Noční můra v Elm Street 3: Bojovníci ze sna

72%

Komentáře a recenze 11

29 308 bodů
7.5
Horor hororů. Když jsem to viděl poprvé, jako malý kluk, bál jsem se usnout a do teď ve mě film vzbuzuje silné emoce. Skoro všechny noční můry jsou podobné, jen si pro ně přijde Freddy jinak, někdy vynalézavě, někdy obyčejně.. Některé scény jsou opravdu dost děsivé. Pro mě je toto etalon hororu.
28 305 bodů
9
Třetí příběh se posouvá opět k tomu lepšímu a není divu. Na scénáři se kupodivu podílel i Wes Craven, který má na svědomí jak po scenáristické tak i režijní stránce zrod této série. A tak se na scénu vrací hrdinka prvního příběhu Nancy Thompsonová, tentokrát již coby psychiatrička nastupující do psychiatrické léčebny, kde jsou na terapii mladí lidé mající noční můry a strach z vraha, v jehož podobě se všichni shodují. Později se objeví i její otec, který je stále policistou. Psychiatrické léčebny byli vždy v hororovém žánru vděčným prostředím a tak ani v této sérii nesmělo chybět. Atmosféra děje už sice není lecjak strašidelná, ale přesto se jedná o velmi povedené zpracování. Po celou stopáž si vyprávění drží jedinkrát nenudící tempo, což je kupodivu tedy co říct. I samotný Freddy má v dialozích o něco více prostoru než dříve. Jinak co se týče originality, tak tu máme jen to prostředí, jinak vše postaru, avšak s daleko lepším vývojem. Wes Craven se asi nemohl smířit s chybami, jakých se ve druhém díle tvůrci dopustili a tak na tento díl krapet dohlédl. A díky zato, neboť tento třetí díl není jako obvykle ostudou a naopak dělá hororovému žánru čest. A to i bez potoku krve.
22 268 bodů
8
Mnohem lepší než dvojka. Scénáristi tentokrát dali hrdinům IQ nad 50, takže už jejich chování má nějaký smysl a k některým si jde o vytvořit sympatie. Po zpackané dvojce bych to nečekal. Freddy to sice opět táhne, ale tentokrát už není jediný. Film má opět skvělou atmosféru. Velmi zdařilé pokračování. 70%
8.5
Atmosféra podobná prvnímu dílu, děj perfektně promíchaný a trochu mě to připomínalo stylem Hellraiser. Vytknout musím jen toho rádoby kouzelníka. Co to proboha mělo jako být? V tomto díle se dozvíme vše kolem počátku zrození Freddyho. Úžasný horor.
8 503 bodů
0
Jediné, co bych mohl chválit, jsou masky. Problém je, že jsem si jich téměř neužil. Schopný tvůrce by z toho materiálu dostal fakt hodně. Ressel a jeho trio debilní scénáristů splácalo trapnou slátaninu, která si nezaslouží 90 minut pozornosti. Měl jsem pocit, že by to šlo sestříhat do 30 minut, protože je to obsahově dost plytké. I tak by však film za moc nestál. Většina stopáže je naprosto nezáživné dění. Nezajímavé postavy, které hrají špatní herci, odříkávají debilní repliky - většinou se o něčem bezúspěšně dohadují a postupně tak umírají. ("Neposílejte mě spát. Chcete mě zabít?! On nás všechny zabije. Ticho nebo dostanete dávku sedativ a zavřeme vás na samotku! Poslyšte, měli bychom zkusit experimentální léčbu. Vy po mě žádáte, abych jim předepsala neotestovanou drogu? Jejich problém tkví v traumatech!") Asi takhle nějak vypadají ty dialogy. Obsahově naprosto nezáživný scénář. Odpuzuje mě celá řada tvůrčích rozhodnutí. Když děcka prezentovaly své speciální schopnosti (invalida umí chodit a je čaroděj, holka umí dělat salta, další holka je ve snech bad bitch) poté, co zjistily, že se můžou sejít ve snu, tak jsem měl chuť tu trapnou slátaninu vypnout. Na filmu jde vidět naprostá neschopnost tvůrců docílit kvality po takřka všech směrech. Některé filmy mě dokáží "vtáhnout", ale při sledování Dream Warriors jsem setrvával v odstupu a neustále vypočítával, proč to vůbec nefunguje. Jednotlivé scény jsou totiž tak neumětelsky zpracovány, že to nevytváří kýžený efekt. Postavy ječí, zatímco kolem nich lítá peří a střih je natolik špatnej, aby mě přesvědčil o amatérismu tvůrčího týmu.
Matli
Matli
8 300 bodů
8
Starej Freddy je zpět, s dvojkou se to nedá srovnat. Nepočítačové efekty jsou fakt hodně dobrý a scénáři bych taky nic nevytknul, dvojka jako by nebyla, což je dobře. Freddy má pro sebe dost prostoru a krvavýma nápadama nešetří, před dvaceti lety bych dal za pět. 77%
Fanik
Fanik
3 062 bodů