Showgirls

53%

Komentáře a recenze 7

28 422 bodů
8
Nomi přijede do Las Vegas stát se věhlasnou tanečnicí a jak se brzy ukáže, nic pro ni není k dosažení vysněného cíle překážkou. Snímek o jednom určitém showbusinessu a hlavně o tom, jak to vypadá v zákulisí. Nadšení, rivalita a hlavně dřina. Snímek plný tanečních kreací, erotiky, ale i humoru. Přímočarý příběh s hlavní dějovou linkou čnící dosáhnutí jednotlivce svého snu. A že je to cesta trnitá není bezpochyby. Snímek jako takový ale pro mnohé moc nadšení nevyvolal a není divu. Nějaký ucelený příběh to v podstatě nemá. Prostě tu máme neomalenou Nomi jdoucí kupředu s ohromnou energií, která by pro mnohé dívky mohla být snad i inspirací v jakémkoliv zájmu. A že někdo úspěch nepřeje a snaží se od dosažení cíle odradit? I to je součástí života. Důležité je se nevzdávat a jít dál za svým snem. Snímek se nevyhýbá ani temné stránky showbusinessu, jako je užívání drog, ona rivalita po všech stránkách a v prostředí honosné smetánky i znásilnění. Příběh má rychlé tempo a je to v podstatě jedno velké představení v Las Vegas. Dámy budou během sledování skřípat zuby a pánové hodnotit křivky tanečnic. Snímek to svou kompozicí a hlavně scénářem nemá jednoduché, ale že by byl nějak špatný se říci určitě nedá. Je zkrátka jen dějově značně jednoduchý a divákům ukazuje něco, co na vlastní oči většina ani nikdy neuvidí.
8
Strašně cool film, který ví hodně dobře, co chce. A jestli to nechcete vy? Vaše smůla.
7
Chápu, proč tenhle film Verhoeven natočil a beru ho jako čestnou prohru. Natočit remake Vše o Evě a zasadit ho do prostředí uhlazeného sex byznysu pro V.I.P. klientelu je odvážné a nakonec se nelze ani moc divit, že se to nepovedlo. Filmu nejdou upřít určité úspěchy v jednotlivostech, ale kduž asi po milionté přijde hlavní herečka a s obnaženými ňadry filozofuje o smyslu světa, ne tenhle humor jde mimo mě:-)
9 318 bodů
6
Asi nenajdeme režiséra, který by za celou svoji tvůrčí kariéru nenatočil minimálně jeden film, který by se neujal a posléze minimálně zaostával za zbytkem režisérovi filmografie. V případě Paul Verhoevena jsou tímhle "omylem" právě Showgirls.. Když v průběhu 80. let přišel Verhoeven do Hollywoodu netrvalo to dlouho a svůj evropský talent ukázal rychle i mezi elitou. Prvně se prosadil dvojící sci-fi snímků RoboCop a Total Recall, které si dnes hrdě nesou svůj kultovní status a i nadále po letech patří k nejlepším žánrovým kouskům. Vrchol a Verhoevenův nejpodvratnější kousek dorazil právě před tímhle snímkem, když uhranul svět erotickým thrillerem Základní instinkt. Jeho převedení nahoty a sexu na plátno bylo tak vyzývavé, drzé a přesto filmově překrásné, že doposud nikdo nic podobného neviděl.. Jako režisér dobyl Verhoeven Hollywood a mohl si natočit vlastně cokoli. Řada jiných režisérů v podobné době sahá k vysněným projektům, anebo chtějí vzdát holt někomu známému, a pak je tu Paul Verhoeven.. Po svém nejslavnějším období v kariéře, kdy se jeho Základní instinkt stal nejatraktivnější videokazetou po celém světě, kdy každý zvídavý kluk nenápadně pauzoval film v jedné konkrétní scéně, se rozhodl přijít s dalším erotickým kouskem. Ovšem je dost velký rozdíl jak tady s nahotou tvůrci pracují. Zatímco v Základním instinktu šlo o jasnou součást filmu, která ho posouvala a dotvářela jeho kouzlo, zde je jen "na parádu".. Původně měl dokonce Showgirls Verhoeven točit jako sérii, ale po finančním krachu se na druhý pokus už nikdy nedostalo (nechci ani vědět kolika času by tím strávil a co by jsme kvůli "more of same" přišli)... Showgirls představují vidění Ameriky z očí Verhoevena, co on považoval za signifikantní, a co pro něj konkrétně znamená americký sen.. Bez větších hvězd vsadil na především ženské obsazení a divákům dostál ochutnávku z prostředí nočních klubů, kam se lidé chodí na tanec dívat až jako vedlejší efekt.. Ano, Showgirls jsou plné odhalených ženských dekoltů, že po tomhle snímku můžete navždy přiznat, že Vás viditelnost ňader už nikdy nerozhodí.. Co je možná citlivý příběh plný morálního patosu, je ale taky nesmírně dravá podívaná, jakou umí jen Verhoeven, který už dobře ví, jak vyvolat pozdvižení.. Je to sice pocitově dost dlouhé, ale dobře se na to dívá, protože Showgirls mají styl.. Hlubší témata jsou tentokrát dost jasná, anebo téměř žádná a skutečně Showgirls jsou víceméně tím, za co se vydávají.. Nenudíte se, ale že nějak zvláště čekáte na rozuzlení, se taky říct nedá.. Ale stejně mám spíš pocit, že si tu špínu snímek nezaslouží a časem bych si byl jistý, že stoupne (i když už možná včera bylo pozdě).. P.S. Gina Gershon je jinde. 60%
Milandob
Milandob
8 900 bodů
6
aj majster tesár sa niekedy utne. bohužiaľ to platí i pre jedného z mojich obľúbených tvorcov paula verhoevena. showgirls sú dosť veľká blbosť s tupým príbehom. verhoeven sa snaží čo môže a v niektorých scénach (znásilnenie a bitka) sa mu darí vybudovať nejaké to napätie, ale zvyšok je dosť nezaujímavý film ktorý poteší snáď len úchylov, voyevoristov a najortodoxnejších fanúšikov tvorby tohto večného provokatéra.
p.a.douch
p.a.douch
8 350 bodů
4.5
Elizabeth Berkeley a Gina Gershon jsou pěkné. Dál už mě potěšila jen účast Kyle MacLachlana. Jinak je tenhle film zklamání a ani Paul Verhoeven tomu moc nepomohl. Po Základním instinktu je tenhle film už druhé zklamání v tvorbě tohoto režiséra. A to mám jeho tvorbu doopravdy rád.
Sarpele
Sarpele
2 434 bodů