Zločiny a poklesky

75%

Komentáře a recenze 5

29 851 bodů
6
Na film Woodyho Allena se občas podívám rád, ale Zločiny a poklesky mě moc neoslovily. Jako vždy jsem se dočkal smršti dialogů, ale nějak mi uniká smysl filmu. Woody Allen se umí obsadit do role podivínů a exoty, ale tady mě ani on moc nebavil. Za mě slabší film z jeho tvorby.
22 284 bodů
8
Silnější Allen. Vadilo mi jen rozdělení filmu na dvě dějové linie, ale to je vážně malicherné. Mrzí mě nevyužití Aldovy postavy, ale to plyne právě z toho rozdělení.
5.5
Plýtvání talentem. Normálně bych si myslel, že seriózně pojatá satira obsahující motivy vraždy nebo tragické lásky bude v Allenových rukou vzkvétat stejně jako futuristická sci-fi nebo romantická komedie, ale příběh je plný prázdných dialogů a ústí ve smršť filozofických blábolů, které do celku vůbec nezapadají. Vážím si toho, co chtěl Allen tímto filmem sdělit, ovšem takhle nudně jsem ho doposud mluvit nezažil. A nic na tom nemění ani všichni výborní herci..
cerfik
cerfik
7 890 bodů
9
Zločiny a poklesky patří jistě k tomu lepšímu, co Woody Allen natočil. Nejsou sice tak komediální a spíše je zde více přítomná rovina dramatu a zamýšlení se nad existencí či neexistencí vyšší spravedlivé moci a smyslem lidského života, ale je to zabaleno do tak fascinujícího hávu po Allenovsku a s tak špičkovými hereckými výkony, že to nemá chybu a i se pobavíte nad věcmi co by za normálních okolností byly spíše k pláči. Scéna jak sestra Woodymu vypráví jak jí svázal a pokálel cizí muž ze seznámení přes inzerát v jejím vlastním bytě je neuvěřitelná a zaryje se do paměti :-)
Lukreczia
Lukreczia
784 bodů
9.5
"Povšimněte si, jaký je v lásce zvláštní paradox. Když se zamilujeme, chceme nalézt všechny, či alespoň některé osoby, na nichž jsme lpěli v dětství. Zároveň milované žádáme o nápravu křivd, jež nám rodiče či sourozenci způsobili. V lásce je tedy protiklad. Pokus o návrat k minulosti i o její nápravu. "