V tajné službě Jejího Veličenstva

69%

Komentáře a recenze 12

29 851 bodů
6
Film není špatný, ale jak píší i ostatní recenzenti, Conneryho charisma zde chybí a filmu to dost ubírá. Padouch průměrný, akce až k samotnému konci. Spíše se zde jedná u uvedení nového Bonda ( který ale dále nepokračoval ) a tak mu autoři snímku dali více prostoru k románkům, což filmu také neprospělo. Závěrečná jízda na bobech působí sice dens již směšně, ale já ji oceňuji. Závěr.. zvláštní a nebondovský. Pro mě rozhodně velmi slabá bondovka.
28 422 bodů
7
Šestá bondovka obsahuje několik zásadních událostí. Dosud se jedná o nejdelší filmový příběh. Dále byla provedena změna v hlavní roli. Seana Conneryho vystřídal George Lazenby, který se ho pochopitelně snažil nezastínit, ale přesto je vidět, že Bonda pojal trochu dle svého. Dnes už také víme, že je to Lazenbyho jediný bondovský film a to jenom kvůli své namyšlenosti a povýšenosti. Znepřátelil si tak veškeré osazenstvo filmového studia, že s ním už s dalším pokračováním nepočítali. Příběh se tentokrát převážně odehrává ve Švýcarských Alpách. Po vizuální stránce jsou scenérie vcelku povedené. Po úvodních asi patnácti minutách akčních scén se odehrává velice nudná hodinka, kdy se dohromady nic nestane. A na to málo by stačila i půlhodinka. Pak se to rozjede na plné obrátky a téměř nekončící honička konečně dává čest bondovskému charisma. Nejlepší je samozřejmě ta na lyžích ukončená až lavinou. Ty Iyže , stejně jako hry v Casinu, už k bondovkám od této chvíle tak nějak začali patřit. Je to také jediný film, kdy se Bond oženil. Manželství však netrvalo dlouho. Inu, když změna, tak se vším všudy. Celkově však tento snímek nijak zvlášť nenadchl. Vše hatí krapet podivný střih akčních scén. Zadní projekce jsou hrozné, ale co naplat, ještě pořád byla šedesátá léta. Nejvíce zazářil Telly Savalas v roli padoucha Blofelda.
6
George Lazenby v podstatě nemůže za to, že má charisma (a akcent) cvičeného kaktusu (nevím, proč mě napadlo zrovna tohle - nejspíš proto, že dívat se na něj bolí). Každopádně je ale jeho chyba, že se na Bonda nedá koukat. Nebo spíš chyba castingu. Bond prostě nemůže být každý... s tím se nedá nic dělat. Nedostatky, které měly všechny Bondovky, tak vyplouvají na povrch, když už tu není "špunt" Connery, který je držel pevně utěsněné mimo zrak. A to ani nemluvím o tom, že se pět Bondovek třeseme na to, kdy se 007 a superzáporák potkají, aby se v té šesté zase neznali. To je vyloženě trapné
6
Jednou to přijít muselo- Rok 1969, 6. bondovka a vůbec poprvé si Jamese Bonda nezahrál Sean Connery. Ve službách Jejího veličenstva původně mělo vzniknout už po Goldfingerovi, nakonec ale došlo na Thunderball a adaptace Flemingovy 11. knihy s Jamesem Bondem tak dorazila později. Po 5 filmech nicméně definitivně (alespoň tou dobou) s rolí skončil Sean Connery, protože se chtěl věnovat jiným rolím a producent Albert Broccoli musel nutně objevit novou tvář. Zajímavé je, že oslovil Timothy Daltona (ten se později stal Bondem v letech 1987-1989), avšak tehdy 21-letý Dalton odmítl, protože si myslel, že je na roli příliš mladý. Poté padla volba na Rogera Moorea (ten se stal později Bondem v letech 1973-1985), avšak ani to nakonec v roce 1969 nedopadlo. A pak se Broccoli setkal s tehdy téměř 30-letým Georgem Lazenbym, který měl dle Broccoliho ideální fyzické atributy a hned Lazenby podepsal smlouvu na 7 filmů, která nikdy naplněna nebyla a Ve službách Jejího Veličenstva je tak jedinou bondovku s Georgem Lazenbym v historii, protože Lazenby sám s rolí po