Útěk z L.A.

57%

Komentáře a recenze 7

29 851 bodů
6
Béčkový postapokalyptický snímek, který si může potykat s prvním Šíleným Maxem. Vizuál dosti podobný, jen je zde místo výborného Mela Gibsona neméně dobrý Kurt Russell. Stravitelná záležitost, která má jak slabší, tak lepší pasáže a celkem mě i pobavila.
7
Volné pokračování jednoho z njelepších béček všech dob je téměř na chlup stejné jako jednička a vlastně i ty béčkové triky dnes vypadají jako dobrá volba. Kurt Russel je opět cool jako Snake Plisken! Ale nějak tomu často dochází dech, což se jedničce nedělo.
7
Ojedinělý filmařský úkaz, jehož výstavba je zajímavá a zábavná především vzhledem k předchůdci - na jednu stranu jde o regulérní sequel, v němž se posouvá fikční svět a na minulé události se často odkazuje, na druhou stranu to celé vypadá jako remake, který vzal dějovou osu prvního filmu a našrouboval na ni dobové žánrové potřeby. Zatímco Útěk z New Yorku tak zastupuje čistokrevné osmdesátkové béčko, které celkem seriózně vzdává poctu různým žánrovým předobrazům, Útěk z L.A. je devadesátkově ryze eklektický, sebeuvědomělý, nadnesený a překvapivě anarchistický. Je to plné hrozných triků a nesmyslů, ale Carpenterovi to zase tak nějak samozřejmě prochází a většinou jde o velkou zábavu, popřípadě o velmi podvratně vypointovanou blbinu (závěr je opravdu skvěle anarchistický). Kurt Russell si to navíc dává jako nikdy.
Milandob
Milandob
8 900 bodů
6
na original sa to ani z daleka nechyta, ale je to celkom zabava a russell si svojho snake-a riadne uziva. dufam ze carpenter si z klise akcnych filmov tak trocha utahuje a nie je to pripad stareckej demencie kde stratil svoju sudnost (i ked vsetky jeho filmy ktore nasledovali naznacuju prave druhu moznost)...
mojmir.sedlacek
6 033 bodů
8
Jedno z mých nejmilejších béček. Je to až neuvěřitelně pitomý film, se spoustou trapných efektů a scénáristických absurdit, nad kterými se musím smát jenom při vzpomínce na ně (basketbal o přežití:D). Také minipřehlídka avantgardních způsobů dopravy (kanál, rogalo, surf). Prostě absolutní vrchol béčkové tvorby. Věděl to Carpenter, věděl to Russell, věděli to i všichni ostatní, co se na tom podíleli, a protože to podali tak, že to teď vim i já, tak protože jsem se skvěle bavil, dávám 4*:)
Kamil Fila
Kamil Fila
4 111 bodů
8
Hodně nedoceněný film. Blockbusterovou estetikou zmlsaní teenageři nemají smysl pro černý politický-anarchistický humor. Navíc, z formálního hlediska jde o velmi zajímavé propojení sequelu a remaku. A ty divné triky a celková lacinost ke Carpenterovi tak nějak patří. On je v zásadě minimalista, a když dostane malinko vyšší rozpočet, tak na minimalistickou kostru navěší pár nesednoucích cingrlátek. Každopádně, Kurt Russell je cool a finále tohoto přiznaného a hravého béčka připomíná pozdější Klub rváčů. Je to staromódní a zároveň pořád progresivní věc.
Lomikar
Lomikar
102 bodů
5.5
Až doposud by se u Carpenterových devadesátkových fláků nedal vliv devítkového desetiletí prakticky nijak zjistit. V Escape from L.A. nicméně konečně udeřily s obří pompou. Nejde jen o ty obscénní digitální triky, díky nimž některé scény budou podle mě v budoucnu stavebním kamenem dosud neexistujícího uměleckého směru, nýbrž i o ty šedé prázdné chodby militárních komplexů, pytlovité overaly, explotace městských subkultur i hédonistická žánrová sebeuvědomělost. Je to přesně takové, jako když koupíte děcku hromady lega z různých řad a ono si to pospojuje dohromady dle vlastního uvážení bez jakýchkoli limitů reality. Debilní? Jo. Hnusně vypadající? Jasně. Zábava? Jo, ale upřímně na papíře to muselo vypadat líp. Karpoš velký rozpočty neumí.