Monty Python a Svatý Grál

81%

Komentáře a recenze 16

47 083 bodů
8
První celovečerní snímek Monty Pynthon a hned taková pecka. Sice to není ještě tak zábavné a dotažené jako v Životě Briana,ale i tak se stále jedná o poctivou filmařinu a lásku k řemeslu. Originální a vtipné každou minutu. Tak jak to umí jen Monty Python.
29 372 bodů
6.5
Zvláštní anglický humor mě ve spojení se svatým grálem příliš nenadchl. Nejlepší byla asi družina rytířů na "koních" které ozvučoval sluha s kokosy. Pár opravdu vtipných scének ale Monty Python opět vystřihli, takže to určitě není nuda. Za mě ale celkově "jen" 65%.
22 268 bodů
8
Britskému humoru jsem nikdy moc nevěřil, takže jsem Monty Pythona ignoroval. A to byla velká škoda. Nedá se sice říct, že bych umíral smíchy, ale bavil jsem se po celý film, téměř bez přestávky. Je to sice docela krátké, ale alespoň tu nejsou hluchá místa. Rozhovor o vlaštovkách nebo souboj s černým rytířem jsem si pustil hned dvakrát. Už se chystám na další díly... pokud budou alespoň takovéhle, bude dobře.
Fingon
16 886 bodů
10
První setkání s Montypaťáky na filmovém plátně mně rozhodně nezklamalo... Jak rychle že to letí plně naložená vlaštovka?
15 150 bodů
8
Život Briana mne vůbec neoslovil, ale král Artuš cválající na svém neviditelném oři měl svoje nepopiratelné kouzlo. Humor je sice opět staršně ujetý a scénář působí jako naprosto absurdní smršť šílených dialogů, které si berou na paškál i zcela moderní společenskou etniku, ale tentokráte ve mně film zanechal mnohem celistvější dojem a donutil mě smát se snad v každé druhé scéně. Pythoni prostě měli svůj styl, který očividně slaví velký úspěch a který je tolik netradiční, zvláštní a nečitelný, že dokáže diváka kdykoli spolehlivě překvapit. Ať už záporně, jako jsem to vnímal já u zmíněného Brianova dobrodružství, nebo naopak pozitivně, což je právě případ Artuše a rytířů kulatého stolu, kteří na cestě za svatým Grálem museli překonávat tajemné rytíře, co říkají "Ni", nebo smrtelně nebezpečnou příšeru střežící vchod do odlehlé jeskyně. A to všechno s tím úžasným nadhledem, nesouhlasnými poznámkami přímo do kamery a opravdu vybraným závěrem, který v podstatě mluví za vše.. Jen si na to vzpomenu, už mám lepší náladu.
M3lios
M3lios
9 140 bodů
8
Kultová situačná komédia, plná vtipov na legendu o Artušovi a rozhovoroch, kedy sa napríklad dozviete, aký je rozdiel medzi európskou a africkou poštolkou či aké je hlavné mesto Asýrie. Z dnešného pohľadu sa môže jednať skôr o film, ktorý si pozriete len z princípu, aby ste zistili, odkiaľ vlastne pochádzajú známe kultové hlášky. I tak sa, ale jedná o podarený kus typického, britského, suchého humoru. Monthy Python vs humor? Nazvime to remízou...
9 025 bodů
8.5
První a rozhodně ne poslední zkušenost s Monty Pythonem. Absolutně jsem nečekal tuhle ujetou blbost, která ale neztrácí humor, tempo a ani nápady. Všechno tady zkrátka funguje na výbornou a film hází jednu hlášku za druhou, že je až nemožné se nesmát. Za mě palec nahoru.
VládceVesmíru
VládceVesmíru
5 356 bodů
10
"Že po tobě nějaká vodní děvka hodí mečem nemůže být základem pro systém vlády."
Zlobert
Zlobert
3 155 bodů
6
kolega rannveig na tento film a i na další dva s ním spjaté, plive chvalozpěvy už od doby kdy jsme se poprvé před sedmi lety setkaly a tak jsem se rozhodl, že je konečně čas zjistit jaká je skutečnost. ehm, tak tedy... graham chapman, terry gilliam, terry jones, eric idle, john cleese a michael palin jsou géniové komedie! vskutku! svatý grál je nejenže nejlepším filmem monty pythonovské trilogie ale zároveň i tím nejvtipnějším. dělat si srandu pánové zkrátka umí a mě jejich humor okouzlil. proč tedy pouze čtyři hvězdičky? občas je to na komedii až moc ponuré. občas přijde slabší nebo nehorázně absurdní fórek (okrasné keře) a nevím... zde mi to prostě vadilo. jinak ale palec hore!
Ombak_Penari
2 764 bodů
10
Tohle jsem viděl jako první snímek z produkce Monty Pythonů a ikdyž se všichni můžou stále dokola zaklínat Životem Briana, tak je pro mě tohle naprostý kult a všechny scény nezapomenutelné. Zparodování artušovského mýtu je tu provedeno s naprostou dokonalostí a komplexností a přitom až s neuvěřitelným smyslem pro zachycení spinavého středověkého vizuálu. Život Briana je samozřejmě také skvost a těžko tam vypihňat hnidu, ale tohle pro mě bude vždycky hrát prim, není tu snad jediné hluché místo a všechny scénky a vtipy jsou extraliga humoru.