Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse

82%

Komentáře a recenze 4

22 268 bodů
8
Že fascinaci sebou samým propadá Coppola, je pochopitelné. Ale že jí propadá i tenhle dokument, je trochu na škodu. Nevidím tu žádné poodhalování, žádné osobní náhledy - jde o zobrazení neutuchající úcty k Apokalypse. Jistě se na to skvěle kouká, ale trochu mě to při pověsti Srdcí temnoty zklamalo. Břímě snů je o stupeň lepší.
10
Snímek Srdce temnoty: Filmařova apokalypsa je jedním z nejvíce strhujících dokumentů o filmařině a po jeho zhlédnutí se utvrdíte v tom, že Coppola je geniální filmař s vizí a že je velký klikař. Také je z filmu patrné, že film je vždy kolektivní dílo a kdyby všichni ze štábu nevěřili, že točí mistrovské dílo, tak by film skončil úplně jinak. Film získal dvě Prime Time Emmy (nejvýznamnější televizní cena v USA) za nejlepší režii a střih.
15 150 bodů
9
Každý fanoušek ví, že Apokalypsa nevznikala snadno. Problémy dané již okázalostí a náročnými filozofickými přesahy námětu ještě zvýrazňovaly přírodní podmínky, občanská válka zuřící nedaleko natáčecích lokací, hvězdné manýry Marlona Branda, infarkt Martina Sheena a především neústupná osobnost režiséra Coppoli, který si v průběhu 238 dní trvajícího natáčení prošel svou vlastní filmařskou i duševní apokalypsou. Dokument výborně zachycuje všechny zmíněné aspekty problémovosti, přičemž je ozvláštňující osobním přístupem hlavního vypravěče, Coppolovy manželky Eleonor, která manželův pád na pokraj zoufalství a neustálých pochybností sledovala dennodenně z první řady a zasloužila se tak o ohromnou autenticitu celého projektu, jenž je dodnes nejvýmluvnější studií diktátorského a zároveň desítkami vnějších i vnitřních faktorů podmíněného režisérského řemesla. A jelikož je Apocalypse Now jedním z nejlepších filmů všech dob, výpovědní hodnota dokumentu se automaticky zdvojnásobuje...
8 504 bodů
8
Podívat se na tento dokument poté, co člověk uvidí Apocalypsu, je zhruba stejně vhodné jako podívat se na Můj Milovaný Nepřítel poté, co divák zkoukl Fitzcarraldo.