Host
  • 40%
    0
    0
    5. 8. 2017
    Brenan88 (46186 bodů)

Knihu jsem nečetl,takže nemůžu srovnávat,ale přišlo mi že snímek byl hodně osekaný což bylo nejspíš způsobené krátkou délkou filmu. 100 minut mi na fantasy přijde přece jen trochu málo. Byla to spíš taková pohádka o chlapci a jeho drakovi. Triky byly velmi dobré a stejně tak i výprava.

• 60%
    0
    0
    5. 12. 2013
    saboter (3562 bodů)

Od legendy knižek slabota čekal sem že film po velkolepém začátku ukáže něco ví než efekty.

• 65%
    0
    0
    2. 2. 2016
    HappyPiere (2773 bodů)

Pro nečtenáře oddychová fantasy. Jinak blbá adaptace.

• 60%
    0
    0
    11. 2. 2016
    Ombak_Penari (2760 bodů)

Při sledování tohoto filmu jsem si uvědomil, jak těžké je natočit skutečně dobrý fantasy film ze skutečného fantasy světa. Ale asi by to nebylo tak těžké, kdyby Peter Jackson nenastavil v Pánovi prstenů laťku tak vysoko. Eragon by nebyl špatný film, ale dnes už ho bude každý srovnávat s Pánem prstenů a za ním bohužel po všech stránkách zaostává. Nicméně nutno uznat, že pokud Eragona srovnáme s dalšími filmy s touto tematikou, jako je např. "úchvatné" Dračí doupě (oboje) či "skvostná" Dračí bouře, tak mu nelze než zatleskat. Celkově je to vcelku koukatelný film, u fantasy filmů lepší průměr.

• 25%
    0
    0
    1. 5. 2013
    harry456 (2436 bodů)

Knížka je prostě super. Ale film? Naprosté fiasko.
    Hodně mě to zklamalo. Všechno je jinak jak ve knížce.
    Naprosté pohoršení.

• 50%
    0
    0
    24. 11. 2022
    avenis (1756 bodů)

Právě jsem doposlouchala audioknihu a hned nato jsem shlédla film. No ovšem, do filmu se prostě nemůže vejít všechno. A tak scénáristé museli něco vynechat a něco zkrátit... Sice je škoda zkráceného dospívání Safiry (v knize postupně roste a sílí a telepaticky začne s Eragonem mluvit také postupně, po slovech...), ale způsob, jakým to tu urychlili, není špatný. Víc mi vadí, že oproti knize, kde elfka Arya dlouho setrvává v hlubokém spánku a také s Eragonem komunikuje jen v mysli, tady je v podstatě po celou dobu bojeschopná a bdělá. Aspoň že ta Durzova otrava jí na chvilku zůstala. Události u Vardenů jsou taky hodně zjednodušené. A hele, vůdce Ajihad je černoch! To jsem nevěděla. No, bitva v horských obydlích Vardenů je docela odpovídající, ale rozpočet pravděpodobně nedovolil ztvárnit zásadní moment knihy, a to roztříštění obrovského safíru, který visel u stropu jedné síně... a kde jsou trpaslíci? A proč Urgalové nemají rohy? A kde jsou dvojčata? A... no je toho moc, co kniha nabízí a co film vzal. Říkám to pořád. Knihy se mají točit jako seriál.
    (9.12.2021)

• 40%
    1
    0
    6. 1. 2017
    Arnarmo (1720 bodů)

Mé hodnocení je postaveno na mé lásce ke knize.
    Taková škoda. Eragon, jako kniha, mě neskutečně v mém mládí fascinovala. Film mě neskutečně zklamal. Vše špatně, kromě pár přejatých skutečností. Pokud bych ale odmyslel knihu, i tak se jedná o velice béčkové fantasy. Nedivím se, že dvojka už nebyla. Jo, kdyby se jen drželi více knižní předlohy...

• 20%
    0
    0
    6. 12. 2012
    psico (1669 bodů)

Nevím jak z knihy jako Eragon mohly udělat takový film? Né že bych byl zrovna její fanoušek ale co to předvedli v tom filmu? Ještě, že se netočí 2 díl protože si ani nedokážu představit co by se tam odehrávalo, když už v 1 díle je skoro všechno jinak ...

• 30%
    0
    0
    8. 8. 2020
    Nevka (1492 bodů)

V podstatě strašně infantilní film. Safira je super, jen by nemusela být jako mládě takovou chvilku, je to škoda. Film přijde o zajímavou problematiku vyrůstání draků, která by tomu přidala na kvalitě. Soundtrack je fajn, a Arya vypadá taky obstojně. Zbytek filmu stojí za houby. Jasně, Tatry jsou fajn, ale zrovna takhle jsem si svět Dračích jezdců nepředstavoval. Nicméně to je ještě v pohodě. Zbytek je hrůza. Příšerný příběh, u kterého jsem se nudil už i před 9-ti lety. A to je co říct, protože v té době se mi líbily všechny fantasy filmy. Závěrečný souboj sice lepší, než v o devět let starším Sedmém synovi, ale je to málo. Zatraceně málo.

• 55%
    0
    0
    15. 2. 2013
    dearie (284 bodů)

No jo, to je typický případ. Jako čtenář a milovník knižní předlohy jsem nemohla z kina odcházet nijak jinak než zklamaná. Je těžké převést světový bestseller na plátno tak, aby se tvůrci zavděčili čtenářům a zároveň nadchli nečtenáře. Ale v případě Eragona se to dalo podle mého názoru udělat mnohem, ale mnohem lépe ! Děj okousaný tak, že se z něj vytratilo veškeré kouzlo, které ten příběh dělá tak uchvacujícím, herecké výkony mizerné (až na některé). Ono to asi není zase tak zlé, ale pro mne je Eragon tak citlivou záležitostí, že prostě nemohu jinak než být tak drsná. Rozhodně se netěším na pokračování (pokud si na něj ještě vůbec někdo troufne). Nebýt skvělé hudby, krásné Sienny Guillory a toho, že jsme se v půlce filmu s kamarádkou rozhodly, že si z toho uděláme legraci, odcházela bych ze sálu v daleko horší náladě.

• 55%
    0
    0
    29. 7. 2016
    Falconer (105 bodů)

Začal jsem s knihou a od filmu jsem měl určité očekávání, které nebylo splněno. Kniha, podle které je film natočen, je úžasná, ale film za ní hodně zaostává. Rozdílný běh příběhu proti knize nakonec celý příběh ukončil bez možnosti dalšího pokračování. Některé úseky knihy byly ve filmu hodně zjednodušeny a zkráceny. Je škoda, že takový knižní potenciál nebyl správně využit i ve filmu.

• 100%
    0
    0