Patolog experimentuje s hluchoněmou ženou, která není schopna křičet, aby dokázal, že lidé umírají strachem kvůli organismu, který nazývá Tingler. Ten žije uvnitř každého člověka v míše a je potlačen pouze tehdy, když lidé ve strachu křičí.
Pokud ještě existuje někdo, kdo neví co je třaslavec, má možnost osvětlit své znalosti tímto snímkem, který má všechny potřebné ingredience pro dobrý film v oblasti komorního hororu, jakých v 50. letech vzniklo přehršel. Nakonec už účast Vincenta Priceho slibuje mnohé. Scénář je skromně jednoduchý, ale rozhodně ne v oblasti žánru nezajímavý. Máme tu patologa, který si na rentgenovém snímku některých mrtvých lidí všimne neobvyklého úkazu kolem páteře, aby nakonec zjistil, že se jedná o parazita vznikající způsobem, jaký by rozhodně nikoho nenapadl. A už vůbec ne metoda, jak se ho zbavit. Krapet to osvětlí už na začátku samotný režisér William Castle, který tímto výstupem připomíná stejné výstupy Alfreda Hitchcocka. Snímek je samozřejmě nízkorozpočtový a zcela prost složitých speciálních efektů, ale to rozhodně neznamená, že by byl nějak špatný. Vybudované atmosféra se jako obvykle povedla. Temná hloubka stavu věci je neopomíjená hlavně vlivem černobílého obrazu a hrátkami se světlem a stíny. Dokonce se tu nachází i scéna s vanou plnou krve skutečně obarvené na červeno. Trestný umělecký dojem. Centrem všeho dění je určitá psychoanalýza člověka, avšak v jednoduché formě a hlavně v zábavném pojetí. Takže nic nesrozumitelného, nic složitého. Ano, snímek je z konce padesátých let, ale může oslovit i dnes.