Skleněné peklo

81%

Komentáře a recenze 18

29 372 bodů
7.5
Skleněné peklo byl na svou dobu úchvatný katastrofický film a neztrácí šťávu a lesk ani dnes. Skvělá hutná atmosféra, reálně působící prostředí hořícího mrakodrapu. Výborně tempo a herecké výkony. Steve McQueen a Paul Newman k tomu.. prostě paráda. 75%.
28 305 bodů
9
Na svou dobu velkolepé dílo neztrácející ani dnes na své atraktivitě. Jak je řečeno na samém začátku příběhu, jedná se o poctu hasičům celého světa, kteří při zásahu umírají aby druzí žili. Nese v sobě i kritiku snahy postavit co největší dílo avšak co nejlevnější. Dopady takového jednání jsou katastrofické, které se neobejdou bez obětí zcela zbytečných. Po technické stránce není co dodat. Zub času sice i tady krapet zapracoval, ale i tak není co vytknout. Krásně plynulý děj za podpory filmových hvězd. Steve McQueen a Paul Newman se výborně doplňuji a vytváří neodolatelnou dvojku. Nejvíce snad překvapí účast Freda Asteira. Ale je tu mnoho dalších a kupodivu pozornost na sebe neztrhávají. Ano, příběh je značně jednoduchý, avšak různé osudy jednotlivců i tak citově zasáhnou. Lidská neomalenost a přesvědčení přežít za každou cenu. V 70. letech vzniklo mnoho katastrofických snímků, z nichž nejznámější jsou hlavně z prostředí dopravních letadel. Ale požár v mrakodrapu je teprve peklo. A lidé se nepoučí a nepoučí. Tento snímek stojí za to vidět.
9
18. prosince 1974 se do kin dostává jeden z komerčně nejúspěšnějších titulů 70. let, který je dílem Johna Guillermina. Film má hvězdné obsazení a vedle sebe v něm účinkují zejména dva největší titáni filmového plátna své doby Steve McQueen a Paul Newman. Zatímco Newman si ve filmu podle svého gusta střihnul roli, která není zcela jednoznačně kladná, pak Steve McQueen je regulérní hrdina bez bázně a hany. Film jste zřejmě viděli již tisíckrát, ale pro jistotu připomínám, že se jedná o ten předlouhý film o otevření největšího mrakodrapu světa, který zcela definoval žánr novodobého katastrofického filmu. McQueen s Newmanem si zde vyřizují účty a nelze se zbavit dojmu, že zde urovnávají i určité spory z jejich soukromého života. Slušný biják.
15 150 bodů
9
Klasika všech klasik. Po všech stránkách dokonalý katastrofický film, který přes svou délku rozhodně nenudí a je slepen z takového množství kvalitních a napínavých akčních scén, že snad jen Bruce Willis a jeho Smrtonosná past představuje konkurenci. Navíc na řadu tehdejších hereckých hvězd je příjemná podívaná, divák jim v boji proti zdánlivě nepřemožitelnému nepříteli zoufale drží palce a čím víc se zabijácký oheň rozmáhá, tím se intenzita příběhu stupňuje a akční scény jsou čím dál více působivé. Parádní finále pak všemu nasazuje korunu. V rámci žánru už asi Skleněné peklo nikdy překonané nebude.
6
No klasika to je, ale nevzalo mě to.
9 025 bodů
8.5
Nemohu jinak, ale tohle je kult jak vyšitý. Nezestárl ani o den a je víceméně aktuální. Navíc duo Newman McQueen, to je dvojka, ze kterých srší charisma i hrdinství a všechno jim věříme. Tady pod 100% jít nejde, ani kdyby člověk hledal chyby. Perfektní scénář a naprosto bezchybný soundtrack.
8 504 bodů
2
Poctivě zpracované po strance kulis, komparzu, efektů, ale k mému neštěstí to bylo nudné, protože postavy nemají charakter, jež by tomu vtiskl trochu šťávy. Dialogy mezi postavami nebaví. Každej řekne tak nějak to, co se čeká. Tyhle jednoduché náměty jdou zachránit třeba tím, že do nich scénárista vloží zajímavé charaktery. Zde tomu tak není, což je škoda, protože jsem byl na duo Newman a McQueen zvědavej. Nakonec z toho nic nebylo. Dále by to mohla zachráňovat atmosféra a atrakce, ale dnes ve mně ty snahy o záchranu lidí z hořícího mrakodrapu nevzbuzovaly už žádné napětí. Jednak proto, že jsem viděl filmy, které po téhle stránce strčí tento film do kapsi a jednak proto, že mi na postavách nezáleželo - naopak mě sraly a většinou jsem si přál, aby ty upištěné paničky už umřely. Kdyby každá záchraná akce selhala, postavy neustále umíraly, bezradné bezpečnostní složky měly z celé věci těžkou hlavu a na diváka padal zmar z té monumentálnosti ohnivého pekla, tak bych z toho měl silnější požitek, ale takový atmosférický dopad ve mně tento film nevyvolal. Slabé. Navíc to má 160 minut. Na druhou stranu jsem viděl filmy podobně dlouhé, u nichž jsem trpěl více. Taky jsem však viděl filmy delší, po jejichž dokoukání jsem si přál vidět stále více.
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 005 bodů
9.5
To je tedy BOMBA, jak říká s oblibou Jakub Kohák. Navíc jsem román Thomase N. Scortia a Franka M. Robinsona kdysi četla a vůbec to nebylo "o něčem jiném", jako v tolika podobných případech. Strhující herecké duo Steve McQueen a Paul Newman. Četla jsem i nějakou negativní kritiku na tento film, ale mně prostě připadá dokonalý. A na rok 1974 naprosto!!! Loni bylo také natočeno Skleněné peklo. Proč?! Mělo to z roku 1974 snad nějakou opravdu výraznou chybu?!! Osudy různých jednotlivců musí každého citově zasáhnout! Zejména v Americe se točí spousta katastrofických filmů. Ale tento by se měl všem režisérům katastrofických filmů pouštět jako povinná četba. Bylo to opravdu od začátku až do konce napínavé a přitom SROZUMITELNÉ!!! Jak dopravoval Paul Newman ty děti do bezpečí, to jsem se přistihla, že zapomínám dýchat!
evismaior
evismaior
4 254 bodů
8
Klasika katastrofického žánru sedmdesátých let nabitá hvězdami ražení Paula Newmana, Stevea McQueena a dalších, kteří by dnes o podobný film asi ani nezavadili, ale tehdy všichni diváci s očima navrch hlavy sledovali, kolik lidí se jim podaří z nejvyššího patra hořícího mrakodrapu zachránit a jaké napínavé akce se při tom odehrají.
Žralok
Žralok
4 087 bodů
10
Spolu s filmy Okrsek 49, Oheň a Hrdinnové ohně skvělá pocta hasičům celého světa. A pro mě nejlepší katastrofickej film co jsem kdy viděl. Za zmínku rozhodně stojí i obsazení obou hlavních rolí. Kterých se skvěle zhostili Steve McQueen a Paul Newman. V civilu velicí rivalové. Samotná atmosféra, příběh, herecké výkony, speciální efekty a vůbec vše je naprosto dokonalé. Nadčasovost a stálá oblíbenost i po téměř 50-ti letech od natočení pouze dokazuje nesporné kvality.