Shrek 2

85%

Komentáře a recenze 54

9.5
Prvního Shreka jsem ohodnotil o trochu lépe,ale to jen z důvodu,že byl prostě první. Tohle pokračování však považuji za zdařilejší a mnohem zábavnější. Jakoby si tvůrci v prvním dílu ozkoušeli co si mohou dovolit a zde to rozjeli naplno. Do snímku přidali další vynikající postavy,které hláškují ostošest (Perníček,Pinocchio). Přesto je stále tahounem postava Shreka a hlavně ukecaného oslíka. Perfektně jsem se bavil.
29 851 bodů
7.5
Druhý Shrek sice ztratil punc jedinečnosti a tatam je wau efekt, přesto je to skvělý animák a stejná jízda, jako první díl. Navíc okořeněno spoustou zajímavých pohádkových postaviček. Je to jednoduchý úderný humor navíc zasazený vždy v pravý okamžik.
6
Oproti tomu, co ještě přijde, je to ještě "pecka". Je to sice zbytečné a humor už není chytrý, ale povětšinou otravný, nicméně přežít se to dá.
8
Už trošku slabší než geniální jednička, ale pořád parádní zábava. Těch narážek na různé filmy je tu tolik, že si říkám, chudák děti v kině, které ani neví o co vlastně jde. 8/10
Fingon
16 886 bodů
8
Čtyři A PŮL. Už to není takový odvaz jako jednička, i když Kocour v botách je Kocour v botách. Byla tu poznámka, jak vysvětlit dětem Pinocchiova tanga. Jak vysvětlit Zlou sestru?
8
Přinejmenším stejně kvalitní jako první díl. Příběh je logicky zasazen do nového prostředí a na scéně se objevuje řada nových postav, z nichž hlavně Kocour v botách je vítanou a povedenou posilou. Na rozdíl od jedničky je pojetí mnohem více crazy, přibylo bláznivé akce i humoru, oslík se stává ještě upovídanějším a ze Shreka je nefalšovaný hollywoodský hrdina. Každému možná nesedí, ale mně se tenhle přímočarý styl završený parádní závěrečnou půlhodinkou hodně zamlouval a s vyjímkou několika hluchých míst jsem se pořád výborně bavil. Ale nebýt těch několika zásadních změn oproti jedničce, staří známí Shrek s Oslíkem by to už asi sami neutáhli, což se koneckonců v dalším pokračování potvrdilo.
10
První Shrek sice skončil klasickým pohádkovým happy endem ,, A žili šťastně až do smrti´´, díky kritickému a především finančnímu úspěchu ale bylo jasné, že se Shrek, Fiona a Oslík vrátí. Originální hlasoví představitelé Mike Myers, Cameron Diaz a Eddie Murphy dostali každý po 10 milionech dolarech za namluvení svých dialogů a spoluscenáristé prvního filmu Ted Elliott a Terry Rossio kvůli sporům se studiem DreamWorks do Shreka 2 nakonec nešli. Vrátil se tak aspoň Joe Stillman, který se spojil ještě se spolurežisérem Andrewem Adamsonem, J. Davidem Stemem a Davidem N. Weissem. Původní námět filmu poté počítal s tím, že království pohádek přejde z monarchie k demokracii a proběhnou víceméně prezidentské volby, kde se o křeslo hlavy země budou ucházet třeba i Pinocchio nebo Perníček. Tento nápad se ala nakonec šel zcela do kina, protože dle režiséra Andrewa Adamsona, šlo až příliš o politickou satiru, která byla více intelektuální než emotivní a především ve finále nebyla vůbec pro děti. Celý námět Shreka 2 tak prošel razantními úpravami, než se do celého příběhu zakomponoval i takový Kocour v botách, nakonec ale v roce 2004 skutečně světlo světa Shrek 2 spatřil a po vysoce nastavené laťce se mu povedlo něco nečekaného- Dokázal svého předchůdce porazit a stát se jedním z nejlepších příkladů skvělého pokračování! Už samotná animace oproti předchozímu filmu pokročila- DreamWorks Animation si tu dal větší důraz na detaily, chůzi a pohyby jednotlivých postav a dali si též třeba záležet na každém detailním chlupu Kocoura v botách. Zároveň si ale především Shrek 2 zanechal ducha svého předchůdce, do kterého akorát přidal více nápadů, ještě více se pokusil zakomponovat nejrůznější pohádkové postavy a zároveň skutečně už tak bravurně ukončený příběh Shreka 1 dokázal opět rozevřít dokořán a naprosto parádním způsobem navázat. Shrek 1 pracoval s neočekávaným vzplanutím lásky Shreka a Fiony a byl zakončen jejich svatbou. Shrek 2 následně pracuje se zápletkou ohledně toho, že se Shrek a Fiona vydávají potkat Fioniny rodiče, přičemž především král není úplně nadšený z toho, že si jeho dcera vzala zlobra. Společně s objevením Fioniny kmotřičky Dobré víly a zjištěním, že si měla Fiona původně vzít Prince Krasoňe (shodou okolností syna Dobré víly) najednou vztah Shreka a Fiony čelí zásadní zkoušce, která je navíc ztěžována intrikami samotné Dobré víly, která