Klíč

64%

Komentáře a recenze 15

28 305 bodů
10
Atmosférou, pozvolným vývojem dějství a vůbec celou koncepcí příběhu hodně tento snímek připomíná film z roku 1990 ´Misery nechce zemřít´ Dějství je sice o něčem jiném, ale fanatismus tu ztvárněný je zcela na stejné rovině. Tady jde o magii ve spojení s klasikou hororového žánru a tím je tajemný dům. Ono tajemno je postupně odhalováno až do místa, kdy šílenosti dostávají svůj řád. Mysteriózní horor si pohrává se strachem diváka, což správný horor taky dělat má, a dá se říci, že se mu to i daří. Lekačky nechť tu nikdo nehledá. Japonští tvůrci sice takovéto příběhy umí vygradovat daleko lépe, ale tohle také není k zahození.
8
Opravdu výborný horror, který ,zdá se mi, trochu nepovšimnut proletěl našimi kiny. Pořádná porce napětí a tentokrát i vydařená pointa, která mi v novějších duchařských horrorech už docela chybí...80%
7.5
Přehlédnutej filmovej horrůrek, který se už stal terčem nenápadné inspirace pro Blumhousovu produkci Jesabelle. Originál je ale v tomto případě výrazně lepší, a to zejména pro nápadnou režii Iana Softleyho a sympatickou Kate Hudson. Finále je výborné a nenechte si ho prozradit dopředu!
6
Hodně nadprůměrný film, kterému chyběly lekačky, zato závěr byl vcelku povedený. Rozhodně diváka nevyděsí.
9 183 bodů
7
I přesto, že bych se na Klíč už znovu asi nepodíval, stejně si ho budu navždy vážit... Ian Softley po masivním úspěchu Světu podle Prota, který vůbec považuji za jeden z těch filmů, který stojí za diváckou pozornost, dostává možnost přijít s něčím odvážnějším a splnit si svůj tvůrčí sen, a tak přichází s hororem jménem Klíč.. Hlavní hrdinkou je empatická ošetřovatelka Caroline, která je nám hned od začátku představována jak příklad ošetřovatelky, jež si svojí prací kompenzuje svoje vlastní životní pochybení a doufá, že ji tahle profese přivede osobnímu rozhřešení.. Dostává se k práci snů, pracovat jako soukromá ošetřovatelka pro starce v osamoceném rodinném domě a aby pro ni bylo snadné se všude dostat, všechno zařídit získává od manželky svého klienta univerzální klíč, kterým se dostane do každé místnosti v domě.. V domě nejsou žádná zrcadla, žádná zábava jen jedna zamčená místnost, do které má Caroline zakázaný přístup... Co je za dveřmi? Proč všechno působí, že něco není v pořádku? A když ji prosí stařec o pomoc, co má dělat?.. Poutavá pouť za odhalením všech tajemství a historických souvislostí.. Podívejte se, bude to stát za to! Finále příběhu je nezapomenutelné, chytré, originální a jako divák jsem ho rozhodně nečekal. P.S. Kate Hudson to s podezíravostí a zvědavostí sama skvostně táhne! 75%
Pas
Pas
6 225 bodů
3.5
Luisiánské woo doo Předem je potřeba napsat, že do hororu to má docela daleko. Spíš se jedná o mystery/thriller.Mladá ošetřovatelka jede kam si na samotu pečovat o óchrnutého muže, jeho žena je tam rovněž u toho. Má veliký dům (30 pokojů) a tak ošetřovatelka dostane univerzální klíč od všeho. Jenže postupně zjištuje , že něco není v pořádku, všude chybí zrcadla a na půdě najde zavřené dveře ke kterým klíč nepasuje. Její zvědavost jí donutí dveře otevřít a tam najde divné věci. Postupně i starý muž prosí o pomoc a pritom nemůže mluvit. Ošetřovatelka pátrá až se dozví historii domu a jakýsi riuál. Příběh se jistě sune ke konci a je víc než jisté, že manželka muže s tím má něco společného a nejen ona. Vše se zdá vcelku předvidatelné, jenže konec je trochu jiný než by se dalo čekat...
TARANTlNO
TARANTlNO
3 345 bodů
7
Dusná atmosféra a tísnivý uzavřený pocit na hrudi jako bych cítil,že mi každou chvíly někdo položí ruku na rameno.Solidní duchařina,která mě vtáhla do příběhu a do poslední minuty jsem měl pocit,že jsem jeho součástí.