Silverado

70%

Komentáře a recenze 9

29 851 bodů
6.5
Dobrý western, ale je na něm znát, že se snaží napodobit look snímků že šedesátých a sedmdesátých let, což se vizuálně docela daří, ale je to strašně osmdesátkové. Banditi jako jelita, kteří netefí ani hrocha na půl metru a kladasové absolutně neomylní snipeři i s rozpadlým kolem. Zvláštní veselá hudba, je tam spousta akce a solidní scénář. Suma sumárum 65%.
28 421 bodů
9
Tento snímek měl v 80.letech westernový žánr povznést a těžko říci, jestli se mu to povedlo. Rodokapsový příběh má vše podstatné, odvíjí se plynule a svému vývoji dává potřebný čas. Na hereckém seznamu je už i ve své době dost velice známých jmen, což nebývalo zase až tak zvykem. Neuškodilo to snímku? Známé tváře hodně odvádí pozornost. Každopádně klasika se z toho klidně mohla stát, neboť tu jinak nechybí naprosto vůbec nic. Dokonalá výprava, nádherná kamera, pevný scénář, dobré akční scény. Bohužel tomu tak není. Škoda, ten film na to měl.
8
Solidně napsaný a solidně zahraný film plný zajímavých a oblíbených herců. Jeden z důvodů proč mám rád filmy Lawrence Kasdana a ospravedlňuji Návrat Jediho:-)
7.5
Rozhodně nemohu říci, že bych se nebavil, ale že by mě Silverado nějak výrazně oslovilo a odzbrojilo, to zrovna také ne. Je to prostě taková příjemná westernová podívaná se vším, co fanoušek žánru od takového filmu očekává. Tím myslím skvělí herci, kteří nejdou pro výstřel daleko a kamenný pohled jim jde jedna báseň, solidní scénář plný přestřelek a nefalšované westernové atmosféry a samozřejmě celkem povedený hudební doprovod, který se stal pro Divoký západ již nepsanou povinností. Viděl jsem už pár lepších westernů, ale málokterý tak dobře obsazený a především nenudící..
8 590 bodů
2
Průměrný western, který mě svým obsahem nijak nezaujal, protože mě nijak zvlášť nezaujaly postavy ani jejich konflikty. To škoda, protože na postavách do měla stát. Glovera a Costnera mám rád, ale zde hraje prim spíš Kline a Glenn. Já bych přitom možná raději, kdyby film byl zaměřen jen na jednu z těch postav - Costnerova živoucího a bezohledného pistolníka, který by vždy jen někam přijel, něco ztropil a pak musel spěchem zmizet a činil tak, dokud by mu nedošlo štěstí nebo dokud by mu na něčem záležet nezačalo. Jeho postava je však nejvíc upozaděna a děj, který se odehraje není nijak působivý ani zajímavý. Sice je to všechno poctivě natočený v reálných lokacích, ale postrádá to výraznější styl i něco navíc - něco ještě neviděného nebo odlišitelného od jiných westernů. Ničím mě to vyloženě nepřekvapilo, neuzemnilo, nerozesmálo - ale ani vyloženě neotravovalo.
avenis
avenis
8 131 bodů
9
Tradiční i netradiční, dva v jednom. Typický novodobý Divoký západ, nestandardní vztahové linie, nevyzpytatelné dějové zvraty. Úžasná maličká Linda Hunt dokonale zastiňuje všechny krásky s nafouknutým poprsím a drsňáky s kolty proklatě nízko. (7.3.2021)
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 011 bodů
9
Parádní western, plný akcí, bohužel po přesunutí děje do Silverada se akčnost na okamžik výrazně zbrzdí. Po zhruba dvaceti minutách však začne opět "slušná jízda": spousta perfektních přestřelek, svižný děj a výborné herecké výkony v čele s mladičkým Kevinem Costnerem. Podle mě jeden z nejzábavnějších westernů, co jsem kdy viděla. Tenhle western má všechno - poutavý příběh, sympatické odvážné muže, krásné a zajímavé ženy, nádhernou krajinu, zavilé zloduchy, ztepilé koně i rozzuřené stádo volů. Tento film se Kasdanovi skutečně povedl. Navíc skvělá kamera Johna Baileya a neméně skvělá hudba Bruce Broughtona.
Pas
Pas
6 225 bodů
1
Další důkaz, že použití vybraných a drahých ingrediencí ještě nezaručuje chutný pokrm. Je tam všechno - pistolníci, padouši, koně, krávy, prach, saloon, velkolepé přestřelky a další akce, hereckých hvězd nepočítaně, ale pohromadě to prostě nedrží - výsledkem je pouze nuda. Příšerný novácký dabing byl už jen hřebíčkem do rakve.
Sunny5
Sunny5
3 178 bodů