Bunny Lake Is Missing

75%

Komentáře a recenze 1

28 428 bodů
10
Mladé mamince se za bílého dne, po nastěhování do nového bydliště, ztratí v nové školce malá dcerka, po které po nahlášení okamžitě začne pátrat policie. Ale čím déle vyšetřování trvá, tím více sílí pochybnosti nad existencí dítěte. Nejsou důkazy, jako například hračky a oblečení, není nikoho, kdo by děvčátko viděl. Jedná se tedy pouze o výplod fantasie oné mladé ženy? Až mrazivě fenomenální film naprosto nic nepostrádající na své impozantnosti ani v dnešní době. Takovou bezmoc a beznaděj by nechtěl zažít nikdo. Celý příběh se vyvíjí zvolna a v rámci dějového vývoje zcela promyšleně. Carol Lynley zahrála onu mladou maminku tak dobře, že již od prvních minut k sobě získává divácké sympatie. Následné zoufalství a beznaděj se, doslova a do písmene, po divácké stránce prožívá s ní. Z počátku se příběh jeví jako kriminální drama, kde se v pomalém tempu, ale razantně, projevují nečekané zvraty, čímž dramatické napětí více sílí. Nejšokující je však zvrat závěrečný, který se náhle změní v tak silné psychologické finále, že i Norman Bates ze snímku ´Psycho´ (1960) vedle toho vypadá jako naprostý břídil. Příběh má spoustu vedlejších postav a každý je podezřelý, čímž se v podstatě do pátrání zapojují i diváci ve snaze uhodnout, kdo je daným pachatelem. I těch náznaků, včetně těch falešných, je obsaženo více než dost. Tvůrci si s vnímáním diváka tedy také dobře pohráli. Vizuální hodnota černobílého filmu je taktéž ukázková. Snad i sebelepší film noir může jen tiše závidět. Tak mistrovské využití světla a stínu aby jinak divák pohledal. Snímek je jako celek tedy ohromně fascinující a na diváky svým silným potenciálem působí jako magnet. Prostě chytne a nepustí, dokud nevyjde najevo, jak to s tím děvčátkem tedy je. Vynikající tvůrčí práce.