pořád doufá, že by si její syn mohl vzít Fionu a stát se králem. V tomhle ohledu se tu tedy pracuje s další zajímavou zápletkou, která je parádním navázáním a zároveň vkročením zcela opačným směrem. Staré zásadní postavy film rozvíjí, ty co měli v předchozím filmu méně prostoru (to jest Pinocchio, Perníček nebo Tři prasátka) zde dostávají prostoru více a nové postavy jsou zajímavé a plnokrevné. Platí to o královně Lilian i královi Haroldovi (především jeho dějový arch je úžasný- John Cleese je prostě klasa), solidní záporačce Dobré víle, jejíž entrée nemá chybu, ale především právě Kocourovi v botách, který od prvního plného výskytu na scéně stává neskutečným charizmatickým sympaťákem, který si každý moment krade pro sebe a tak trochu ve finále zastiňuje pořád dost zábavného Oslíka. Tohle zvířecí duo se ve finále i přes počáteční nevraživost stane velmi povedenou dvojicí, jejíž vzájemná chemie bezvadně funguje i po zbytek série. A Antonio Banderas byl pro namluvení téhle role přímo stvořený! Míra výborných parodických odkazů je v tomhle filmu posunuta ještě o úroveň výš než u předchozího filmu a tentokrát si tvůrci vzali na paškál takové legendy filmu jako je Vetřelec, Mission: Impossible, Spider-Man, Pán prstenů: Společenstvo Prstenu, Krotitelé duchů, Zorro (Antonio Banderas, haha!) nebo Indiana Jones. Opět jde o výborná popkulturní pomrknutí a opět je na nich vidět, že si tvůrci vybírání těchto odkazů jednoduše očividně užili. Zároveň se v tomhle filmu ocitáme v království za sedmero horami, které je v podstatě Hollywoodem v pohádkovém světě. Nechybí obrovský nápis odkazující na Hollywood Sign či pohádková verze Beverly Hills obydlena největší hvězdami pohádkového světa jako je třeba Rampunzel nebo Popelka. Nechybí tu ani odkazy jako McMnich, Farbucks nebo Burger Prince, což jsou další parádní odkazy. Místo televizí tu fungují křišťálové koule a jde tak o vtipné pomrkávání a zároveň úkaz toho, že se svět Shreka od toho našeho zase tolik neliší. Shrek 2 představuje ještě zábavnější akční sekvence než první film a především finále s obřím perníkem Buchtou (jedna z nejlepších postav celého tohoto světa aneb Pray for Buchta), které je bez nadsázky jednoduše jedním z nejlepších akčních finále všech dob. Opět nechybí krásné vizuální nápady s krásnými kamerovými záběry a především má Shrek 2 skutečně dějové dynamo. Zásadní zkouška vztahu Shreka a Fiony má ve finále podobu lektvaru, který může z Fiony opět udělat člověka a Shreka proměnit v člověka. A právě zde přichází zásadní moment, kdy si musí obě strany uvědomit jestli jeden toho druhého navzájem miluje takového jakým je. Shrek 2 je sice pořád především zábavným rodinným dobrodružstvím, zároveň mu ale skutečně nechybí emocionálně vypjaté momenty a zásadní témata. Tenhle film má snad skutečně ještě více vrstev než původní film a opět se může nejenom fenomenálním soundtrackem Harryho Gregsona-Williamse ale i opět perfektně zvolenou hudební dramaturgii v podobě songů jako ,, Accidentally in Love´´, ,,Changes´´ nebo ,, I Need a Hero´´. Shrek 2 je ve finále nejenom vrcholem celé série, vrcholem celého studia DreamWorks Animation, jedno z nejlepších pokračování všech dob, ale i jeden z nejlepších animovaných filmů všech dob........
10
Toto taky není k zahození a jde stejnou cestou jako jeho předchůdce, který je jeho rovnocenným nástupcem. Humor, příběh a taktéž celkově vydařené.
9 318 bodů
10
Po zhlédnutí celé čtyřdílné série prostě musím Dvojku ocenit ještě daleko více! Fakt je úplně jinde než zbylé 2 díly (obzvláště ten Třetí). Dobře do příběhu sedne naprosto kultovní cesta "Už tam budem?" i Kocour v botách. Vynikající je Perníček a BIG Perníček! Celkem zdařilé pokračování, které se dokázalo i celkem odpoutat od prvního ikonického dílu. Fantastická atmosféra - hudba, hlášky! Snad na stejné úrovni s předchozím Shrekem. 100%
9 025 bodů
8.5
Přestože mě jednička svými vtipy bavila více, než tento díl, tak dvojka drží lépe pohromadě jako celek a i jako celek funguje. Navíc potěší přidání postav a jejich hloubka, což je na animák sakra vzácnost. Ale stejně se vrátím k vtipům, protože některé opravdu rozsekají a díky pojmu "moderní" fungují vtipy dvojnásob "pepřák" apod. Shrek 2 je naprosto úžasným pokračováním, které má dost vlastních nápadů, aby se jedničce vyrovnalo, ale jak už jsem použil i u jiných, jednička je jenom jedna.