Rychle a zběsile: Tokijská jízda

59%

Zajímavosti 13

  • Vin Diesel řídí Plymouth Road Runner z roku 1970 zvaný „Hammer,“ který postavil Steve Strope z Pure Vision Design v Simi Valley v Kalifornii.
  • Sean řídí Mitsubishi Evo 8.
  • Rhys Millen, hlavní kaskadér filmu, se objeví v letadle.
  • Všechen drifting předvedli profesionální jezdci, nebyly použity žádné speciální efekty.
  • VeilSide RX-7, které řídí Han, bylo speciálním autem, které vyhrálo ocenění „Best of Show 2005“ na autosalonu v Tokyu. Jeho cena činí 150.000 dolarů, z čehož jen interiér stojí 20.000 dolarů. Universal ho dostal za 50.000 dolarů a předělal kompletně jak interiér, tak vnější nástřik.
  • Volkswagen do filmu věnoval 4 prototypy R32 a Tourany. Toyo přispělo 4000 pneumatikami, z nichž byla použita sotva polovina.
  • Nathalie Kelley dostala řidičský průkaz teprve pár měsíců před natáčením a až do natáčení nikdy neřídila auto s manuálním řízením. Čekal ji speciální kurz se specializací na drift - průjezd zatáčkou řízeným smykem.
  • Film napadli členové australského parlamentu a vzkázali rodičům diváků, že snímek nabádá jejich ratolesti ke krádežím aut a rychlé jízdě.
  • Herec Vin Diesel si měl původně zopakovat svou úlohu z prvního dílu, ale nakonec si vystačil jen s malým štěkem na závěr.
  • Všechny závodnické kousky ve filmu jsou dílem profesionálních řidičů bez použití počítačů.
  • Během natáčení poslali kaskadéři na vrakoviště více než 100 aut.
  • Při natáčení v Los Angeles najal štáb 600 asijských statistů, aby vyvolali dojem, že se točí v Tokiu. Nakoupili proto v Japonsku množství aut, tamější vozidla totiž mají volant na pravé straně.
  • Trojka v závodnické sérii zaostala za svými předchůdci už během prvního víkendu promítání (14. – 16. 6. 2006), protože v kinech USA vyjezdila jen 23,9 mil. dolarů. Jednotka přitom debutovala se 40 miliony a dvojka jich dokonce nasbírala během prvních třech dnů zaokrouhlených 50. Tokijská jízda vydělala jen něco nad 63 milionů, což je přibližně polovina sumy každého z předcházejících filmů.