Ip Man

81%

Komentáře a recenze 18

9
Hong Kong jede! Ip Man je přesně to co tu dlouhou dobu chybělo. Kvalitní film plný karate a soubojů. Donnie Yen je jako mistr IP přesvědčivý a lehce si k němu najdete sympatie. Životní příběh IP Mana mám naučený nazpaměť a i když ho film podává ve volnějším pojetí,tak se je stále na co dívat.
29 851 bodů
8.5
Film od kung-fu nevyhledávám, ale když se přidá pořádný příběh, nepřehnané realistické souboje a skvělé zpracování, je z toho perfektní snímek. Do příběhu jsem se okamžitě po začátku okupace Japonci vžil a už jsem jen hlatal každý záběr. Skvělé - 85%.
8
Ip Mana jsem si musel oblíbit ze stejného důvodu, jako westerny Serigia Leoneho. Dokonale vykreslené heroické charaktery a do jediného souboje muž proti muži vklíněná osudovost je tu vystavěna na stejném principu. Ip Man funguje jako pohádka pro kluky všeho věku o boji dobra proti zlu a i když trochu tomu ubírá někdy až moc důrazná sentimentalita, stále je to velmi slušné. Vidět to, když mi bylo deset, nejspíš by mi to přirostlo k srdci mnohem víc. Tím nechci naznačit, že by šlo o dětinský film, jen tu vyhraněnost a černobílost nejde na 100% ocenit. Na 80%/90% ale určitě. Někdy se holt je možné nechat strhnout i tak jednoduchým filmem.
8
Kung-fu filmům sice nijak zvlášť (nebo spíše vůbec) neholduji, ale Ip Man si rozhodně zaslouží můj velký obdiv a respekt. Nápadité a svižné zpracování, parádní choreografie a sympatický hlavní hrdina, který je v jádru dobrotivý a přátelský, ale umí to skutečně pekelně rozbalit. Zobrazení japonské okupace dodává jinak poněkud slabému příběhu značnou dávku působivosti a k postavám si divák dokáže vytvořit vztah i přesto, že vedou celkem prapodivné dialogy a neoplývají kdovíjak výraznými emocemi. Film sice více ocení čínské publikum, pro které jsou všechny činy postav otázkou národní hrdosti, ale i nezaujatý divák se zaručeně skvěle pobaví.
9 318 bodů
7
Na kung fu filmy je tohle mimořádná kvalita, ale pořád bych se držel při Zemi, o jak moc dobrý film ve výsledku jde. Mám rád charaktery tajemné postavy, která se nakonec ukáže jako ten správný badass, a to právě Ip Man splňuje, jak se patří.. Donnie Yen si tímhle navždy vysloužil auru akčního hrdiny navíc velkého popularizátora bojového umění wing chun, které je v Evropě spíše na druhé koleji. Tohle umění se učí malinko odlišně, než jsme zvyklí a současně nakonec i jinak vypadá, nemá takovou práci s dechem či pomalejší techniky jako jeho asijští kolegové, ba naopak jde často o sérii technik, kde si říkáte, že snad musí být na plátně boj uměle zrychlen. Ale ba, ještě je podezírám z laciného slow motion. Všichni se snaží, aby z toho byl velkofilm s citlivým obsahem a patřičným přesahem, aby boje byly jen smyslné koření příběhu, že nakonec jde o sentimentální a promyšlený příběh z okupované Číny. Mám však pocit, že přesně tohle by Oscaři v dnešní době ocenili soškou.. Kdyby se to celé povedlo je z toho jeden z opravdu nejlepších filmů všech dob, ale tady to malinko vyšumí.. Pokud máte rádi kung-fu filmy je tohle povinnost a v žánru asi i klenot, jakmile se to snaží zapůsobit i jinou kvalitou, tak mám problém. Avšak po závěrečném epilogu nechybělo moc a tu pětku bych přiklepnul. 75%
9 025 bodů
8.5
Wing Chun jsem se učil a bylo to jedno z nejlepších bojových umění, co jsem kdy viděl. V rukou Donnie Yena se mění v nebezpečnou zbraň, kde každý kdo to schytá, tak se asi nezvedne. Skvělý akční film, který odkrývá lehce historii jednoho z nejtalentovanějších mistrů bojových umění. Bruce Lee věděl, kde se má učit.
Standa.
Standa.
6 180 bodů
8
Po docela dlouhé době se k nám dostalo něco dobrého z HongkKongu. Po všech těch filmech s Jackie Chanem, kde jsme se mlátili smíchy do stehen je tu zase něco z vážnějšího soudku. Ip Man vás dostane svými skvělými choreografickými sestavami.
8
Nejsem zrovna velký fanda filmů o bojovém umění ale pár jsem jich už viděl a Ip Man rozhodně patří mezi ty nejpovedenějši. Donnie Yen byl dobrá volba na stvárnění hlavního hrdiny. Vrcholem filmu je Ip Man vs deset japonců.
Destoroyah
Destoroyah
3 573 bodů
8
HODNOTENIE: 7,5/10
výfuk
výfuk
2 975 bodů
10
Kung-fu jsem výdal jenom z filmů. Snad se na mne nebude mistr Chan zlobit, ale Ip Man mě strhl. Hned po prvním souboji jsem věděl, že se bude na co koukat. Ip Man měl v sobě úžasné bojové umění a jeho zajímavý smysl a zároveň dokonalý příběh. Ip Man vás pro svůj příběh i neuvěřitelné a magické bojové umění stáhne k sobě a nepustí do konce filmu.