tomto snímku sekl. A celé to má nejspíš několik důvodů. Ve službách Jejího Veličenstva má velmi těžké uchopení u filmových fanoušků- Někteří tuto bondovku milují a berou jí jako jednu z nejlepších (Christopher Nolan tuto bondovku řadí mezi svých 10 nejoblíbenějších filmů), druzí jí naopak berou jako slabý odvar ideální bondovky. Do jaké poloviny se řadím já? Mám tuto bondovku ze všech rád nejméně! Ve službách Jejího Veličenstva se jako první bondovka vůbec snaží Bonda polidštit. Ne zas tolik jako se o to pokusila éra Timothyho Daltona a později ještě výrazněji éra Daniela Craiga, fakt, že se zde ale Bond skutečně zamiluje, ožení a má v plánu s práci u MI6 definitivně seknout ale předvádí, že se tu někdo snažil Jamese Bonda pojmout tak trochu jinak a s nástupem nového herce mu víceméně dodat nový tvar. Šlo o režijní debut Petera R. Hunta, který už předtím ale pracoval jako střihač Dr. No, Srdečných pozdravů z Ruska a Goldfingera a tudíž měl s Jamesem Bondem již jistou zkušenost. A i proto zamrzí, že skutečně nedorazilo něco mnohem lepšího! Problém je bohužel právě i v Georgi Lazenbym. Ten byl vybrán díky ideálním fyzickým atributům a faktu, že byl víceméně podobný Connerymu. Fakt, že se tu ale především koukalo na tu podobnost předchozímu představiteli ztroskotal v tom, že je Lazenby mimo, do role se víceméně nehodí a ve svém hereckém debutu se nepředvedl v nejlepším světle. Lepší herec by dost možná tuhle lidštější verzi Jamese Bonda zvládl přesvědčivě prodat, Lazenby ale tohle bohužel nezvládl a ve srovnání se všemi ostatními představiteli Jamese Bonda je hodně bídný. Z nějakého důvodu má tahle bondovka 142 minut! Tahle bondovka skutečně trvá skoro 2 a půl hodiny a neposkytuje k tomu žádné logické opodstatnění. A především se střihač John Glen (pro kterého šlo o první kinofilm na kterém pracoval) nejspíš úplně zbláznil a zničil veškeré kouzlo akčních sekvencí. Akční sekvence jsou kvůli tomu chaotické, nepřehledné a víceméně neatraktivní. Ta Nolanem věčně obdivovaná scéna obsahující lyžování má své kouzlo, tenhle střih ale jinak skutečně poničil atraktivitu téhle bondovky výrazně. Zajímavé ovšem je, že se Glen po vzoru Hunta později stal režisérem a natočil celkem 5 bondovek (3 s Rogerem Moorem, 2 s Timothy Daltonem). Diana Rigg je jako jedna z nejvíc osudových Bond girl velmi fajn, tenhle fakt ale kazí to, že mezi ním a Lazenbym není žádná uvěřitelná chemie a tu osudovou a tragickou lásku jim ve finále nevěříte ani za boha. Naopak Telly Savalas vystřídal Donalda Pleasance coby Ernesta Blofelda a předvedl po Pleasanceovi další dostačující inkarnaci tohoto nejslavnějšího bondovského záporáka. Samotný scénář této 6. bondovky je ve skutečnosti velmi dobrý a skutečně tu byl potenciál na zásadní milník téhle legendární akční série. Výsledné zpracování ale 6. bondovku skutečně odstrčilo na dno série, kdy se ale pořád musí mluvit minimálně o průměru. Přesto už byl ale svět v roce 1969 od Bonda zvyklý na lepší věci a tahle bondovka může být jenom ráda, že se přece jen najde velký zástup jejich fanoušků. Ve službách Jejího Veličenstva možná dvakrát nemusím, přesto je ale tahle bondovka z několika důvodu zásadní. Snažila se Jamese Bonda vůbec poprvé polidštit a s lepším hercem a uvěřitelnější chemií by se jí to možná i skutečně povedlo. Především ale předvedla, že James Bond nemůže být každý a vizuální podoba Conneryho neznamená vše. I přesto, že tenhle film tudíž v rámci hierarchie bondovek vůbec nemusím, z několika důvodů je skutečně dobré si uvědomit, že tento film existuje......
