Barbar

58%

Komentáře a recenze 7

6
I přes ty nádherné obrazy jsem se do audiovizuálního rauše nedostal. Na to mi to přišlo moc očividné, moc samo se nabízející. Nic mě nepřekvapilo, v ničem mi nepřišlo, že by Refn vybral jinou než tu nejefektivnější, ale také nejočividnější cestu. Vzhledem k tomu, že vím, čeho je schopný, mi to rozhodně nestačí.
2
Hypnotický snový road trip. Refn zase kouzlí se záběry, Mikkelsen jako One-eye je dábelský, ale co z toho, když ten děj byl zase tak nezáživný.
0.5
Nuda, nuda, nuda. Lokace byli pěkné, to jo, ale celek filmu stojí za prd. Jedno plus za scénku rozbití hlavy kamenem a vyvrhnutí člověka.
kOCOUR
kOCOUR
7 093 bodů
6
Fear X to načal, Valhalla jde ještě o level dál. Nicolas Winding Refn je Terrence Malick pro následující dekádu, což ale nemusí být nutně kompliment. Onen pověstný balanc mezi intelektuální onanií a hutnou stylovostí bohudík leží na bedrech zázračného slůvka high-definition. A šmrncovních exteriérech. Odmyslete ale tyhle ingredience a zbude vám poctivý kinematografický očistec o očistci, a peklo o pekle jako od Danteho. Podivuhodně přitažlivý, prožitý, ale i protrpěný film, který záhadně dokonale funguje i nefunguje zároveň. Prostě Malickova škola :-).
sixmonsters
sixmonsters
2 756 bodů
6
Asi je potřeba vědět, že Odin obětoval své levé oko, aby získal moudrost věků. Pak se možná celé to putování stane srozumitelnějším. I když asi ne pro všechny.
mirakom
mirakom
279 bodů
6
Vzhledem k tomu, že jsem byl letos celkově už podruhé na delším výletě ve Skotsku, tak jsem ho ve filmu ihned poznal, nádherné záběry. Ve filmu mělo Skotsko ale s nějvětší pravděpodobností představovat Island. Na to, že chtěli putovat do Jeruzaléma, tak jich to v té mlze asi stočilo na pobřeží Ameriky, vzhledem k tomu matoucímu konci. No celkově jsem to moc nepochopil. Jednooký měl být nějaké ztvárnění Odina, jakožto poutníka? No, co se týče hodnocení, tak to že měl snímek pomalý spád mi nevadilo. Moc se mi ale nelíbili některé záběry s extrémně slabými efekty stříkající krve. Film měl silnou atmosféru a je to takový zvláštní umělecký, duchovní kousek. || 6/10 || ČSFD: mirakom
  • Atmosféra
  • Místami extrémně slabé efekty stříkající krve
  • Matoucí příběh