Ona

58%

Komentáře a recenze 2

28 387 bodů
5
Anglický spisovatel dobrodružných románů Henry Rider Haggard není znám jen věhlasným a i u nás známým literárním počinem 'Doly krále Šalamouna', filmaři hojně vyhledáván, ale i románem 'She: A Jistoty od Adventure', který si pro úspěch vysloužil i několikadílné pokračování. Filmaři po tomto skvostu sáhli už v době němé éry, kdy vzniklo několik filmových zpracování. Tento snímek z roku 1965 je druhým snímkem zvukovým a v podstatě prvním barevným a v obrazovém Cinemascopu. A tak opět nejde o nic jiného, než o tříčlennou výpravu, která ve Východní Africe narazí na ztracené město, ve kterém vládne krásná královna, jejíž láska je příslibem nesmrtelnosti. Takový film si vyžaduje ne zrovna skromný rozpočet, který však zřejmě takový byl, protože na každičkém záběru je to znát. Lokace sice vcelku působivé jsou, ale třeba statický obraz scenérie onoho ztraceného města moc nadšení nevyvolá. Vlastně to takřka připomíná Drážďany po náletu spojenců. Snímek samozřejmě láká na Ursulu Andress v roli královny, která na sebe upozornila účastí v první bondovce 'Dr. No' (1962). K hereckým kreacím jí scénář zrovna nevybízí, ale být krásnou královnou se jí chtě nechtě podařilo. On ten film je vůbec takový celý omšelý ve své jednoduchosti a námětové přímočarosti. Dobrodružný orientální kabát sice má, ale zub času už bohužel za ta léta také udělal své. Dějová etuda ohledně plamene věčného mládí a radosti z nesmrtelnosti je sice dobrodružně zajímavá, ale dnes už svým zpracováním poměrně nudná. Okem shovívavým je potřeba na toto filmové dílo zhlížet, jinak dojde k diváckému zatracení. Je-li to škoda už je na diskuzi.
pitryx
pitryx
1 262 bodů
4
Klasické starší dobrodrůžo se vším všudy a hezkou ústřední melodií. Jenže pak se to začne táhnout. Akce se vytratí a začíná to být kapánek nudné. Nakonec to vypadá jako milostné drama z červené knihovny. Což je veliká škoda. Proto musím hodnotit v podprůměru.