Recenze The Man Who Never Was

Host
  • 100%
    0
    0
    22. 6. 2022
    martin-mickey-stusak (25904 bodů)

Úspěch čehokoliv nestojí jen na dobrém nápadu, ale je především závislý hlavně na dobré strategii. A nejen v období druhé světové války je takových příkladů přehršel. Scénář pro tento snímek byl zpracován na základě knihy Ewena Montagu, který byl přímým účastníkem, tudíž se v podstatě jedná o jeho paměti. Snímek tak nejenže připomíná hrdinské činy účastníků, ale především jim tímto vzdává hold. Nakonec, to je úkol každého takového filmu. Bohužel se to neobešlo bez politické propagandy vlivem britské politické situace v padesátých letech dvacátého století, ale v dnešní době to už vlivem neznalosti dobové historie málokdo zachytí. Snímek je především konverzační a naprosto dokonale zachycuje veškeré plánování, analýzy a projednávání, které je nakonec zakončeno daným činem. Potom už jen následuje kapitola o tom, jak protistrana zareagovala a jak konala. O operaci Mincemeat zřejmě málokdo něco slyšel a v našich končinách ani není divu. Takových všelijakých operací byla hromada a ne vše se dává po historické stránce najevo. Každopádně je nám tato událost přiblížena snímkem, který se řadí k vynikajícím špionážním thrillerům z období druhé světové války. Romantická atmosféra vsunutého milostného motivu je už jen malý doplněk děje, který nezavazí a naopak je vcelku i příjemný. Je to především tím, že se v tom netlačilo výrazně na pilu, jak je v dnešní době obvyklé. Jedná se tedy jen o filmový příběh založený na faktech, o kterých už je potřeba se dozvědět podrobnosti jinde. V rámci klasického filmu se jedná o dokonalost, o čemž nemůže být pochyb. Tady tvůrci skutečně udělali kus poctivé filmové práce. Mírné napětí jen z konverzací bez použití soundtracku se povede málokomu.

Hodnocení a recenze The Man Who Never Was

77 ? ?
jak hlasovat?