SNCIS
SNCIS
6 531 bodů
8
"Tohle by se Connery nestalo." V pořadí 6 natočená bondovka. George Lazenby nemá takové charizma jako Connery, avšak film je dobrý. Zpočátku to vypadá jako romantický film, ale pak se jede do Alp a Bond se utká se svým úhlavním nepřítelem Blofeldem. "Líbí se jí vidím to." - "Představíte mi svého optika?" Diana Rigg mne jako bondgirl nezaujala. Celkově dobrý příběh, soundtrack jako obvykle vymazlený a nepostrádá to akci ani humor. Konec je dechberoucí a bejt tam Connery, tak dám plný počet hvězd. - 80%.
kawa
3 388 bodů
7.5
Zajímavý pokus s narážkami na Conneryho skončil na špatných tricích. Některé záběry by snad udělali lépe v 30. letech. Ale Lazenbyho Bond není tak špatný jak se o něm psalo. Napětí, i prostředí bylo zajímavé, opět super hudební složka. Vizuální efekty jsou slabinou tohoto filmu.
TARANTlNO
TARANTlNO
3 345 bodů
7.5
Elegantní Bond jak víno,ale scénář poněkud zaostává a režie poněkud nedotáhnutá.Pořád,ale akční chut'ovka 60.let.
skylark13
skylark13
2 085 bodů
6
Ze začátku mi trvalo se na jineho bonda zvyknout, ale jakmile se děj přesunul do Švýcarska tak si mě George Lazanby ziskal, samozřejmě Connery je jiny level, jinak akce obstojna občas chaoticky sestříhana, bondgirl trochu slabsi a Kojak jako zaporak skvělý.
Volpe
Volpe
1 736 bodů
9
Nejvěrnější adaptace knižní předlohy, naprosto neortodoxní střih nebo koncept osobnějšího pojetí agenta 007, na který se producenti odvážili navázat až o celých 37 let později. To jsou jen některé aspekty, které dělají z ON HER MAJESTRY'S SECRET SERVICE jednu z mých čtyř zdaleka nejoblíbenějších bondovek.
Foltest
Foltest
1 304 bodů
8
Takřka všem bondovkám dávám pravidelně tři hvězdy, takže v čem Ve službách Jejího Veličenstva vybočuje? Právě v tom, že vybočuje, to je pro mě podstatou celého snímku. Jasným tahounem filmu je pro mě Bondův vztah s bondgirl. Vždyť ono je to jednoduše úžasný zážitek, jenž se ještě stupňuje po zhlédnutí ostatních dílů série, kdy tvůrci Bondovu manželku nevygumovali, ale pracují s ní a nabízejí divákovi různé další náznaky na ni. Bondův vztah s Tracy ani díky pár prostřihům nepůsobí nijak uspěchaně a být svědkem jejich vzájemných interakcí je pro mě prostě dechberoucí zážitek. Scéna, kde je Bond na koňských závode oficiálně s Tracy představen je pro mě naprosto nezapomenutelné. Poté, co Bond přijede na antagonistovo sídlo se navíc ocitne přímo v obležení krásných žen, a jaké by tak jen mohlo být lepší prostředí, kde by Bondovo charisma mohlo tak vyniknout. Konec celého snímku musel snad v každém zanechat nějaké city a pro mě osobně je to snad nejsilnější okamžik všech bondovek a Ve službách Jejího Veličenstva díky tomu získává hloubku, která z ní dělá jednoduše dokonalý zážitek.