Vesmírná tělesa

74%

Komentáře a recenze 9

47 084 bodů
2.5
Kvůli Melovi bych klidně mohl zanevřít i na parodie,protože ty jeho filmy mi prostě nic neříkají. Podle místního hodnocení jsem ale jeden z mála,kterej nepropadl kouzlu Brooksových filmů. Pomalu si začínám uvědomovat,že Brooks jako herec stojí za hovno a leze mi na nervy. Spaceballs je hodně špatná a prázdná parodie na sci-fi filmy v čele se Star Wars.
6
Nijaké, sotva průměrné. Několik zajímavých nápadů, ale když ten film člověk sleduje, vidí, jak víc by mohli scénáristé svět Star Wars využít. Kvůli tomu je to docela promarněná šance. Většina vtipů nevyzní, nebo je vyloženě trapná. A parodie na Star Wars bez Luka? To snad ne! 50%
Fingon
16 886 bodů
8
Nevím, opravdu nevím, proč mě z celého filmu dostaly odkazy na Davida Leana, kterého (potažmo jeho filmy) zas tak v oblibě nemám...
8
Totální úlet a výborná parodie na Hvězdné války zaujme několika naprosto geniálními vtípky, hodně hustými efekty, ostatně tahle legrace stála stejně jako parodované sci-fi velkofilmy. Je tam všechno z čeho by si každý fanoušek Star Treku a Star Wars mohl udělat srandu, kdyby se ale nebral tak vážně. Hláška můj déšvorc je delší než tvůj je dodneška hodně dobrá:-)
6
Parodie Spaceballs, která především paroduje původní trilogii Star Wars má víceméně v rámci parodií podobný kultovní status jako například Žhavé výstřely či Bláznivá střela. Kromě Star Wars se tu paroduje i Vetřelec nebo Planeta opic. Autorem filmu je poté Mel Brooks, který se kromě herectví časem vrhnul právě i na režírování filmů a je autorem filmů jako Ohnivá sedla či Bláznivý příběh Robina Hooda s Cary Elwesem. Spaceballs jsou ovšem společně s Ohnivý sedly zřejmě jeho nejznámějším filmem a to i díky poměrné široké škále fanoušků. Jen vlastně těžko říct, zda si zrovna takový status Spaceballs zaslouží a zda jsou skutečně na úrovni právě takových Žhavých výstřelů. Spaceballs dle očekávání citují kultovní scény právě ze Star Wars a spol. a rozhodně se nedá říct, že by některé z těch gagů nebyli vtipné. Spaceballs fungují i díky dobrému castingu, z toho vyčuhuje především Rick Moranis jako Dark Helmet nebo John Candy jako Barf, speciálně poté stojí za zmínku John Hurt, který si ve svém cameu utahuje ze své postavy Kanea z Vetřelce. Kromě pár povedených gagů/vtipů se ovšem ve finále ukáže, že jich zas tolik vlastně není. A index vtipnosti Spaceballs, který by je měl hnát na úroveň právě Žhavých výstřelů je tak snadno diskutabilním tématem. Osobně jsem byl vlastně překvapen, jak nevtipné to v celém součtu je. A ani těch pár reálně dobrých vtipů nespasí fakt, že na kultovní parodii jsou Spaceballs celkem nezábavné. Výprava je poměrně slušná, kostýmy jednotlivých postav si očividně střílejí právě především ze Star Wars a jsou ve finále jednou z nejzábavnějších věcí. Yogurt vzhledově paroduje Yodu, Jabba Hutt je poté parodován gangsterem jménem Pizza Hutt. Je to celé tak prvoplánové, přesto to přeci jen funguje. Efekty nejsou světoborné, zrovna od Spaceballs ovšem ani nic jiného v téhle kategorii čekat nejde. Star Wars se rozhodně mohli dočkat lepší parodie. Žhavé výstřely byli bravurní parodií Top Gunu, Žhavé výstřely 2 zase bravurní parodií Ramba, Zrovna Spaceballs ovšem kdovíjak bravurní parodií původních Hvězdných válek nejsou. Pár vtipů skutečně funguje, jinak jich ovšem kdovíjak vtipných vlastně není a hraničí s vyloženou trapností. Minimálně díky fajn obsazení, těch pár solidním a skutečně zábavným momentům a faktu, že to celé skutečně funguje jako parodie na Star Wars. Přesto mohla být o poznání zábavnější, kreativnější a méně infantilnější. Je až překvapující, že v pár momentech Spaceballs dokonce připomenou ty nejhorší parodie současnosti. A o to překvapující je to, že jsou Spaceballs skutečně tak oblíbenou záležitostí......
M3lios
M3lios
9 140 bodů
10
[Mierne SPOILERY] Spaceballs je absurdná situačná komédia Mela Brooksa, ktorá si uťahuje z najpopulárnejšej hviezdnej ságy a sci-fi filmov jej podobným. Film si do dnešných dní drží svoj štýl komédie a narozdiel od jemu podobných projektov sa nejedná len o mišmaš náhodných gagov. Príbeh ako taký je veľmi prostý a berie si veľa z predlohy, ktorú paroduje. Pojednáva o rase Spaceballov, ktorí si zničili planétu a rozhodnú sa uniesť princeznú Vespa, aby diplomaticky vyjednali "vypožičanie si vzduchu" z jej materskej planéty. Na jej záchranu sa preto vydáva nebojácny "vesmírny trucker" Lone Star so svojim psoidným spoločníkom Barfom. Okrem, ale úplne absurdnej zápletky tu narazíte na veľa odkazov na inakšie známe popkultúrne projekty (viz. hlášky ako "Snotty beemed me twice last night", alebo na scénu kde z Johna Hurta vylezie swingový Xenomorph a do toho zahlási: "Not again...") či na prelamovanie štvrtej steny a vtipy na filmový priemysel, ktoré tento film medzi publikom spopularizovali. Skrátka ak ste fanúšikmi komédií na štýl trojice Zucker, Abrahams, Zucker, potom dobre viete na čom ste. Jednoduchý humor doplnený o nečakané momenty, ktoré vás neraz rozosmejú či už kvôli svojej neočakávanosti, alebo kvôli tomu, že postavy berú veci až moc doslovne. O tom a o omnoho viac je v skratke tento počin. Na voľnú chvíľu môžem len srdečne odporučiť a zaručujem vám, že sa pri ňom neraz zo srdca zasmejete. "Sh_t! I hate it when my Shwartz gets twisted!"
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
8
Jde vidět, že na filmu se podepsal jeho datum natočení, ale narozdíl od dnešních rádoby parodií, se zde můžeme bavit jako o výborné parodii, tak jak se patří. Hvězdné války jsem viděl, tak i proto jsem snad všechny vtipy pochopi, některé byli geniálně vtipné, některé méně a některé i trapné, ale bavil jsem se celou dobu, což se cení, tvůrci dnešních parodií by se na tuto a mnoho dalších parodií podívat, aby zjistili jak se má točit dobrá parodie.
winetach
winetach
1 927 bodů