Dějiny násilí

73%

Komentáře a recenze 25

Dle počtu bodů
Brenan88
Brenan88
47 089 bodů
8.5
Na Cronenberga je to celkem normální a drží se při zdi. Což je tentokrát rozhodně ke prospěchu věci. Snímek se tváří jako story o šťastné rodince,tedy dokud nepříjde zlom a na povrch se nedostane pravda o hlavním hrdinovi. Velmi slušně natočeno a i přes jednoduchý scénář snímek nenudí. Herci jsou výborní a násilné scény vypadají dobře.
Pete69
Pete69
29 851 bodů
7
Jednoduše podány příběh bývalého mafiána, který změnil život a začal žít slušně..minulost ho však dohnala. Pohodové tempo, klidná kamera, dlouhé záběry.. to mi sedí. Na příběhu ani na snímku samotném však neshledávám nic výjimečného. Pohodová a příjemná podívaná za 70%.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 280 bodů
8
Až po druhém zhlédnutí jsem dal i tu čtvrtou hvězdu. Až potom mi došlo, že Cronenberg má pod čepicí mnohem víc, než jsem zprvu myslel. Navíc Viggo skutečně koncertuje.
Sheldon
Sheldon
16 059 bodů
8.5
Film je nápaditě natočený a s obsazením, které se na první pohled nemusí zdát, jsem byl mile překvapen hereckou kreací Viggo Mortensena a skvěle zahranou rolí Marií Bello. Dějiny násilí jsou chytrou ukázkou toho, že dobré filmy pro dospělé nemusí být podbízivé a diváci si je najdou. Film vznikl v Americko-Německé koprodukci a byl natáčen pro Cronenberga tradičně v kanadských lokacích, konkrétně v Ontariu. Deset let po svém vzniku patří k vyhledávaným snímkům s vysokým hodnocením, které často reprízují televizní stanice. Prestižní magazín Cahiers Du Cinema film zařadil na páté místo nejlepších filmů své dekády, Roger Ebert film hodnotil také velmi vysoko a vyzdvihl zejména skvěle rozepsané postavy, které obstojí i v přímočarém ději. Mimochodem Dějiny násilí jsou posledním studiovým filmem vydaným na VHS. Neskutečné, že? Hodně dobrý příběh.
hrumsrt
hrumsrt
9 318 bodů
6
Dokonalé matení diváka už snad i samotným názvem. Dějiny? Tak možná jedna absurdní historka. Násilí? Vůbec, snad jen jedna nepříjemná scéna mezi manželi. Že se z příjemného vztahového špičkování stane depresivní hnusná atmosféra. Mně asi až mrzí, že to není jen souhra náhod, kterou si někdo špatně vyložil (něco na způsob Nepřítel státu). Minulost dožene každého, jediný způsob je ji přijmout. Viggo Mortensen se mi ve své roli asi i líbil, zkraje měl takovou přirozeně imponující cnost... Jenže jak snímek plyne, jde to s ním z kopce. Závěrečné rozhřešení ve mě nechalo jen pachuť nad jakousi nedořešeností. Pomalej film, jehož největší devízou je hloupost v očekávání diváka. 60%
JosefTomas
JosefTomas
9 025 bodů
9
Minimalistický snímek, který se nebojí jít proti proudu a předejít všechna očekávání. Cronerberg na velmi malém prostoru rozpoutá velmi dramatickou hru, ve které se může opřít o opravdu výborné herce a naprosto vypilovanou atmosféru.
Milandob
Milandob
8 900 bodů
10
take pekne o rodine, ale pride mi to take akesi zostrihane lebo niektore sceny skacu dost rychlo, luxusna scena na schodoch a vazne ma zaujima ako vyzera povodny komix na ktorom sa podielal vytvarne vincent locke inak to dvorny maliar obalov pre death-metalovu legendu cannibal corpse!
Klajnik
Klajnik
8 590 bodů
3
Zprvu se protagonista zdá být normálním mužem od rodiny, ale pak se ukáže, že je schopný docela efektivně zabíjet, načež divák zjišťuje proč. Pochází totiž z prostředí, kde bylo násilí běžné a nutné. Scénář postupně rozkrývá jistou záhadu, ale scénář není ani zdaleka tak chytrý, jak mnozí píší. Jakmile se na scéně (30. minuta) objeví mafián, Ed Harris, který tvrdí, že protagonista je někým jiným, než za koho se vydává, tak se nabízí pár možností: 1.) Mafián je psychicky narušený nebo si do protagonisty projektuje někoho ze své minulosti. 2.) Psychicky narušený je protagonista, který trpí rozdvojenou osobností. 3.) Protagonista je někým jiným ale neví to, protože ztratil paměť nebo něco vytěsnil. 4.) Protagonista je někým jiným, ale nechce se přiznat - Přesně tak tomu je. Zhruba po hodině se přizná a pak se jen ukáže, že začal nový život poté, co utekl od své mafiánské rodiny, protože mu z nich bylo právem na nic. Pravděpodobně chtěl mít v životě víc než jenom násilí, ale 90 minutová stopáž napovídá, že film tematicky nepůjde příliš do hloubky. Podle názvu by člověk myslel, že film bude postupně odhalovat a analyzovat, jak si člověk vytváří návyk na násilí, jak nebo kdy se k němu v různých případech uchyluje, jaké jsou limity řešení konfliktů tímto způsobem a kdy je to zas vhodné. O něco podobného se pokoušel Peckinpah se svými Strašáky, ale ani ten nenaplnil potenciál (navíc jeho film obsahuje poměrně otravné hlavní postavy). Cronenbergovi Dějiny Násilí nejsou teda nijak zvlášť hluboké nebo zajímavé. Film je občas dokonce zkratkovitý (scéna rozhovoru s otcem poté, co se syn popere ve škole) a nevěrohodný (vážně bratr protagonisty nebyl schopen sestřelit zraněného protagonistu z 5 metrů v osvětlené místnosti?). Byl bych raději, kdyby to tvůrci víc tematicky rozpracovali a dali si na některých scénách víc záležet. Taky by bylo třeba více prokreslit, jak je možné, že se protagonista takto změnil. Když člověk v něčem prožije první půlku života, měl by více selhávat ve snaze být, někým jiným, což se ale nezdá. Protagonista říká, že své minulé já zabil a jediné, kdy se v něm jeho minulé já ozve, je tehdy, když něco nemůže vyřešit jinak než násilím.
kedl
kedl
6 380 bodů
7
Jeden z koukatelnejch Cronenbergů.
Standa.
Standa.
6 180 bodů
7.5
Předem se omlouvám za svojí troufalost, ale tohle mělo podle mě jeden z nejabsurdnějších a nejhloupějších scénářů, jaký jsem kdy viděl. Proto mě ta Oscarová nominace dost překvapila a taky pobavila. Jinak hodně dobře obsazená, napínavá podívaná.