Komentáře a recenze 14

Dojemná, skvěle napsaná romance (včetně spojovacích článků v podobě "kouzelné" poštovní schránky a psího miláčka - kampak se ke konci tak najednou ztratil?).
  • nepřeslazený děj
  • přiměřená míra mystiky (časový most)
  • výborně obsazená ústřední dvojice
29 851 bodů
7
Velmi dobře zpracované i když přeslazené romantické fantasy. Sandra Bullock ukázala svou něžnou stránku a za mě jí to sluší stejně dobře, jako role drsňaček, možná i více. Chemie s Keanu Reevesem funguje skvěle a to i na dálku. Zajímavý slaďák, který jsem viděl vícekrát a nestárne.
28 428 bodů
9
Příběh plný vášně a toužebné lásky dvou lidí komunikující spolu jen formou dopisů. Nehledejme v tom reálnost příběhu, je to přeci jen romantický příběh v mezích časoprostoru a paralely vesmíru. Příběh jedné lásky a tajemství. Sandra Bullock a Keanu Reeves rozehráli příjemné filmové představení, kde čas běží jen v představách a kde každý hledá tu svoji cestičku k tomu druhému. Tento milostný příběh má své kouzlo ve své atmosféře a naprosté nepředvídatelnosti. Protože se děj odehrává v různých časových rovinách, lze se svojí vlastní nepozorností v příběhu ztratit a tak ona pozornost je tentokrát skutečně zcela namístě. Je to pozvolna plynoucí milostný film bez nějakých oplzlostí, hrubých slov a nějakého skřepčení či ledabylého juchání. Milostný film, kde slovo ´romance´ skutečně něco znamená.
9 335 bodů
6
Agrestiho pokus prorazit do Hollywoodu, ve kterém se pokusil zremakeovat korejský námět do áčkových rozměrů.. Znovushledání Keanua se Sandrou, kdysi ústředního dua z akční pecky, Nebezpečné rychlosti, kteří ale spolu tentokrát nemohou vzájemnou chemii zúročit. Jelikož coby Kate a Alex jsou si vzdálení nejen místem, ale i časem a jediný způsob komunikace je skrze schránku na dopisy.. Námět o formě červí díry v podobě schránky před domem, která vytvořila spojení napříč různými časovými úseky, je sice poutavý, ale v rámci příběhu i celkem nevyužitý.. Dům u jezera stojí na rozuzlení příběhu, proč oni dva, proč tam a tehdy... Jenže když to zjistí postavy, scénář nenapadne nic jiného, než ignorovat zákony o toku času a ve prospěch červené knihovny servíruje dost naivní happyend.. Až do nedávna jsem Dům u jezera vnímal jako často zreprízovanou žánrovku, nyní bych řekl, že ten závan sci-fi, je hodně amatérský... Ale asi se vyplatí mít korespondenčního kamaráda na dálku, kdo ví, kam až vaše dopisy doletí.. 60%
9 025 bodů
8
Dům u jezera není film, u kterého se příjemně odreagujete a vypnete mozek. Pro tento typ lidí film není, ale pokud vám nevadí se trochu zamyslet u nějakého filmu, tak budete nadmíru spokojení. Reeves/Bullock výborně hrají a jejich chemie funguje naprosto výborně a věříte jim každé slovo. (Což je na fantasy vzácnost).
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
8
Dost odvážná hra s časem, která rozhodně dává smysl, ale je třeba být pozorný a být otevřený myšlence tvůrců. Reevesovi jsem věřil pláč, Bullockové její okouzlující dospělost a přál jim polibek i za cenu nevyhnutelného klišé. V Amerických romantických vodách posledních let nepochybný unikát, který nestaví na samoúčelném humoru a ztřeštěných vedlejších postavičkách, ale na osamělosti, milování, bolesti a důvěře v to, že čas lásku neovládá. Možná se příliš snadno nechám opít romantikou, ale já tvůrcům Domu u jezera jejich poselství věřím…
avenis
avenis
8 145 bodů
8
Vždycky se mi to líbilo a líbí se pořád. Nádherně zpracovaný netradiční milostný příběh s prvkem záhady. Jak a proč ta schránka fungovala jako portál? To se neřeší a možná je to dobře. To tajemno, které prostupuje celý film udrží pozornost a zájem až do konce. Jo, jsou tam drobné otázky, jako třeba: To ho nepoznala při té nehodě? Ale třeba byl natolik zmasakrovaný, že nebyl k poznání... Ale proč si kazit dojem, že. Je to opravdu dobrý film s mými oblíbenými herci.
kOCOUR
kOCOUR
7 093 bodů
6
Průměrná porce romantiky v důstojném hereckém uchopení. Na scénář nedejte, na množství kiksů nehleďte. To je motto filmu, který se nesnaží o víc než si vydělat pár dolarů v letní sezóně a činí tak důstojně a neskrývaně, tak proč mu to nepřát. Nicméně chápu všechny rozlítostněné komentáře srovnávající Lake House s originálem. Přesně je vidět, kde se mohlo více přitlačit a přemýšlet - namísto toho se šlo odlehčenou cestou výstavy vyšisovaných hereckých ksichtíků, lítostivých pohledů do kamen a obvyklé porce klišé v čele s umírajícím otcem. 50%.
evismaior
evismaior
4 254 bodů
8
Ano, je tu nezbytná na hlavu postavená časová smyčka "umřel, jela se odreagovat k domu u jezera, tam našla jeho vzkaz, začala si s ním dopisovat a v budoucnosti ho tak mohla varovat, takže neumřel". Jenže kde tyhle časové smyčky nejsou, vzpomeňme na starého dobrého Terminátora, že;-) Nicméně je to velmi povedená romance, divák už dopředu díky Nebezpečné rychlosti ví, že mezi hlavními představiteli to bude příjemně fungovat (a také jim při tanci na zahradě věří každý pohyb) a vůbec je to jímavé, až romantik zapláče, takže co chtít víc?
hp24
2 833 bodů
9
Tento pribeh s lehkym prvkem sci-fi je naprosto dokonale napsany, vypointovany, natoceny a tezko si predstavit jine predstavitele hlavnich roli. Neco malo si lze domyslet diky "cervene niti" v podobe psa a nekterych detailu domu u jezera. Ale i tak je divak neustale prekvapovan a udrzovan v nadeji ci napeti. Takze neobvykly sci-fi prvek jakesi "cervi postovni diry", ktery by v jinych filmech mohl vadit a snizovat uroven, tady pusobi az neuveritelne prirozene....