Titanic

85%

Komentáře a recenze 93

47 088 bodů
9.5
James Cameron opět na vrcholu! V žánru sci-fi už zbořil všechny hranice a tak se tentokrát zaměřil na romantický snímek,který pojednává o jedné z největších lodních tragédií. Všechno je klasicky vypiplané k dokonalosti,tak jak jsme si u Camerona již zvykli. Dokonalá výprava,příběh,hudba,speciální efekty,nezapomenutelné scény a dialogy. Zdařil se i casting,který k sobě spojil dva velké budoucí přátelé DiCaprio - Winslet.
29 697 bodů
8
Další přelomový film. Příběh Titaniku je sám o sobě tak silný, že už to mohl pokazit jen malý rozpočet a špatná režie + obsazení. Nic z toho se naštěstí nestalo a tak vznikl tento velkolepý snímek. Nějaká ta % dolů musím dát za přeslazenost a 100% nechám něžné polovině populace. :)
10
Titanic je absolutní filmový zážitek, zhmotnění ryzí fascinace a emoce. Cameron je mistr ve filmové řeči i filmové technice a v tomto monumentálním snímku vypravil na cestu vlajkovou loď hollywoodské kinematografie... Ten film je tak dokonale zkonstruovaný, mnohovrstevnatě promyšlený a provedený, a přitom nezapomíná na lidské měřítko, až je to neuvěřitelné. Sice jsem vyrostl na VHSce, takže můžu potvrdit, že ten film funguje na monitoru, ale když jsem ho konečně uviděl v kině při znovuuvedení v roce 2012 (a naivně si myslel, že už mě to nemá čím překvapit), byl jsem zaražený do sedačky jako snad jen svého času u Pána prstenů nebo později u Avatara - ale přece jenom ještě o něco víc. Takže pokud se někdy objeví možnost jít zase do kina, budu první ve frontě. Nevím, jak přesně slovy vyjádřit, jak moc dokáže být Titanic přesahující a nedotknutelný a přitom intimní a přístupný. Neumím si ani představit, že by nějaký blockbuster mohl znovu dosáhnout něčeho takového.
muzz
muzz
18 035 bodů
7
Film, který se stal klasikou, ještě než ho přestali dávat v kinech. James Cameron je vynikající režisér. Výkony všech herců byly skvělé, i ten hezounek, mladý DiCaprio, měl moje sympatie. Prostě už tenkrát byl vynikající. Studio i počítačové animace jsou tak reálné, že narozdíl od jiných filmů obstojí navždycky.
10
Titanic je pro mě klíčový film kinematografie. Titanic je zkrátka film pro každého. Je tam všechno – dokonalá výprava, emotivní hudba, herci, kteří se drží předepsaného scénáře a jsou sympatičtí – v té době neokoukaní, skvělé triky, šťavnaté potápění ohromného parníku. Divák nemrava si, ale moc neužije, za to techničtí fandové si mohou vychutnat záběry ze strojovny, které jsou ve 3D dokonalé.
9.5
Nadfilm, kde je vše přesně na svém místě a proces komunikativnosti narace dosahuje takřka naprosté dokonalosti. V první polovině dostaneme veškeré informace a vodítka potřebné k tomu, aby se druhá polovina stala jednou z nejúchvatnějších audiovizuálních pasáží v dějinách filmu, nemluvě o zdrcujícím emocionálním účinku a povinné vyprávěcí gradaci. Cameron měl mnoho možností, jak zkázu Titanicu znázornit, ale zvolil tu vůbec nejlepší a nejlidštější - skrze vášnivou lásku, zavádějící nás do těch nejzažších zákoutí i nejluxusnějších apartmá lodě snů, jejíž tragický osud díky tomu můžeme v závěru sledovat coby její dobří a upřímně truchlící přátelé. Potopené filmařské srdce, které rozbušilo rytmus hollywoodské kinematografie na dlouhá léta dopředu...
sabule
14 227 bodů
7
Tak tato Cameronova klasika,která sice trvá něco přes 3 hodiny je asi mezníkem mezi romantickými až katastrofickými slaďáki.Film je výborný,je nabušený akcí a divák tak nějak splyne s dějem a jenom se diví,že se něco takového nepotopitelnému kolosu mohlo stát.
10
Titanic Jamese Camerona zůstává událostí i po 25 letech. Málokdy se najde film, který by tak výrazně vystihoval atributy dokonalé filmařiny, opětovnými zhlédnutími navíc se může jednat o jasný důkaz. Cameronův perfekcionismus dal za zrod jeho magnum opusu, které nejen představuje obří loď, ale samo má obří srdce..... Více zde (Viděno v kině: 2x)
6
Bravůrní, jedinečné, neopakovatelné a emocionální. Mě to ale nedostalo.
9 284 bodů
10
Když se řekne megafilm, tak se mi jako první vybaví právě Titanic. Už jako dítě jsem tenhle příběh hltal, co to šlo. Monstrózní luxusní nepotopitelná loď, kterou "sestřelí" ledovcová kra. Už je to více než-li 100 let a přesto den, co den se někdo snaží přijít s novou teorií. Perfektní nápad na film, to jistě, nicméně celkem těžké téma na to udělat z toho celovečerní film. Hlavním tématem většiny filmů by byla ona osudná kolize, ale pak je tady James Cameron. Prolomil ledy (nikoli ty v Atlantiku) perfektním romantickým příběhem dvojice ztracenců. Oba hlavní protagonisté si už v tak ranném stádiu jejich kariér šáhli na dno a je otázka, zda vůbec tyhle výkony překonali? Za mě hlavně teda perfektní výkon Kate Winslet, kdy navíc pokud jste se do ní jako divák výkonem nezamiloval, tak je s vámi něco špatně! Pro Lea, to je jen jeden z mnoha grandiózních filmových výkonů. Nelze nezmínit ty nádherné prostory, ve kterých se natáčelo. Ano, jde o vytvořenou kopii lodi, kdy Cameron pro účely natáčení udělal jen polovinu a zbytek jsou triky. Je otázka, kde by film byl bez oné hudební ovace, kterou dnes snad zná každý! Celé tři hodiny se díváte na film, který je po právu hlásán jako jeden z těch vůbec nejlepších. Není rok, kdy by film nedávali v TV, ba pak kdy bych si ho nepustil po svém. "Mám dojem, že se červenáte pane malíři." Kate byla až omamně krásná! 100%