Recenze Užívej si, co to jde

Host
  • 70%
    0
    0
    7. 12. 2015
    rkotvald (3159 bodů)

Příjemná ironická až cynická komedie o proměně jedné venkovské rodiny po příjezdu do New Yorku v plnění svých zastrčených chtíčů a snů. To hrubě výstižně komentuje samolibý realista Boris Yellnikoff (dobrý Larry David) ve svém výsměšném cynismu, jímž pojmenovává věci pravým jménem. Mladinká a hloupočce naivní Melody Celestine (půvabná Evan Rachel Wood) se po příjezdu do New Yorku dostává kolem osudu do Borisova života a stává se jeho manželkou a zpestřením každodenních chvil. Ale jen do doby než si našla někoho víc věkově bližšího. Melodynina matka Marietta (Patricia Clarkson) se po příchodu do New Yorku přeměňuje z křesťansky pokorné ovečky ve smyslnou ženu, žijící se dvěma muži, navíc se stává umělkyní. Melodynin otec John (Ed Begley) si po příjezdu do New Yorku uvědomuje svoji skrytou homosexualitu a stává se přirozeným a šťastným. Film nám s vtipnou škodolibostí dává jasné poselství: užívat si veškeré krásné okamžiky našeho života, protože nikdy nevíme, jak dlouho budou trvat. A nepotlačovat svou přirozenost v touze po svém šťastném a spokojeném životě, kdy smíme realizovat sami sebe ve svém spokojeném žití. Trocha uvolněnosti životu neško

• 80%
    0
    0
    15. 5. 2014
    VasaFlasa (2801 bodů)

Woody si u mě nastavil laťku hooodně vysoko a tak jsem moc rád, že mě tenhle filmík nezklamal. Podle mého názoru lepší než Vicky Cristina Barcelona. Opět lze jen vřele doporučit. ;-)

• 95%
    0
    0
    27. 10. 2021
    aquiver (774 bodů)

Woody je obecně naprosto geniálním scénáristou a výborným režisérem. Dokonalá romantická komedie, ke které je radost se vracet. Nápady, energie, dlouhá řada skvělých vtipů, výtečné a trefně napsané dialogy... a především stařeček Boris je tak skvělou filmovou postavou...

• 90%
    0
    0
    9. 12. 2014
    sisisi (440 bodů)

Tenhle film mě hodně bavil. Vtipné situace a zápletky, které dopadnou neočekávaně. Zatím jsem se nesetkala s mnoha filmy, které by akceptovaly tak velké věkové rozdíly a rozmanitost ve vztazích (Woodyho zde vyobrazil svůj pohled na umělce, podobně jako ve Vicky Christina Barcelona). Rozhodně doporučuji.

• 90%
    0
    0
    4. 8. 2022
    tindersticks (239 bodů)

Nejsvěžejší scénář Allena za posledních dvacet let, kousek, který se může měřit s těmi Allenovými nejlepšími. Scénář je doslova sledem slovních gagů, kterými postavy v čele s cynickým Borisem Yellnikoffem (Larry David) zasypávají diváky. Nejlepší z nich, jak to u Allena bývá, jsou pohledem lehkého skeptika, komentujícího lidstvo a jeho spolčenský život. (Thousands of years ago, ancient peoples,Egyptians, Romans, Mayans,were walking home, just like us, discussing where should they eator making small talk."Hey, we just bought a great houseon the Nile with a yard, overlooking the Pharaoh's new pyramid."-Or, "My physician says -"peacock tongues are bad for your heart. Or, "I'm worried I can't get my kid into a really good Aztec preschool." What the hell does it all mean now? Zilch. But they thought it was important.) Dalším dobrým Allenovým zvykem je, že ani vedlejší posavy nejsou odbyté, snad jen s výjimkou Henry Cailla, krerý byl ve své roli povrchní--až moc.

Hodnocení a recenze Užívej si, co to jde

70 61 ?
jak hlasovat?