Žiješ jenom dvakrát

77%

Komentáře a recenze 13

29 851 bodů
6.5
Efekty a technické zpracování působí úsměvně, zejména kosmické lodě a honička ve vrtulnících ale je to film starý přes 50 let, takže to tak beru a nesníží to mé hodnocení. Mám spíše problém s tím, že je to doposud nejnudnější bondovka s průměrnou Bondgirl a průměrnou akcí. Nejhezčí snad je když se tam nic neděje a jen se kocháte krásami japonského souostroví. Pro jedna z horších bondovek.
28 428 bodů
8
Ani v pořadí pátá bondovka neubírá na kvalitě a rozprostírá příběh plný tajemna, akce a určitého charizma. Tentokrát nás Bond zavede do Japonska a dokonce i do vesmíru. Netlačí se na pilu a vše nechává v klidu se plně rozvinout. Pravda, dnes už to přijde utahané, ale to je způsobeno zestárnutím snímku, což je zcela přirozené. Byť je vyprávění pomalé, buduje tím atmosféru podporovanou výborným soundtrackem, který rozhodně stojí za povšimnutí. Hlavní padouch hladící neustále bílou kočku a kterému není tajemně vidět do tváře se rozhodl využìt studené války a provokacemi vyvolat 3. světovou válku. A James Bond má za úkol mu to překazit. Ale dokázal víc. Konečně se padouch ukáže v celé své kráse. Vlastně zrůdnosti. Sean Connery už má roli Bonda v malíčku a tak jeho přesvědčivý výkon nepřekvapí. Tady už sice tolik nehláškuje jako v předchozích snímcích, je to však trochu vynahrazeno humornými scénami, jako například situace, kdy ho líčí na vzhled Japonce. Zajímavý výsledek. Dojde i na ukázku japonských bojových umění. Ani tento snímek zkrátka nedopadl nejhůř a může řadit mezi povedené filmové ztvárnění nejslavnějšího agenta všech dob.
8
Bond je v tomhle dílu nějak neschopnější než obvykle. Neustále někomu padá do pastí, nechává se zachraňovat a spoléhá na náhodu. To ale nebrání tomu, že jde spolu s Goldfingerem o nejlepší Bondovku do té doby. A jistě nebude náhoda, že spolu s Goldfingrem ji jako doposud jedinou nerežíroval Young.
8
Pátý Bond. Exotické prostředí Japonska, parádní hudební motiv, mini vrtulník, Karin Dor a záporák, který inspiroval i Austina Powerse. Začíná se ze mě stávat bondofil.
8
Žiješ jenom dvakrát v hierarchii všech bondovek představuje zásadní moment, který se stal následně pro sérii jednou za čas standardem- Šlo totiž o první film po kterém v následujícím filmu James Bond změnil tvář- Ano, Sean Connery se po následujícím filmu V tajných službách jejího veličenstva ještě vrátil ve filmu Diamanty jsou věčné a o pár let později také v neoficiální bondovce Nikdy neříkej nikdy (což je vlastně remake Thunderballu), tehdy ale platilo, že bude Žiješ jenom dvakrát poslední Conneryho film v roli Jamese Bonda. A v tomhle případě šlo pronést frázi o tom, že se Connery rozloučil ve vrcholné formě. Pro režiséra Lewise Gilberta šlo o první bondovku v jeho kariéře (později se ještě vrátil v rámci bondovek Agent, který mne miloval a Moonraker) a natočil tehdy po Goldfingerovi nejlepší bondovku. Žiješ jenom dvakrát je velkolepá, epická a naprosto pocitově vtahující bondovka, která předvádí to nejlepší ztvárnění Bondova dost možná nejslavnějšího protivníka- Ernst Stafro Blofelda. Stačilo málo a Žiješ jenom dvakrát málem mělo velmi výraznou českou stopu- Původně si totiž měl roli záporáka Blofelda, jehož přítomnost byla patrná už v rámci série předtím zahrát sám Jan Werich. Werich natáčel 5 dní a ve filmu jsou v jednom záběru vidět jeho ruce, háček byl ovšem v tom, že Werich nefungoval jako ideální záporák, ale spíš jako hodný strejda (jisté příběhy ovšem tradují, že si Werich nakonec ve filmu nezahrál kvůli nátlaku KSČ) a tak byl nahrazen tou nejlepší možnou náhradou- Donaldem Pleasencem! Pleasence si Blofelda zahrál pouze jednou a přesto se stal tou nejlepší a nejznámější inkarnací velitele organizace Spectre. I díky tomuto padouchovi má Žiješ jenom dvakrát opravdu napínavý nádech a scéna kdy se Bond a Blofeld konečně setkávají tváří v tvář do velké míry funguje právě díky Pleasenceovi. Blofeld za celou historii bondovek vystřídal dohromady více představitelů než samotný Bond, Pleasence ale přesto dodnes zůstává tím nejlepším. Celkový nápad zasadit dění do Japonska byl velice dobrý nápad. Žiješ jenom dvakrát je v tomhle ohledu dost možná jedna z nejoriginálnějších bondovek, která sice opět představujte trademarky představené především v Goldfingerovi, ale přesto působí svěžím dojmem. Jsou tu ninjové, výborná sekvence s vrtulníky a především ta naprosto úžasná výprava většinu času pramenící z japonského prostředí. Žiješ jenom dvakrát je do roku 1967 dost možná vizuálně nejkrásnější bondovkou a stejnojmenná píseň Nancy Sinatry patří mezi nejlepší bondovské songy všech dob. Jako na většině starších bondovek se na Žiješ jenom dvakrát možná podepsal zub času, přesto je ale Žiješ jenom dvakrát skutečně představuje druhou nejlepší bondovku ze 60. let. Tempo možná ze začátku tolik nefunguje a praktické efekty využité pro falešné rakety zestárli velice směšným způsobem. Přesto jde ale pořád o bravurní bondovku, která tehdy skutečně pro Conneryho představovala tu nejlepší možnou rozlučku. Jenom škoda, že se Connery nakonec přece jen nechal později zlákat na návrat. A že si Guy Hamilton (režisér nejlepší Conneryho bondovky Goldfinger) u Diamanty jsou věčné nevybral lepší chvilku. Ale to je zase jiný příběh.......
avenis
avenis
8 145 bodů
4
Nic proti japonskému prostředí, ale Bondova proměna v Japonce je více než nepovedená a komická. Stejně jako vše ostatní. Film působí dojmem, jako by byl točen spíš pro mládež. To Roald Dahl umí. Chybí tomu šťáva, kterou má například Thunderball. (28.1.2014)
SNCIS
SNCIS
6 531 bodů
6
"Proč čínské dívky líbají naprosto jinak než ostatní?" Charismatický Sean Connery jako agent 007 popáté. Podle mě nejhorší Conneryho Bondovka - Prostředí v Japonsku mi nesedí, Bondgirl tady mi přijdou stejné a ninjové tam nepasují tuplem. Nejlepší bude asi konec "Říkal jste, nedobytná pevnost?" jo střet Jamese a Blofelda potěšil. Jinam mi to přišlo trošku moc překombinovaný a zdlouhavý. - 60%.
kawa
3 388 bodů
8
Asi nejlepší bondovka první dekády, velmi dobrý námět, dobré herecké výkony, jen slabší efekty, a mizerná maska Conneryho - Bonda coby japonce. Jinak zajímavé drama od začátku do konce s výbornou hudební kulisou, která podtrhává děj. Lze jen doporučit.
TARANTlNO
TARANTlNO
3 345 bodů