Duchové Marsu

46%

Komentáře a recenze 11

28 387 bodů
3
John Carpenter byl vždy zárukou hororové zábavy a tak překvapilo toto jeho hororové-sci-fi, které se stalo naprostým průserem. Nestál sice moc, což je ostatně i vidět a zrovna u Carpentera to není nic překvapujícího, avšak při rozpočtu 28 milionů dolarů vydělal pouhých 8,4 milionů dolarů. Tento žánr odehrávající se na jiné planetě mu zkrátka nějak nesednul. A to námět ve své jednoduchosti není zrovna nezajímavý. Policejní jednotka přiletí na planetu Mars vyzvednout vězně, ale netrvá dlouho a zvrhne se to v zoufalý boj o přežití s podivnými existencemi, kteří vypadají, jakoby přímo vypadli ze snímku ´Šílený Max: Bojovník silnic´ (1981). Každopádně snímek hodně odkazuje na Carpenterovi starší snímky, aniž by si to kdo uvědomoval. Celé se to v podstatě odehrává na jednom jediném místě, jako ve snímku ´Věc´ (1982). Obsažena je zábavná estetika všeho možného i nemožného, jako ve snímku ´Velké nesnáze v malé Číně´ (1986). Akční scény útoku zase připomínají ´Přepadení 13. okrsku´ (1976). Celková atmosféra hodně se přibližující k snímku ´Útěk z New Yorku´ (1981). A takto by se dalo pokračovat dál. Carpenter opět použil své oblíbené téma o obležení. Zdánlivě věčná temná noc, klaustrofobické prostředí a nepřátelský svět z lidského vnímání slibující mnohé. Hlavně úzkost a paranoiu, která se však tentokrát minula svého účinku. Katastrofou je totiž scénář. Tolik nelogičností a podivného chování postav aby divák pohledal. Třeba poručík Melanie Ballard. Jednu chvíli se při ohrožení nezmůže na nic a později ve stejné situaci, jak se jednoduše říká, všem nakope prdel. Hm... Vývoj děje je kostrbatý a postrádá smysl ve zvratech. Vypadá to zkrátka jako nepovedený sestřih seriálu. Při přimhouření očí se dá snímek považovat s jistou mírou za zábavný, avšak nepřesvědčivostí a vůbec celkovou ponurostí u Carpenterových fanoušků moc nebo zcela vůbec nezaboduje.
Fingon
16 886 bodů
2
Chudák Carpenter stárne a režijně i hudebně už se nejspíš vyčerpal. Škoda.
7.5
když jsem tento film viděl poprvé, tak mě děsně štval. Dnes se jen trapně omlouvám. Tohle je Carpenterovka jak vyšitá, jen se naprosto nehodila do doby svého vzniku a člověk jí docení vážně až s odstupem. Do té doby neznámý Jason Statham zde dokazuje, že na to má a celkově to chce náladu, ale je to fajn.
5.5
Parádní pokoukáníčko na klasicky laděný horor s trochou té atmosféry a špetkou napětí. Ničím tento film nenadchne ani nezklame.
  • Atmosféra
  • Napětí
Milandob
Milandob
8 900 bodů
4
jedno slovo ktore dokonale vystihuje tento carpenterov opus je - odflaktnute. obsadenie, rezia ci uz soundtrack posobia dojmom totalneho nezaujmu a lahostajnosti odviest dobru pracu (co jasne vystihuje scena prichodu martanov pred stanicu a zaber v ktorom je jasne vidiet clena stabu)...
p.a.douch
p.a.douch
8 350 bodů
8
50 %?? No a co. Mě se to líbilo. Co vlastně od Carpentera čekáte? Umělecký pseudoumění typu přiblblosti "Stud"? Tak to asi doopravdy ne. Samozřejmě na klasický filmy "Přepadení 13. okrsku", "Věc", "Mlha" to nemá ty správný grády, ale jinak poctivá béčková zábava. Herecké obsazení v pohodě. Hudba je furt stejná, ale dá se. Výprava celkem ujde (na ty možnosti). Takže mě se tenhle film líbil a 80 % u mě má.
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
2
Tohle opravdu natočil klasik žánru John Carpenter ? Tomu se mi nechtělo věřit. Film působí až moc béčkově, což by nevadilo, ale zde je to extrémní ve všech ohledech. Scénář vypadá jako kdyby ho psal při filmování, režie je nijaká, kamera je jako z erotického filmu, a ta hudba? To je snad to nejhorší, v titulcách bylo napsáno, že tvůrcem hudby je režisér sám :-D. V tomhle filmu je vážně vše špatně a to myslím i ty herce, nechápu co zde dělá Jason Statham, zbytek bych pochopil, a ještě k tomu je zd mnoho Ice Cube, kterej je opět nesympatickej jako všude jinde, a ještě k tomu zde má naprosto teploušskej ohoz. Tohle Carpenter opravdu nemohl myslet vážně a jestli ano, tak by měl přemýšlet o důchodě, ta jedna hvězda je z úcty k němu.
Profilová fotka
Uživatel
2 840 bodů
2
Horší jak béčko, jedna hvězda za Iceho a Jasona. Jinak pardon, ale tohle je omyl.
sixmonsters
sixmonsters
2 756 bodů
4
Super masky, pěkná hudba, ale proč je to celé rámované jako vyprávění před komisí? A proč je tam tolik prolínaček? Celé to vypadá jako plochý televizní film natočený podle kostry nějakého scénáře o Marsu.
Lomikar
Lomikar
102 bodů
5.5
Příšerný herci, z prdele scénář, katastrofální kulisy, zdrbaná akce, neuvěřitelně připitomnělá práce se střihem, je tam všechno, co čekám od Carpenterova akčního filmu. A od režiséra, který se proslavil mimo jiné akčnímu filmy i přesto, že nikdy neuměl natočit akci. Svým způsobem jsou Duchové Marsu taková tresť z jeho útěkové série (taky to původně měl být třetí díl příhod Snake Plisskina, který byl přepsán po debaklu Escape From LA) i Assaultu on 13th Precinct vytažená do extrému. Tedy béčko jak řemen, termín, kterým se dneska hrdě zaklíná každej druhej, ale tehdy všichni byli knějak hrozně důležitý a pohoršený.