace sám o sobě. Takže dnes už si z něj nepamatuji skoro nic. Průměrné hodnocení dávám proto, že i moje maturita dopadla přesně takhle průměrně.
Edward
Edward
2 481 bodů
5
5/10
TomSti
TomSti
583 bodů
4.5
Válka se kvůli krokům Američanů v Kolumbii přenesla na americkou půdu. Arnoldův syn a manželka to při teroristickém útoku schytají, Arniemu na čas zvlhnou oči, aby mu vzápětí zrudla tvář, když se dozví, že úřady s tím momentálně nehodlají nic dělat. Vyšetřování utichne a rozbolavělý otec a manžel bere spravedlnost do svých rukou. Tentokrát tenhle staromódní titán přestřelil. Vybrat si tak pitomou roli, to chce talent. Hodně nevyrovnaný režisér Andrew Davis místy vypadá, že své řemeslo úplně zapomněl. Zejména po bombovém útoku absolutně nezvládá dialogové sekvence, postrádá smysl pro rytmus a zabije i potencionálně silné scény. A ani po přesunu do Kolumbie se to moc nezlepší (hodně mizerně natočený úprk přes vodopád). Arnold se dostane všude, oklame drogové bosse i armádu teroristů a ani u toho nebude muset vystřelit jedinou kulku. Je to hloupé, je to bez přidané hodnoty a divák jen smutně vzpomíná na Davisovy pecky typu Uprchlík, Dokonalá vražda nebo Přepadení v Pacifiku. Děravý scénář je pak jednou velkou kapitolou. Zdrcený hasič zlikviduje sám kolumbijské živly? Nejsme v osmdesátých letech, proboha.. Mimochodem John Turturro se představí jen na pár minut, ale Arnolda a spol. spolehlivě přehrává.