Zamilovaný profesor

50%

Komentáře a recenze 11

29 697 bodů
6
Sice laciná prvoplánově zaměřená komedie na širokou škálu diváků, ale je to koukatelné.. Pár vtipných scén bohužel střídá i dostatek těch trapných a kýčovitých. Eddie Murphy se ze sebe snažil vymáčknout maximum a tak to nakonec nedopadlo špatně. 60%.
28 393 bodů
9
Remake snímku ´Zamilovaný profesor´ (1963), který byl přepracován doslova na tělo Eddiemu Murphymu. Původní snímek se v podstatě honosí tímtéž, neboť si ho napsal, sám režíroval a zahrál i hlavní roli Jerry Lewis. Jerry však pojal profesora jako hubenou postavu, zatímco nyní je obtloustlý. Motiv nápoje ve změně osobnosti je také jiný, jinak se v podstatě vše drží původního konceptu. Eddie Murphy prokázal, kromě komediálního talentu, svou schopnost zahrát několik postav v jedné scéně už ve snímku ´Cesta do Ameriky´ (1988) a právě v tomto snímku mu byla dána stejná příležitost. A dle očekávání to opět zvládl na výbornou. Zahrát typickou stereotypní rodinu, v tomto příběhu Klumpovu, čítající dohromady šest osob napříč generacemi i pohlaví, plus nepříjemná hubená verze profesora, je vskutku herecký majstrštyk. Eddie to zahrál s takovou energií, že nezasmát se tomu dokáže snad jen opravdový morous. Co se týče masek, jejich dokonalost už ani tak moc překvapivá není, neboť v minulosti něco takového bylo k vidění několikrát. Například ve snímku ´Mrs. Doubtfire - Táta v sukni´ (1993). Zamilovaný profesor je především výřečná komedie, takže co se týče Eddieho, z jeho dosavadní filmografie je to tak trochu jiný film. Pokud je v těle obtloustlého profesora, je prostě takový nesmělý, ale zato v hubené verzi jeho pusa jede jako kulomet. Místy to i vypadá, že přehrává, ale v rámci výbušnosti humoru se to i přesto zdá být ještě přijatelné. Kromě slovního humoru má snímek také známé moralizační poselství a tím je moudro, že člověk se nemá hodnotit podle toho jak vypadá, ale jak se chová. Vzal si někdo z diváků z toho něco? Příběh jako takový je jinak hodně jednoduchý, takže i na první shlédnutí může být ve svém vývoji předvídatelný. Vlastně je v tom znát i klasická romantická šablona. I přesto nemusí být snímek pro každého, ale tak už to z diváckého hlediska prostě bývá. A co se týče toho maskování, obzvláště muže v ženu, počínajíc výše zmíněným snímkem s Robinem Williamsem, vznikla určitá filmová éra, ale to už je jiná kapitola.
4
Legendární Murphyho role, která vlastně dala nový směr jeho "kariéře". Ještě celkem snesitelná blbina, navíc si dodnes pamatuju, když jsem to viděl poprvé, takže i proto 4/10.
7
Sherman Klump je velice hodný člověk, ale je obézní. Vymyslí proto preparát na hubnutí, během jehož působení se z něj stane bláznivý arogantní playboy Buddy Love. Bude tak usilovat o srdce krásné dívky a dočkáme se celé rodiny Klumpových. Comeback Eddieho Murphyho se konal právě v tomto snímku a to především díky tomu, že film je poměrně vtipný. Herecký výkon je podpořen neuvěřitelným maskérským uměním Ricka Bakera, protože Eddie zde zahrál hned celou rodinu včetně babičky a dědečka.
Milandob
Milandob
8 900 bodů
4
máte radi fekálny humor postavený na prdení a hrubozrných vtipoch? tak je tento opus eddieho murphyo to pravé pre vás. máte radi inteligentný humor, alebo ste členom filmového klubu? tak sa tejto slabej komédii vyhnite!
Standa.
Standa.
6 180 bodů
6
Bavil jsem se i přes všechen ten "kanálový humor", prdění, krkání, a podobně. Stačí prostě jenom na chvilku vypnout a člověk se u toho i zasměje, i když je to teda pekelná kravina :D
saboter
saboter
3 564 bodů
7.5
Velmy skvěle oreginálně pojatá komedie která vás se kvěly Ediem Murpheyem bude bavit takový ma hláškama a oreginálním humorem hodně dlouho tentokrát se opravdu Edie Murphey překonal a v maskách je opravdu dkvělej a maskéří odvedly skvělou práci ale příbějh je děs běz a i ostátní věci a sám se divim že dávam tak velké hodnocení ale Edie si to zaslouží.
Petr Kocfelda
Petr Kocfelda
2 919 bodů
5
Trhlá komedie s Eddiem Murphym v roli tlustého a přátelského profesora Clumpa.
alexik789
2 512 bodů
2
A to to ze začátku vypadalo fakt dobře. E. Murphy je výborný komik a mám ho fakt rád, ale s tímhle šlápl opravdu vedle. Vyvíjí se to dobře, ale poté se vše pokazí a vy jen blbě koukáte a pomalu šilháte po dálkovém ovládání.
Edward
Edward
2 481 bodů