72%

Komentáře a recenze 6

Psisko59
Psisko59
32 829 bodů
8.5
Trochu sladkobolná hudební romance o dvanáctiletém hudebním géniovi, který po úprku ze sirotčince hledá v New Yorku své rodiče. Když se shodou šťastných okolností vymaní z vlivu pasáka pouličních muzikantů Wizarda (výborný Robin Williams - v českém překladu bůhvíproč Šaman), s pomocí kamarádky Hope a reverenda Jamese se stane stipendistou prestižní hudební akademie Juilliard School a vzápětí vytvoří monumentální orchestrální skladbu Rhapsody. Je přesvědčen, že prostřednictvím hudby dokáže oslovit své rodiče a přimět je, aby ho našli. Neví, že o jeho existenci neměli až donedávna tušení a že zištný Wizard ještě neřekl poslední slovo ... Mimochodem, talentovaný Freddie Highmore o šest let později zazářil jako mladý Norman Bates v noir seriálu Batesův motel. V roli irského písničkáře Louise Conellyho, nevědomého Evanova/Augustova otce, zazářil charismatický Ir Jonathan Rhys Meyers (podědil hudební talent po svém otci hudebníkovi Johnu O´Keefeovi), jenž kromě herecké úlohy vytvořil pro filmový soundtrack čtyři výborné původní skladby - "Break", "Moondance", "Something Inside" a "This Time" - z nichž první a poslední byly považovány za nejlepší původní filmové písně osmdesátých Oscarů v roce 2008, přestože nominaci neproměnily. Rhys Meyers opravdu příležitostně vystupuje s kapelou svých bratrů.
  • výborný casting (skvělý Jonathan Rhys-Meyers, výborní Freddie Highmore a Robin Williams, éterická Keri Russel)
  • poněkud plytký příběh s těžko uvěřitelným koncem o nekonečné moci Lásky a Osudu (ale budiž, funguje to :-)
6
Přeslazené až běda :) 60%
7.5
Několikrát jsem si v průběhu filmu říkal, jak je to vše krásně a očekávaně načrtnuté a násilně tlačené vstříc finálnímu setkání, jenže pak se náhle událo ono přenádherné romantické vyvrcholení a já všechnu tu lásku, pozitivní náladu i dobré filmařské úmysly nasál do takové míry, že stejný příval opačných emocí by mi zcela jistě způsobil smrtelnou depresi. Milý malý příběh, vhodný nejen pro lidi posedlé hudbou v jakékoli podobě, ale také pro nás zaryté idealisty, kterým originální znázornění neporazitelné lásky nepřestane v hollywoodských filmech nikdy dělat radost. A v neposlední řadě více než vhodné pro obdivovatele andělské Keri Russell, v jejíchž očích jsem se za celou dobu utopil aspoň dvanáctkrát..
9 335 bodů
6
Nebudu nijak zastírat, že mám slabost pro hudební filmové příběhy a mnoho z nich jakoby dokázalo naprosto jedinečným způsobem najít splynutí mezi hudbou a jinými emocemi, jako jsou nejčastěji láska, ale i deprese a smutek, ve kterých je, podle mě, tahle emocionální spolupráce ještě údernější. Musel jsem se tak těšit na film jako je tenhle.. Už od začátku jsem úplně nechápal, kam to chce scénář vést a proč sledujeme postavy Lyly a Louise, když víme, že klíčovým má být Freddie Highmore, který tady jen přidává jednu ze svých ikonických dětských rolí ze svého nejslavnějšího hereckého období.. Samotný příběh je nesmírně plytký a skoro po celou dobu, co se točí okolo Augusta je až zbytečně patetický. Ano, všechno si vykupuje nádherným závěrem, ale nestačí to.. August Rush není postava, s níž může divák cítit. Na co sáhne, tak umí (ani ta role génia tady není ideálně zobrazena), příležitosti mu padají do klína a po celou dobu jsem tak neměl nutkání s ním souznít. A bylo by snadné Melodii mého srdce odsoudit za to, že vlastně vůbec neví, co vypraví a jen diváka drtí po vzoru Olivera Twista v moderním hávu.. Ale v překrásném závěru jsem na to přišel! Jakoby Melodie mého srdce vyprávěla o spojení hudbou, o jedinečném kódu, který v ní každý slyšíme, anebo jak ji lze vyždímat z každodenních maličkostí, a to mi přijde jako docela šikovná myšlenka, jež skoro zachraňuje ten film.. On totiž jako celek moc neví, jak postupovat a solidní premisu ušlapává postáváním na místě. Není ani troufalé vnímat to jako pohádku, protože ne takhle křečovitě se normálně vyprávět nedá.. Když se něco jmenuje Melodie mého srdce, čekal jsem instantní útok na srdíčko prostřednictvím hudby, a to se neděje.. Proto skoro nemůžu jinak a uznávám, že v rámci hudebního žánru jde o jeden z nejslabších kousků, o nesmírně nevyužitý potenciál, který podráží rozložení celého filmu.. 60%
sporkaska
sporkaska
2 358 bodů
1
Čisté utrpenie – sledovať tento film. Nič, čo by ma ohúrilo, zaujalo, alebo vtiahlo do deja. Nič, čo by sa mi páčilo, alebo dávalo zmysel. Stupídny príbeh, pritiahnutý za vlasy, nesympatickí herci, špatná hudba.. Celé zle!
Meky
Meky
1 381 bodů