Kill Bill

79%

Komentáře a recenze 41

8
Quentin Tarantino je prostě génius a jeho filmy miluji. Kill Bill se tak pro mne stal dalším zářezem v jeho filmografii. Tentokrát to tenhle šílenec pojal po vizuální stránce trochu jinak a místy se zcela utrhl z řetězu. Akce je klasicky vynikající a plná nápadu. Krev tu stříká na všechny strany a po stránce vyprávění nemůžu nic vytknout. Prostě typický Tarantino,kterého musíte prostě milovat.
29 851 bodů
9
Parádní podívaná od Quentina Tarantina. Scénář je božský a zpracování ještě lepší. Geniální režie a jasný rukopis. Pomstychtivá drsňačka, z níž jde opravdu strach a Uma Thurman má respekt od pohledu. Vše graduje a je to čím dál více krvavější dle stylu mého oblíbeného režiséra.
8
Ke Kill Billu mám jako k jedinému Tarantinovu filmu "osobní" vztah - byl to můj první film od něj, byj jsem dost malý, abych tenkrát ocenil jeho hravost, a jako jsem stárnul, tak i... ne, pořád jen tu hravost. Ale ok.
10
Kill Bill vol. 1. vypráví pět kapitol ze života Nevěsty (Uma Thurman). Nevěsta je na nácviku vlastní svatby střelena do hlavy otce svého zatím nenarozeného dítěte Billem. Upadá na čtyři roky do kómatu, z kterého se probere, aby se pomstila svým vrahům. Nejprve vyřídí první členku speciálního hadího komanda Vernitu Greenovou (Vivica A. Fox) a pak šéfku tokijské mafie O-Ren Ischii (Lucy Liu), na kterou si musí pořídit speciální meč od Hattory Hanza (Sonny Chiba). Přitom je pořád v patách Billovi, kterého, ale v celém filmu neuvidíme. Slyšíme pouze jeho hlas. Troufám si tvrdit, že Kill Bill je naprosto výjimečný film, který diváka usadí svým vizuálním stylem a pokud přistoupí i na suverénní autorské myšlenky Quentina Tarantina, může se stát i jednoznačně kultovním filmem. Má totiž všechny potřebné atributy - příběh, akci, stylovou hudbu a potřebný nadhled. Film si na sebe slušně vydělal, takže se Tarantino opět nepohřbil do stínu Pulp Fiction, jak by mu celá řada jeho odpůrců přála. Film slavil velké úspěchy u generace, kterým je film určený a to na MTV Movie Awards.
8
Jestli nějaký jeho snímek hlasitě argumentuje, že Quentin Tarantino je ještě lepší režisér než scénárista, bude to právě Vol. 1. Je to NEUVĚŘITELNĚ dobře natočená série mikropříběhů, jejichž seskupení i způsob (ne)uzavření možná budí diskutabilnost, avšak v každé sekundě naplno odráží nevyčerpatelný génius jedné pomazané filmařské palice. Quentin bohužel používá vedlejší aktéry jako překvapivě pasivní figurky na cestě skrze východoasijské kinematografické atrakce a často se až okatě opájí vlastní audiovizuální dokonalostí, ale ono mu to nejde nesežrat. Ten film je jeden velký festival husí kůže, způsobené nadpozemskou inscenací akce za doprovodu jednoho úžasného tracku za druhým (byť například závěrečný fight působivost rychle ztrácí, hlavně kvůli až otravné černobílé kompozici), a subjektivní délka se pohybuje někde okolo 80 minut. Taková nenáročně náročná laskomina, kterou je zkrátka radost sledovat, přestože s pokračováním nemá až tolik společného a funguje spíše jako porno pro geeky než startér komplexního a vrstevnatého příběhu...
5.5
Kill Bill je čtvrtý film scenáristy a režiséra Quentina Tarantina. Ačkoliv byl film zpočátku koncipován jako jeden, později byl, kvůli délce okolo čtyř hodin, rozdělen na dva díly, každý s pěti kapitolami s tím, že kapitoly nejsou řazeny chronologicky. P.S. Dobrá řežba.
9 329 bodů
9
Kolikrát už jsem Kill Bill viděl :)... A vždy mě to hrozně baví. Jen holt s postupem času se tady s Tarantinem rozcházím, kdy hlavní důvod, proč ho mám tak moc rád. Jsou ty geniální dialogy, které jsou často předzvěstí nějaké akce, což zdobí až následující QT filmy. Tady to je tak trošku hlavně akce... Úplně nejsem ani odvázaný z dlouhé scény v Tokiu, kdy toho souboje bylo prostě hrozně ale hrozně moc. Naopak nejradši mám souboj s Vernitou Green, kdy je to koncipováno naprosto geniálně! 90%
M3lios
M3lios
9 141 bodů
8
Od Kill Billa som nič moc nečakal ,pretože Tarantinov štýl už takpovediac "poznám" a Kill Billa poznám až príliš dobre ,aby sa mi páčil...ALE... Bol som nakoniec prekvapený. Na rok 2003 dosť slušný akčňák ,ktorý aj pobavý a hlavné postavy neboli vôbec tak vymleté ako som si myslel. Vo filmu sa ukazuje veľa Gore scén ,ktorých som sa najviac bál ,pretože Tarantinov gore štýl síce poznám no viem ,že Kill Bill je toho plný až až. No na moje prekvapenie boli gore scény celkom dobre vyvážené s dejom a tá hodina a 45 minút prejdú rýchlo ako voda. Čo ale musím skritizovať je hlavne dĺžka filmu pretože si myslím ,že by tých 30 minút naviac vôbec deju neuškodilo. Vo filmu sa ukážu aj nejaké zvraty ,ako je u Tarantina zvykom ,no na môj vkus na Tarantinovku tojo bolo strašne málo (posledná veta ma ,ale dostala). Keď to mám nejako zhrnúť tak Kill Bill vol. 1 bol celkom fajn film ,no pre mňa najslabšia Tarantinovka (zatiaľ). Koniec je v poho ,ale nieje to nič ,z čoho by som padol zo stoličky ako v Nehanebných Bastardoch alebo v Hateful8. Podtrženo sečteno Kill Bill 1 si od mňa vybojoval 82% ,ajtak sa mi ,ale viac páčila dvojka :)
9 025 bodů
8.5
Pocta Hongkongu a jeho filmům. Když totiž jako mladý prodejce ve videopůjčovně sjíždíte od rána do večera akční filmy, tak vám ty americké jednoho dne přestanou stačit a musíte kouknout jinde. Tarantino koukl do Asijských zemí a začalo to. A my tak můžeme sledovat tento film o pomstě, kde se střetávají dva filmové světy různých končin, bere si to nejlepší a přetavuje to do jednoho z nejlepších akčních filmů všech dob.
avenis
avenis
8 143 bodů
10
Dobře si pamatuji, jak jsem Kill Bill viděla poprvé. Směsice úžasu, ochromení a rozechvělé hrůzy. A tak jsem poznala Tarantina. Teprve pak jsem se seznamovala s jeho dalšími díly a už navždy jsem se do jeho filmů zamilovala.
Příběh Nevěsty je zobrazením všeho, co člověk touží udělat, ale nesebere pro to sílu a odvahu. Ona to dokázala.