Univerzální voják

68%

Komentáře a recenze 10

29 761 bodů
6
Typický akční film devadesátých let. Obsazení na svou dobu velmi dobré a Jean-Claude Van Damme a Dolph Lundgren se zhostili svých rolí naprosto standardně. Film mi nic nepřinesl a i v době svého vzniku jsem ho považoval za lepší průměr. Dnes je ze snímku už retro, které vyloženě nezklame.
4
Emmerichovo proražení na americký trh mě poprvé bavilo, podruhé už ale výrazně nudilo. Van Damme navíc absolutně postrádá charisma.
7
No, je to strašně blbý, co si budeme povídat. Chlap sáhne do vany s ledem a řekne se smrtelně vážným výrazem:"Je to studený". Lundgren je v roli lotra ale jedinečný a Van Damme ve scéně, kdy spořádá snídani v bistru také pobaví. Celkem klasické guilty pleasure počátku devadesátek.
7
Van Dammeho filmy jdou úplně mimo mě, tento je snad jediný, co jsem s ním viděl. A pravým tahákem ani nebyl on, nýbrž režisér Emmerich. Tento pán už mě několikrát přesvědčil, že střílení a výbuchy má tuze rád a dělá je opravdu dobře, což se tady jen potvrdilo. Jeho dynamická režie dodává příběhu spád, honičky a přestřelky jsou nápadité a zábavné a Lundgren s Van Dammem jsou pro role nelítostných, bezcitných a neohrožených strojů jako stvoření. Na Arnieho Terminátora samozřejmě nemají, ale to (ne)hraní a vážná tvář jim jde skvěle. Jako akční odpočinkovou jednohubku byste lepší snímek těžko hledali.
5.5
Dobrá dvojka co se týče obsazení. Skvělý film. Velice univerzální.
Milandob
Milandob
8 900 bodů
8
potom co emmerich ukazal co dokaze s malym rozpoctom v europe, dostal svoju prvu velku sancu v hollywoode aby sa predviedol coho je schopny so slusnym rozpoctom a dvomi karatistami na vrchole svojich karier (nakoniec UniSol v amerike nejako extra neuspel, ale popularita mimo USA bola velka). roland opat spolupracuje s dean devlinom (znova prispel rukou k dielu so scenarom, ktory by vsak neobstal ani v prvej triede zakladnej skoly a vacsinou vykrada napady a sceny ktore niekto pouzil uz predtym ako tomu bolo u Stargate a ID4) a spolu rozputali akcnu smrst kde nevybuchuju biele domy a prezidenti nelietaju v stihackach i tak je o zabavu postarane, ktora navyse patri u oboch svalcov k tomu lepsiemu z ich filmografie.
kedl
kedl
6 380 bodů
7
Původní univerzální voják je skvělá akční klasika s Van Dammem ve skvělé formě. Oba dva hlavní vojáci jsou fajn. A úvodní akce komanda univerzálních vojáků u přehrady je dokonalá.
Petr Kocfelda
Petr Kocfelda
2 919 bodů
7
Klasika s Van Dammem,akční nářez!
Temný Pán ze Sithu
Temný Pán ze Sithu
2 212 bodů
7.5
Další fi z mého mládí, a tu tohoto platí že i po těch letech si ho rád pustím. U některých které si pamatuji z mládí jako fakt dobré filmy, a pak si je po 20 letech pustím, jsou strašně pitomé, toto naštěstí je pravý opak..klasicky JVCD který okolo sebe kope jak může.. Jasně scenar je usměvavý po těch letech, ale berme to tak, je to klasický akcnak z 90 let, a je tam vše co přesně v 90 letech bylo potřeba, akce smích, krev, napětí. Dolph Lungren je zde naprosto famózní, hlásí tu to jak nepricetnej a pro mě je tato postava v jeho obsazení naprosto bezkonkurenční.
Pavlína81
Pavlína81
1 576 bodů