Velká přestřelka

74%

Komentáře a recenze 4

29 851 bodů
7.5
Moc pěkný western s nezaměnitelnou hudbou Enia Morriconeho. Lee Van Cleef si střihnul roli klaďase a sedělo mu to skvělé. Spousta umaštěných chlapů a vypálených kulek. Scénář však dosti monotónní a chybí tomu větší jiskra stran příběhu. Prostředí a vizuál parádní.
6
Sollima ten (už) otřepaný twist tají do poslední chvíle, ale zdatný divák ho uhodne po pár minutách, navíc Leoneho westerny jsou fakt jiný level. Tohle rozhodně není špatné. Jen to prostě není film, který bych měl někomu doporučovat, nebo si ho chtěl třeba za pár měsíců třeba dát znovu..Jen dobrá žánrová rutina.
8 590 bodů
7
Je to scénáristicky funkční, poctivě natočené, tudíž jsem si to užil navzdory tomu, že příběh má průhledný vývoj a Lee Van Cleef nehraje natolik zajímavou ani zábavnou postavu, aby si to s ní divák užíval tak jako u konkurence (Viz Eastwoodův blonďák nastupující na 4 pistolníky s tím, že by se měli jít omluvit jeho koni. Viz ošklivý Tuco. Viz Newmanův charismatický Butch Cassidy. Viz Hoffmanův Malý Velký Muž. Viz psychologicky zajímavý Robert Ford nebo Peckův civilizovaný James McKay). Velká přestřelka dostojí svému názvu a samotný závěr je ikonický jak svině. Kdyby to bylo trochu tematicky hutnější a mělo to výraznější protagonisty s výraznější vzájemnou dynamikou, byl bych radši, ale naprosto to zapadá do svého žánru, jehož příběhy tematizují témata spravedlnosti a cti. Příběh: První hodinu se zdánlivý hrdina a zdánlivý padouch přechcávají, aby pak hrdina zjistil, že nekoná v zájmu spravedlnosti a obrátí se tak proti svému zaměstnavateli, čímž dostojí své cti. ___Pokud čtenář hledá po Leonem jiné špageťáky, jenž za to stojí, tak tento lze určitě doporučuji.
p.a.douch
p.a.douch
8 350 bodů
6
Lee Van Cleef a Enio Morricone jsou obrovské pozitiva tohoto filmu, ale ani oni tenhle film nejsou schopni dostat na na víc jak 60 procent (alespoň u mě). Bez nich by to ovšem byl podprůměrný western. Takže s přispěním obou velikánů lehký nadprůměr. Milian mě vytáčel, divnou vsuvku s rančem Nieves Navarrové jsem nepochopil (vata), motiv střelce z C+K mocnářství mi taky unikal. Záporáci dost slabí. Naštěstí si pro sebe uzurpoval většinu času Lee Van Cleef. Za klad lze taky považovat mexického oficíra Fernanda Sancha. Takže tenhle film hodnotím s klidným svědomím na 60 procent.