Stopařův průvodce po Galaxii

70%

Komentáře a recenze 22

47 084 bodů
7.5
Knižní předlohu neznám což mi bylo při sledování trochu handicapem. Bylo zde totiž pár věcí,které mi nebyly úplně jasné a věřím,že v knize by mi byly objasněny a díky tomu bych si to celé více užil. Každopádně se i tak jedná velmi zábavnou a originální sci-fi podívanou.
6
Je to škoda, šlo z toho vytřískat daleko víc. Kniha to všechno skýtá. Tohle je jen chudá nenápaditá taškařice bez většího kladu.
6
Asi jsem se už chytal trochu víc než kdysi, ale pořád to nějak nebylo ono. Je tady kupa fakt zábavných šíleností, ale taky dost scének, které jsou spíš trapné než vtipné. Dost to taky zachraňuje to fainové obsazení. Takže možná zase za 10 let...
Fingon
16 886 bodů
8
Stopařova průvodce po galaxii a jeho pokračování Restaurant na konci vesmíru osobně považuji za jedny z nejlepších humoristických knih (spolu se Saturninem a Zeměplochou) a vždy se k nim rád vracím (ty zbylé tři už tak dobré nejsou). Takže si posunu ručník, usrknu trochu pangalaktického megacloumáku, zamyslím se nad Blátotlačkou z Trallu a budu pokračovat. Filmu se dá vytkout jistě mnoho (třeba trochu zmatenosti pro nečtenáře), mně se ovšem nemile dotkla absence scénky na planetě, na které se nachází vydavatelství Stopařova průvodce, ve kterém figuruje Marvin a jistý útočník. Škoda. Možná jsou to jen hodně dobré tři hvězdičky, ale jako fanoušek nemohu jinak.
6.5
Bláznivý příběh postavený spíše na jednotlivých vtipech nežli na konstruktivním vypravěčském tempu, ale nutno uznat na vtipech místy tak geniálních a nápaditých (vogonská poezie, robot s depresí, planeta trestající přemýšlení), že mu nelze odolat. Ke konci sice značně dochází jakékoli inovaci dech a vyznění je jalové, ale dobrý dojem zase zachraňuje výborný komentář mimo obraz a hlavně herci, kteří se sešli v opravdu výtečné formě a očividně i náladě. Líné odpoledne po náročné párty snad lépe zabít nešlo...
5.5
Taková přiměřená komedie, která neurazí.
M3lios
M3lios
9 140 bodů
10
Úprime je to najväčšia sračka ,ktorú som za posledné roky videl ,ale je to tak perfektne absurdné ,že som si to neskutočne užil. Je pravda ,že film spojil všerkých päť dielov knihy a vytvoril z toho ešte väčší blábol ako bol originál. Ak ste si užili infantilný humor Monty Pythonovcov užijete si aj túto filmovú sračku. Ak teda nebudete premýšlať nadtým jak moc je to strojené. Tento film buď zakúsite na vlasnej koži alebo sa mu veľkým oblúkom vyhnete ako poézii Prostetnika vogona Jelca.
avenis
avenis
8 056 bodů
8
Sbohem a dík za všechny ryby. A hlavně DON'T PANIC!
Nádherná absurditka, na jejíž sledování by měl být divák tak trochu připraven a naladěn. Stopaře bych zařadila mezi filmy, které očišťují od nánosu negativní energie, protože Martin Freeman a ostatní herci jsou zábavní velmi příjemným způsobem. Když ne přímo smích, tak úsměv musí vyvolat nejeden bláznivý nápad autorů filmu, jako třeba vzdychající dveře. Hlavně je třeba najít odpověď na základní otázku života, vesmíru a vůbec... Pokud je odpověď 42, pak jak zní ta zatracená otázka? Pro Arthura zní takto: Je ona ta pravá? A pro mne je docela zásadní tvrzení, že štěstí je důležitější než pravda.
Trillian: "Takže máme normálnost." Arthur: "Jasně, normálnost. Bavme se o ní než se krávy vrátí domů." Ford zasněně: "Co je to normálnost?" Trillian smutně: "Co je to domov?" Zaphod s plnou pusou: "Co jsou krávy?"
mojmir.sedlacek
6 033 bodů
4
Po dekádě odkládání jsem si doplnil dávný rest a podíval se na zfilmování mé oblíbené knižní série. Bohužel se naplnila očekávání, že mi žádný poklad neuniká. Filmový Stopařův průvodce je zmatená a příběhově nekoherentní podívaná, kterou plně nechápe ani fanoušek knih jako já. Příběh vychází především z prvního dílu, některé epizody jsou ale úplně nové a jejich pointy nedávají moc smysl. Naplno se ukazuje problém možná celé série - Adamsův humor skvěle funguje ve vytváření bizarního světa (co světa, celého vesmíru), který stojí na stejně vachrlatých základech jako naše společnost. Slovní humor a absurdita se ale těžko převádějí na plátno, takže je nevyhnutelné, že se režisérovo pojetí Adamsova univerza nemůže líbit spoustě fanoušků. Navíc příběhová linka je i v knihách trochu vedlejší a místy nesrozumitelná, což zfilmování rozhodně neulehčuje. Kdo nezná knihy, bude sledovat jen proměnlivě vtipný sled bizarních scén, a kdo knihy zná... ten vlastně taky. Není divu, že další pokračování nevznikla. Můžeme se tvářit, jak je to těžká látka na adaptaci, a asi budeme mít pravdu. Ale nevěřím, že by to nešlo zvládnout mnohem lépe.
Kinghome
Kinghome
5 293 bodů
4
Trapná "komedie", u který jsem se zasmál možná dvakrát. Tohle že je kult? Slyšel jsem samou chválu a dostal jsem hovno. Plus strašný herci a postavy, který si nemůže snad nikdo oblíbit. Prostě slabota. 35%