Crash

63%

Články 10

Novinka od režiséra Mouchy je jako noční můra, do níž se každý den nevědomky probouzíme
Recenze2. 7. 2022

Přestože mu táhne na osmdesát, legendární kanadský režisér David Cronenberg nepolevuje. Znovu vyrukoval s dystopickou sci-fi, v níž je lidské tělo předmětem odporu i fascinace. Jeho novinka Zločiny budoucnosti, která byla po Cannes uvedená také v Karlových Varech, zatíná drápy nejen do ničení životního prostředí a transgenderové komunity, ale především do samotného umění. To zde podobně jako lidští jedinci nabývá obludných rozměrů a duši svého stvořitele vybarvuje nejednoznačně, současně romanticky i hororově. Tuto alegorickou baštu není snadné podchytit, ovšem za pozornost a ochotu naslouchat se vám odmění.

Byla provokativnější konkurentkou Marilyn Monroe s nejpamátnějším výstřihem. Její život skončil brutálně a tragicky
Téma30. 6. 2022

Přesně 55 let od děsivé nehody, která ukončila život čtyřiatřicetileté americké herečky, zpěvačky, playmate a matky pěti dětí Jayne Mansfield, uběhlo 29. června. Byť její jméno nemá ve světě zdaleka takovou váhu, ve své době byla velkou konkurentkou Marilyn Monroe, která zemřela o pět let dříve v šestatřiceti letech.

V Cannes se budou zabíjet prostitutky a vyjevovat roztodivné lidské orgány. Ke slovu se dostanou i osvědčení „koně“ festivalové poroty
Festivaly a ceny20. 5. 2022

Půlkulatý 75. ročník slavného filmového festivalu odstartoval v úterý 17. května v jihofrancouzském Cannes. Zahájil ho remake zombie komedie Final Cut od Michela Hazanaviciuse (autor oscarového Umělce) a o Zlatou palmu se bude ucházet hned jednadvacet snímků. Kdo si 28. května odnese hlavní cenu?

Novinka od hororové legendy má vzbudit nevídanou kontroverzi. Posledních dvacet minut prý zvládne málokdo
Filmy11. 4. 2022

Devětasedmdesátiletý kanadský režisér David Cronenberg natočil Mouchu, Scanners či Videodrome a patří k tvůrcům, jejichž dílo vždy vyvolávalo vášnivé reakce. Na stará kolena se Cronenberg vrátil ke svým kořenům a v Řecku natočil snímek Crimes of the Future, v němž se lidstvo krčí pod vládou umělého syntetického prostředí. Film má být premiérově uveden na letošním festivalu ve francouzském Cannes a první pořadatelé, kteří jej podle webu World of Reel viděli, mluví o nejvíce kontroverzním střípku režisérovy kariéry.

Kriminálka Slídil: Psychopat z Los Angeles si utahuje z médií
Recenze28. 9. 2018

Dnes večer se v televizi můžete podívat na působivý kriminální thriller Slídil, který měl v českých kinech premiéru na začátku roku 2015. Při té příležitosti znovu uvádíme recenzi filmu. PŮVODNÍ TEXT: Lou Bloom (Jake Gyllenhaal) je na mizině, krade pletivo a marně se snaží získat zaměstnání. Pak se náhodou připlete k dopravní nehodě a zjistí, že má talent pořizovat efektní videa dramatických událostí. Začne pomocí policejního scanneru sledovat, co se ve městě děje, nahrávat to a prodávat televizní stanici, které šéfuje starší, ale dravá Nina (Rene Russoová).

Nejlepší filmy NC-17 aneb kousky, které toho ukazují až moc a nestydí se za to
Téma20. 1. 2018

Připravili jsme pro vás seznam deseti nejlepších a neznámějších NC-17 kousků. Co vlastně označuje rating NC-17? Ne, není to porno. Vůbec ne, právě naopak. No dobře, možná je tam sem tam nějaká nahota. Od pasu dolů. Spjatá se žhavým, zpoceným a explicitně zobrazeným sexem. No tak možná, že je to trochu jako porno. A násilí - i když kvůli násilí film nedostal NC-17 už pěkně dlouho.

Febiofest 2017: Přijede Peter Suschitzky, kameraman Hvězdných válek a filmů Davida Cronenberga
Festivaly a ceny25. 1. 2017

Pozvání na 24. ročník Mezinárodního filmového festivalu Praha – Febiofest přijal jeden z nejlepších kameramanů současnosti, který s kultovním režisérem Davidem Cronenbergem natočil jedenáct filmů. Za kamerou stál i v případě Rocky Horror Picture Show (1975) nebo jedné z epizod Hvězdných válek (Star Wars: Epizoda V). Pražská část Febiofestu proběhne od 23. do 31. března.

GLOSA: Zabil by Cronenberg mouchu?
Filmy19. 2. 2016
GLOSA: Zabil by Cronenberg mouchu?

Dnes byla v pražském Domě U Kamenného zvonu otevřena výstava "David Cronenberg: Evolution". Slavný kanadský režisér a výtvarník na ní prezentuje zmutované tvory, znepokojivé artefakty a další exponáty z kultovních filmů Crash (1996), Nahý oběd (1991) nebo Moucha (1986). Na akci upozorňovala kontroverzní reklamní výloha, která dnes byla odstraněna z pražské pasáže Lucerna. Proč?

Po Timu Burtonovi zamíří do Prahy David Cronenberg! Na výstavě představí svůj znepokojivý svět.
Filmy17. 12. 2015

Kultovní Moucha, Crash, Dějiny násilí, Cosmopolis, eXistenZ, Nahý oběd či Scanners. Všechny tyto známé filmy spojuje jedno velké jméno – David Cronenberg. Nejvlivnější kanadský režisér současnosti představí v Praze svou unikátní filmovou výstavu s názvem „David Cronenberg: Evolution“.

Záporák Ultron v Avengers 2 dostal tvář - zahraje si ho cestovatel původní Hvězdnou bránou James Spader
Filmy29. 8. 2013

Nepatří mezi nejznámější tváře Hollywoodu, když už ale na něj narazíte, není těžké si ho zapamatovat. Ať už mluvíme o úchylnějších rolích ve filmech Sex, lži a video, Crash Davida Cronenberga, Sekretářka a Drsný a drsnější, svérázném právníkovi Alanovi v komediálním seriálu Kauzy z Bostonu nebo roli Daniela Jacksona ve filmové Hvězdné bráně, v tom všem Spader zazářil.