Spiknutí: Echelon

57%

Komentáře a recenze 1

28 387 bodů
6.5
Dostat v balíčku nejmodernější mobilní telefon, na který po rozbalení začnou přicházet esemesky s radami jak vyhrát sázky, by jistojistě uvítal každý. Jenomže jak se také hodně brzy ukáže, je za tím daleko víc. Pro našince je příjemná skutečnost, že se část děje odehrává v Praze, kde se také natáčelo. Bohužel už při dnešním pohledu na dost provařeném místě. To je Praha tak malá a nezajímavá, že se pořád musí natáčet u Rudolfina? No nic. Koncepce příběhu nám svým způsobem připomene československý seriál ´Návštěvníci´ 1983) a v něm hlavní počítač vše řídící pod názvem ´Centrální mozek lidstva´. Právě o nějaký takový počítač tu jde, který obdobně jako ve zmíněném seriálu začne pracovat poněkud podivně. Možná proto se coby pocta točilo také v Praze. Ale protože má snímek na svědomí Hollywood, příběh je nepřekvapujíc špionážní, kde se tajné služby zase dost zapotí. Vyloženě se o filmovou pecku nejedná, ale jako takový bezvýznamný snímek na víkend se divácky strávit dá. Možná to tak na první pohled nevypadá, ale do děje je zapleteno spousta nejrůznějších motivů, což je téměř až div, že se v tom tvůrci vůbec vyznali. I přes jednoduchost převážně vzniká otázka, jak co vlastně souvisí s čím. Než se nejrůznějšími intrikami dosáhne velkému odhalení hlavně v oblasti co se kde děje a proč, kostrbatě se překonává problematika vývoje děje k dosáhnutí něčeho, co by jistojistě šlo vyobrazit daleko snadněji. Snímek je tak plný nejasností, že v podstatě u toho nemá cenu přemýšlet. Spousta motivů pro někoho poměrně známých, ale když se vypne mozek… Ale jo, dá se to.