Děkujeme, že kouříte

73%

Komentáře a recenze 14

47 083 bodů
7.5
Jason Reitman a jeho přesně mířené píchnutí do vosího hnízda. To jaký zvolil styl vyprávění je základním kamenem celého filmu. Nechybí rychlý střih,dobrá hudba,zastavení scén a pěkná kamera. Sázka na hereckého barda Duvalla vyšla na 110% a i ostatní herci nezůstávají pozadu. Eckhart je v hlavní roli slušnej hajzlík. Nejedná se o typ komedie u které bych se válel smíchy,ale usmíval jsem se celou dobu.
29 308 bodů
6
Nevím, tento kuřácky nekuřácký film mě zkrátka moc neoslovil. Film balancuje mezi biografickým snímkem a satirou a divák, který neví o co jde, může být zmatený. Není to rozhodně špatný snímek, ale zkrátka mě nenadchnul tolik, jako většinu diváků - 60%.
22 268 bodů
8
Inteligentní komedie, která si nehraje na intelektuální smršť, i když jí tu roli leckdo přisuzuje (a pak je zklamaný). Reitman ale skvěle vystihl hranici mezi čistou zábavou a přesahem.
8
Nejslavnější scénou je však úvodní sekvence, která se odehrává v televizním studiu v obdobném pořadu, jaké bylo na televizních obrazovkách před lety Áčko. S odstupem času můžeme konstatovat, že právě tato scéna svým rytmem, černohumorným komentářem mimo obraz a vizuálními finesami předznamenává jak film, tak reitmanovský trademark, který odkazuje k způsobu natáčení zlaté éry Hollywoodu. Děkujeme, že kouříte mělo rozpočet 6,5 milionu dolarů a už v kinech se film bohatě zaplatil. Přestože snímek je starý již 5 let neztrácí nic ze své aktuálnosti ani zábavnosti. Pokud máte slabost pro černý humor je tento film stvořen právě pro Vás.
15 150 bodů
6.5
Zpočátku velmi příjemná a nápaditá komedie, která ale postupem času lehce ztrácí jak na vtipnosti, tak bohužel i na originalitě. Ještě že má v hlavní roli skvělého Aarona Eckharta, jenž je opravdu přesvědčivý a to mluvení mu jde více než dobře. V konečném součtu jen další z řady komedií, které nezklamou, ale také nijak závratně neoslní.
8 503 bodů
8
Připomínalo mi to Vlka z Wall Street. Hlavní protagonista je vcelku hajzlík, nebo se tak během prvních několika minutách prezentuje, pak ale přijdeme na to, že je to vlasně správný chlap. Pouze využívá svou morální flexibilitu ke své práci lobysti, aby pránil cigaretový průmysl. Je vtipné, jak se obě strany snaží lidi přesvědčit, jak špatné nebo neškodné cigarety jsou a vlasně až manipulují se společností. Celý film poukazuje ještě na větší problém, který existuje ve světě a šel by aplikovat i mimo oblast cigaret. Každopádně mě svižný začátek obravdu navnadil na něco trošku zkaženého, ale velmi zábavného. Film se však uklidní a pak přijde řada na vztah otce a syna, který je přínemný a bavilo mě ho sledovat. Též bylo poukázáno na problémy diskuzí: viz. hra se slovy/slovíčkaření a argumenty, což mě vždycky baví sledovat a následně nad tím myslet. Líbilo se mi to? Ano. Dostalo by to 4/5 kdyby to bylo vybroušenější a ještě o něco dalšího obohacené.
mojmir.sedlacek
6 030 bodů
8
Opravdu zajímavý film. Akčním střihem zcela jasně svědčí o moderní vlně filmů a seriálů (Podfukáři...), které jsou momentálně v kurzu. Dobrá volba herců (Duvall nezklame), kamera, zastavování scén, pěkný vypravěčský styl, to jsou přednosti filmu. Trochu pokulhává scénář, protože zde není nějaký kdovíjaký příběh, je to spíše komedie (s dobře skrytým a místy proklatě černým humorem) zaměřená na pohled do zákulisí tabákového průmyslu. A že to je pohled zajímavý, i když přecejen nijak zvlášt překvapující. 75%.
Petrson
Petrson
4 166 bodů
8
Film, který svou absurditou jemně pobaví....
8
Hodně povedená satira, které se povedlo vyhnout největší slabině podobně smýšlejících snímků a to slepé zahleděnosti do sebe samé. A s Aaronem se prostě musí počítat, protože když si vybere dobrý film je schopný zářit.
bidlobox
3 802 bodů
9
Už pohled na logo filmu evokuje vzpomínku na slavnou komedii Krotitelé duchů. A zřejmě ne zcela náhodou. V tomto snímku jde však o něco docela jiného než o krocení nadpřirozených živlů - zaostřeno je na reálnější "hrozbu": zapálenou cigaretu. Nick Naylor je úspěšný zaměstnanec velké tabákové společnosti a má v popisu práce velebit před veřejností a médii krásy kuřáctví. Díky své pohotovosti, cynickému vtipu a zkušenosti je schopen – jako každý správný ďáblův advokát – každou námitku svých odpůrců interpretovat ve prospěch zaměstnavatele. S dvojicí svých nejlepších přátel, pracujících pro společnost vyrábějící alkohol a pro jistou zbrojní korporaci, tvoří Nick trio známé jako Obchodníci se smrtí (není vám to povědomé?). Kovboj s cigaretou je na tom však momentálně špatně a souvislosti mezi omamnou bílou tyčinkou a bolestivou smrtí jsou stále zřetelněji na pořadu dne – a Nick by navíc chtěl být vzorem pro svého milovaného dvanáctiletého syna Joeyho... Režisérem této hvězdně obsazené satirické komedie je syn slavného slovenského rodáka Ivana Reitmana (který natočil zmíněné Krotitele duchů). V dalších rolích se objevují spolehliví veteráni Robert Duvall, William H. Macy a Sam Elliott. Nemalou úlohu hraje i samotný soundtrack filmu. Písničky na něj vybrané odkazují do nostalgických dob "cigaretové historie". "Smoke, Smoke, Smoke That Cigarette!"