Útěk z planety opic

56%

Komentáře a recenze 5

47 083 bodů
4
jedním slovem - katastrofa. Třetí díl opičí série si stále jede to své a nehledí na kritiku. Opět je to šílené béčko,které jen nabízí další pohled na planetu opic. Nikdy jsem nebyl fanda téhle série,tedy až do nedávného restartu,který nám nabídl takovou Planetu opic jakou si každý fanoušek zaslouží vidět.
29 308 bodů
6
Rozhodně to není tak dobré, jako první díl, ani jako druhé pokračování, přesto to za mě není průměr a celá stará série Planety opic má své osobité kouzlo. Role se vyměnili a v době nám blízké už to nemá tak děsivou atmosféru. Útěk z planety opic však šikovné a logicky navazuje na ten předchozí, zabývá se efektem motýlích křídel a.. je to stále ještě dobré. 60% .
28 305 bodů
7
Na Zem přistane neznámá kosmická loď. Lidstvo v domnění, že se jedná o mimozemskou rasu, je připraveno ke striktnímu uvítání. Jaký šok, když z kosmické lodě vystoupí tři mluvící opice. A ti se rázem vlivem daných okolností stávají hrozbou pro rasu lidskou. Třetí volné pokračování tímto přihlíží k rozpačitosti lidské populace k opicím, jaké bylo u opic k populaci lidské ve zcela prvním snímku. Tvůrci vlastně převyprávěli obdobnou situaci, jen v obráceném stavu. Má si tedy kdo co vyčítat? Snímek tak vyznívá jako sequel pojednávající, jak to vlastně všechno začalo. Ony ty opice, známé z obou předchozích snímků, totiž vycestovali v čase do minulosti, což byl od tvůrců dějově lstivý tah. Opice neznali historii Země a tím i skutečnost, že bylo lidstvo kdysi mluvícím druhem a tak snímek vlastně jen cituje historii počátku povstání mluvících lidoopů z jejich posvátných svitků. Paradoxní citové zakončení děje tímto staví základy pro další vývoj událostí, předcházející právě zcela první díl této filmové série. Oba filmy tedy mají, jak bylo zmíněno výše, obdobnou dramatizaci děje, což může vést k divácké rozpačitosti, ale jako nápad k porovnání charakteru obou ras není špatný. Smysl pro humor i vážnost situace se tu nese zcela stejně a má také svůj zábavný filmový potenciál. Jak už to u volných pokračováních bývá, ani tohle se za výrazný snímek považovat nedá, ale oproti předchozímu dílu přeci jen dopadl daleko lépe.
6.5
Dobré masky podobně jako v prvním díle. Hodně obkecávání, ale za to vysvětlení původu opičí planety. Ve filmu se objeví i jakýsi odkaz na samotné zrození Planety opic, což vysvětluje otázky jak to vše začalo. Závěr filmu hodně emotivní.
evismaior
evismaior
4 254 bodů
7
Tentokrát se role obracejí a z šimpanzů, kteří u sebe doma dělali pokusy na lidech, se po návratu do minulosti stanou pokusná zvířata lidí. Ty reakce jsou předvídatelné, lidi nejdřív mluvící inteligentní opice nadšeně přijmou mezi sebe, ale divák už dopředu tuší, že idylka nebude trvat dlouho, zvlášť když na sebe vykecají, odkud jsou a co se v budoucnosti s lidmi stalo. A také to, že spolu čekají dítě, které by potenciálně svým dalším množením mohlo spustit vývoj opic v myslící, pro člověka konkurenční tvory.