Vozka smrti

81%

Komentáře a recenze 5

29 851 bodů
6
Zajímavý snímek z doby batolecího věku filmu. Dvojexpozice dodala tomuto dušičkovému příběhu na intenzitě, jinak je to prostě už přežitý totálně němý film, na který se dnešnímu divákovi obtížně dívá. S úctou k průkopníkům a zdokonalovatelům filmu dávám 60%.
22 284 bodů
8
Duch loňských Vánoc, teda vlastně vozka smrti, ukazuje hříšníkovi jeho hříchy... velmi působivé i dnes. Likvidační je novodobá psychodelická hudba, ale to samozřejmě nevytýkám samotnému filmu.
Fingon
16 886 bodů
10
Viděl jsem kolorovanou, 106 minut dlouhou verzi s úžasným hudebním doprovodem, u kterého jsem nebyl schopen určit, jakými nástroji byl dosažen. Scény s vozkou jsou úžasné a potkat toho koně na ulici, tak mě asi klepne (mám dojem, že některé záběry s ním byly natáčené jinou rychlostí, takže se kůň nepohybuje plynule, ale trhavě...).
8.5
Co se týče atmosféry, vizuálních triků a velmi přelomové příběhové konstrukce, nelze s přihlédnutím k danému filmovému období nic vytknout. Mrazivý příběh plný mystických a fantaskních obrazů je vyprávěn opravdu velmi originálně a ve spolupráci s velmi deprimujícím námětem dokáže udržet naši plnou pozornost, přestože monotónní (ale ne nepovedená) hudba začne po chvíli uspávat a několik scén nemá již dnes vůbec žádnou výpovědní hodnotu - především linie vzpomínání na hrdinovy zlé skutky postrádá poetičnost a obrazovou nápaditost zbylé stopáže. Přesto se však jedná o významné dílo kinematografie, skvěle využívající minimalistických prostředků k navození velmi silných emocionálních a také myšlenkových prožitků. A navíc jsem se konečně dozvěděl, kde se ve filmu poprvé objevila sekyra dobývající se skrze dveře do vedlejšího pokoje - známý to výjev z kultovního The Shining.. :))
mojmir.sedlacek
6 033 bodů
10
I přes řadu nedostatků, nejasností a logických chyb se jedná o neuvěřitelně působivý film, obzvláště s přihlédnutím k době vzniku. Efekty jsou báječné a pomáhají vytvořit velmi hutnou atmosféru, která je cítit z každého záběru. V kombinaci s perfektně zvládnutou složitou narací se jedná o dílo, z něhož nespustíte oči. Další špičkové dílo zlaté éry švédského filmu.