Pátek třináctého

61%

Komentáře a recenze 18

29 851 bodů
7
Kvalitní a typická hororová záležitost osmdesátých let. Vraždící psychopat a parta obětí. Napětí, hutná atmosféra, ale především dobré zpracování. Na osmdesátky velmi vydařené masky a efekty. Čistokrevný krvák a béčko, ale funguje. Méně už se mi líbilo odhalení psychopata, samotný závěr pak byl návrat k hororu..
28 428 bodů
8
Mladá skupinka táborových vedoucích je pronásledována a vražděna neznámým útočníkem, zatímco se pokouší zrekonstruovat a znovu otevřít letní tábor, který byl před lety místem utopení dítěte. Kdo by neznal hororovou klasiku svého žánru, ze kterého se stal pojem. Jason byl náhle stejně slavným jako Michael. Ano, není tajemstvím, že se jedná o přímý konkurenční film obdobného snímku Johna Carpentera ´Halloween´ z roku 1978. Jason se sice v příběhu objevuje pouze ve vzpomínkách, ale závěr ledasco naznačí. Mladí lidé si během práce užívají jak je zamane a postupně jeden po druhém začnou rafinovaně, zákeřně a cíleně umírat. Základní dějová šablona, která má v tomto případě jeden hodně velký vroubek. Každý vražedný útok přijde nečekaně a vždy promyšleně, ale když už zbývá pouze jeden, taktika se změní a vrah si s obětí hraje jako kočka s myší. Po psychologické stránce dejme tomu, ale náhlá podivná nemotornost vraha nedává uvěřit, že tím vrahem byl celou dobu on. Jinak nelze nic dalšího upřít. Mladistvá nerozvážnost, sex a léto u vody. Zábavný slascher v plné palbě s řezanými hudebními smyčci, jaké použil ve svých filmech Alfred Hitchcock a které stále fungují. Když ne ´Halloween´, tak ´Pátek třináctého´. Vražedná noc hororové slascherové fanoušky nezklame.
22 283 bodů
6
Napadá mě jediné: Kde je Jason? Když bych vynechal, že film předchází trochu jiná pověst, než jaký vlastně je, tak to docela šlo. Zároveň má ale plno dalších much, jako je protahování a špatné lekačky. Není to podprůměrné, ale není to, jaké jsem čekal. Jsem zvědavý, kam až se děj dostane v dalších dílech.
8
Kultovní horror, který je ale mnohem kultovnější v zámoří, než u nás. Ze zvědavosti jsem si tento snímek pustil a celkem chápu, proč si získal takovou proslulost. Je totiž dost napínavý, obsahuje pestrý mix humoru, horroru a finální pointa odpovídá době svého vzniku. Celkově se ten film dá vidět i dnes, ale proti Halloweenu Johna Carpentera je to čajíček:-)
4.5
Jen tuctová a nezajímavá vyvražďovačka, která si svůj kultovní status vůbec nezaslouží. Atmosféra je sem tam poměrně povedená a sledovat vraždy očima pachatele příjemné zpestření, ovšem Cunningham měl mnohem více přitlačit na pilu. Nemyslím tím samozřejmě jen brutalitu, ale stejně jako u Carpenterova Halloweenu mě otravovalo, jak si snímek celou dobu hrál na plíživé a trpělivé strašidlo, místo aby se někdy proměnil v něco děsivějšího a údernějšího. A navíc to konečné rozuzlení se mi zdálo strašně směšné a z 80% okopírované z Hitchcockova Psycha. Béčkové horory z 80. let holt nestály až na pár výjimek absolutně za nic..
5
Za solidní vraždy a dostačujíci děj. Jinak marná sláva.
M3lios
M3lios
9 141 bodů
0
"Ževraj dobrý film. Ževraj kultový film. Ževraj strašidelný film!" HAHAHA nenechajte sa nachytať. Tento film je všetko len nie dobrý. Nebudem tu ani opisovať ,čo všetko je zle-proste všetko. A najhoršie je na tom , že to má 9 dielov! Chápete? 9 DIELOV!!!! PREČO!? Pokiaľ si chcete pozrieť nejaký dobrý kultový horor , tak si pozrite Halloween 1,2 lebo to sú aspoň dobré filmy. Za mňa a za celú sériu dávam odpad!
Matli
Matli
8 300 bodů
6
Na 35 let starý film je to slušná práce, v dnešní době se člověk nebojí, ale svojí atmošku to má. Každopádně slušně se Jasonova kariéra rozjíždí:-) A mladý Kevin Bacon nečekané překvapení. 56%
jay.lee
jay.lee
7 487 bodů
6
Věděli jste, že tu utonul mladý chlapec? Nebyl moc zdatný plavec. Dozor na něj nedával pozor. Měli se na něj dívat každou chvíli. Víte, byl to můj syn. Jmenoval se JASON! Chudák Mrs.Vorhees, kvůli synovi úplně ztratila hlavu... ŽEBŘÍČEK: PART 3, PART 2, REMAKE 2009, POSLEDNÍ KAPITOLA, NOVÁ KREV, PART 1, JASON ŽIJE, FREDDY VS JASON, JASON X, NOVÝ ZAČÁTEK, JASON NA MANHATTANU, JASON JDE DO PEKLA
Chimpanzee21
Chimpanzee21
3 873 bodů
9
Pátek třináctého nebyl taková legenda roku 1980 to se stalo až po roku 2009, kdy se připomenul a protože je dílů opravdu hodně tohle napíši všude. První, druhý a třetí díl byly skvělé a příběhově snesitelné, ale pak to šlo dolů ve čtvrtém dílu dokonce nebyl vrahem Jason ani jeho matka, ale nějaký normální člověk a stejně dokázal přežít neuvěřitelné věci. Nadále už to nesedělo do informací, které byly řečeny v minulých dílech a vymýšleli se ptákoviny. Vrcholem všeho byl osmý díl, kdy už se změnilo i prostředí a Jason naschvál nechával někoho žít.