78%

Komentáře a recenze 8

8
Konference ve Wansee je především koncertem Kennetha Branagha. Jeho Heydrich je uff...mráz mi z jeho pohledu šel po zádech.
9 335 bodů
7
Nacistické Německo bylo absurdní státní uskupení, které na základě několika šílených představ chtělo přetvořit svět a společnost k obrazu svému. Nemám v úmyslu je jakkoli obhajovat, jen chci poukázat na skutečnost jak precizně měli všechno naplánované a ten svůj šílený obraz opravdu dlouhou dobu dokázali tvořit. Setkání několika vysoce postavených říšských vojáčků, kde pár má rozhodnout o osudu několika milionů a konečně ulevit světu od těch proradných Židů, kteří mohou za hospodářskou krizi i za to že má soused trávu zelenější. Propracovaný plán, který by fungoval jak výrobní proces ve fabrice, jen by nic netvořil, jen mazal davy lidi z zemského povrchu. Pan architekt" Eichmann byl hodně schopnej človíček a tenhle plán byl jeho majstrštyk, jeho kámoš a korunní klenot Hitlerových důstojníčků Reinhard Heydrich mu byl hodně podobnej a patřil k nejschopnějším lidem v celém vedení Třetí říše. Oba ale kopali za špatnou stranu a taky za to byli náležitě "odměněni", ale to jsou už jiný příběhy. Pečlivé herecké výkony táhnou tenhle poněkud zapadnutý snímek k nejlepšímu možnému, akorát teda mě extrémně nesedí Branagh jako Heydrich, když jeho reálný předobraz vypadá úplně jinak a slušel by se radši nějaký "atletický" představitel. Komorní drama, kde mě po celou dobu děsí mrazivá vážnost všech zúčastněných s jakou plánují vyčistit evropské státy. 70%
8 590 bodů
8
Mám rád komorní konverzační filmy. Často stojí na skvělém scénáři spíše než na exotických kulisách a jiných "povrchních" atrakcích, které rozhodně přispívají k zábavnosti, ale vždy vše stojí a padá na scénáři.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 339 bodů
10
Jedna místnost, několik postav a jedna z nejmrazivějších kapitol minulého století. Excelentní herecké výkony a jiskření tak mohutné, že by mohl každý druhý režisér závidět. Frank Pierson je hrozně krutý vypravěč - a je to zatraceně dobře! Stanley Tucci, Kenneth Branagh a Colin Firth ve vrcholné formě...
Alaitos
Alaitos
5 367 bodů
10
Film me velmi mile prekvapil a stal se jednim z mych nejoblibenejsich. Je az prekvapujici, jak vyborne dilko se da natocit bez prehnanych nakladu prakticky v jedne mistnosti. Kdyz se k tomu prida standardne vynikajici Kenneth Branagh v roli Heydricha, Stanley Tucci ve sve zivotni roli Adolfa Eichmanna a i ostatni herci, kteri vyborne ztvarnili rozdily v charakterech jednotlivych "hrdinu", mame tady skutecne vrcholne dilo z produkce HBO.
10
Jak málo stačí k natočení dobrého filmu. Tady se prakticky pocelou dobu nic nedějě ale já jsem seděl celou dobu v napětí a s mrazením jak u nejkvalitnějšího thrileru. Jeden s těch filmů, které by jsme měli povině pouštět naším dorustajícím dětem aby lépe pochopily.
Ombak_Penari
2 764 bodů
8
V jistém ohledu nejlepší historický film všech dob. Ale druhé sledování mě již neláká.
wop
wop
1 716 bodů
6.5
Nádherně obsazený konverzační film, který ale selhává, pokud chce vyvolat v divákovi nějaký silnější pocit sám o sobě. Teprve když si divák neustále opakuje co následovalo po událostech tohoto filmu a co zná z hodin dějepisu, můžou se mu začít trochu ježit vlasy hrůzou. Samotný film ale tento nejtemnější z podtextů nevytváří. Jako doplněk běžného vzdělání a jako dramatizace chvíle, o které se prakticky neví ale rozhodně stojí za shlédnutí.