Purpurové řeky 2: Andělé apokalypsy

58%

Komentáře a recenze 11

28 422 bodů
8
Toto volné pokračování se už veze v daleko akčnějším hávu a na škodu to vůbec není. Naopak. Tvůrci se alespoň posunuli dál a neopakují se, byť používají stejné motivy. A tak máme opět možnost sledovat komisaře Niemanse ve vyšetřování mystických vražd. A opět čím hlouběji se noří k jádru věci, tím složitější se případ stává. Temná atmosféra zůstala, ale přeci jen to má daleko větší švih. Režisér Olivier dahan vše pojal nádherně. Klášter, mniši a temná noc, dodávají filmu přirozený gotický vzhled, čímž vyniká ta správná atmosféra veškerého tajemna. I Christopher Lee v záporné roli je doslova nezaměnitelný. Akční scény mají drive. Především ty delší scény pronásledování fascinují. Oproti tomu je ve snímku méně humoru a snad i méně chemie mezi postavami. Vzájemný vztah mezi Niemansem a Redou už není tak zajímavý, jako posledně mezi ně Niemansem a Kerkerianem. Na druhou stranu, proč by mělo. Každý je charakterově úplně někde jinde a tvůrci přece nebudou vykrádat sami sebe. Tento snímek v jádru věci umí oslovit, pokud se neočekává jedno a to samé. Příběhy s biblickými motivy jsou vždy přitažlivé a jak se mezi filmovými fajnšmekry říká, nyní se jedná o francouzský hollywoodský akční thriller se vším všudy.
6
Jsem asi jediný, komu se dvojka líbí víc než jednička, ale ta atmosféra mě chytla mnohem víc než minule. Snad jenom ten konec se mi zdál trochu nedotažený a předem jasný. V každém případě tomu Cristophe Lee dodal šťávu.
Fingon
16 886 bodů
2
Jedna hvězdička za nasvícení scén, zvláště interiérů. Jinak naprosto zapomenutelný film, který neměl být nikdy natočen. Ps, už jste někdy viděli film s RUSKÝM dabingem?
6.5
Dost napínavé, zajímavé. V průběhu děje se stále něco děje. Čas na nudu zde není.
kedl
kedl
6 380 bodů
6
Nic jsem od toho nečekal a taky,bohužel, ničeho jsem se nedočkal.... Natočený to ovšem bylo skvěle,myslím že o panu režisérovi ještě uslyšíme. Vážně bomba!!!Jenom ten námět mě totálně nechytil,ba co víc, nudil!!!
Pas
Pas
6 225 bodů
3.5
Mniši - terminátoři Už úvodní rvačka s drogovým dealerem, za kterou by se mimochodem nemusel stydět žádný špičkový akční film, naznačí, že film má svižné tempo, dobrou kameru i nasvícení a profesionální režii. Co je to všechno platné, když scénář je blboučký, jako kdyby šlo o společnou práci chovanců ústavu pro slabomyslné v nejhorší možné kondici, navíc povzbuzených alkoholem. Vážně se to brát nedá, na druhou stranu, pokud si odmyslím absentující logiku děje, tak při jednotlivých scénách jsem se díky výše uvedené technické dokonalosti slušně bavil. O čem to je, přesně vypovědět neumím, neb jsem Bessona opravdu nepochopil (aspoň doufám), ale na pozdní večer při unavené mysli docela slušná relaxace, která vás nenutí přemýšlet. Navíc se člověk může v některých momentech i nasmát - to když se z německého vysoce postaveného úředníka vyklube šéf neonacistické organizace nebo když naši hrdinové bojují se zakukleným černým mnichem v samoobsluze. Celkový dojem: 35 %.
Petr Kocfelda
Petr Kocfelda
2 919 bodů