Valdez přichází

68%

Komentáře a recenze 3

28 305 bodů
8
Západní western krapet ovlivněný spaghetti westernem se kromě typické nabubřelosti padouchů a bezpráví zabývá i otázkou rasismu. Postavení bílých přistěhovalců k indiánům je samozřejmě známé, avšak tady je centrem dění těhotná indiánka, kterou se rozhodl vlivem nesmyslného zabití jejího partnera ochránit před grázly stárnoucí Mexičan Valdez coby pomocný šerif. Do děje je dokonce naroubován i biblický motiv. Valdez je nucen prožívat ponižování a trýzeň obdobně jako samotný Ježíš za své ovečky. Ano, nechybí ani kříž. Avšak jeho konečný osud už tvůrci nechali na divácích. Na dnešní dobu je už snímek pomalejší, ale myšlenka příběhu a pevný scénář naopak stále zachovává svojí výpovědní sílu. A to je co říct, neboť na druhou stranu co se týče dramatizace, napětí či akce, zas až taková pecka to také není. Burt Lancaster coby westernový matador, neb jich skutečně natočil nemalé množství, předvedl úctyhodný a zcela uvěřitelný herecký výkon. A je možné, že právě jeho přítomnost dodává snímku určitou diváckou přitažlivost. Sedmdesátková westernová klasika asi už jen pro westernové fanoušky, což je poměrně škoda.
p.a.douch
p.a.douch
8 339 bodů
8.5
Dobrej začátek, pak film trochu skomírá, ale jakmile se ozve Valdez Is Coming začíná palba. Burt je správně tvrdej a nesmlouvavej. Valdeze se zkrátka nevyplatí naštvat. Další postava která je perfektní je El Segundo - když jsem zjistil že ho hrál Barton Heyman a ne nějakej Mexikán - málem mi vypadly oči z důlků. Bez problémů 85 % a vřele doporučuju.
  • Burt Lancaster
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 005 bodů
9
Myslím, že jeden z nejlepších Lancasterových výkonů. Role stárnoucího pomocného šerifa Valdeze mu sedí jako ušitá. Napínavý a solidně zpracovaný western, který už je dnes klasikou. Režisér Edwin Sherin vytvořil jeden z nejpůsobivějších westernů vůbec.