S nasazením života

75%

Komentáře a recenze 4

29 697 bodů
8
Clinta prostě můžu a každému filmu dá v mých očích další rozměr. Nejraději ho vidím ve westernech a potom právě v rolích drsného ochránce zákona. Herecký koncert předvádí také John Malkovich, který zahraje skvěle cokoliv. Scénář je dobrý, ale rozhodně ne bombastický. Skvělý film je to hlavě díky výše zmíněné herecké dvojici.
8
Devadesátkový thriller, který z toho parádního hlavního dua vytěžil maximum. Hlavně Malkovich je tady fakt výborný a táhne ten klasický souboj dobra a zla minimálně o level výš.
8.5
Dnes už klasika studiového thrilleru natočená výborným německým vypravěčem Wolfgangem Petersenem. Padouch Malkovich je výborný a sympatická dvojka Clint Eastwood a Rene Russo táhnou tuhle historku o atentátníkovi na prezidenta cestami, které diváky napnou a místy i pobaví.
9
V rámci velectěné školní výuky pana Douglase jsem byl nucen zhlédnout S nasazením života čtyřikrát během dvou týdnů, abych mohl provést požadovanou formální analýzu, a výsledek dalece přesáhl, v dobrém slova smyslu, mou úvodní nechuť koukat se zrovna na Rene Russo, když můžu sledovat instagram Andrey Verešové. Naštěstí, tady nejde o Rene Russo, jde tu v první i poslední řadě o Clinta Eastwooda a Johna Malkoviche, o paralelní vývoj a vyostřování vztahu dvou nepřátelských aktérů v jejich společném běhu na dlouhou trať, na jejímž konci existují pouze dvě možnosti - živý nebo mrtvý prezident. Nedělejte si falešné iluze, tady je od začátku jasné, jak vše dopadne, ale o to více skláním klobouček před Petersenem, který rozehrál konflikt obou soupeřů natolik poutavě, držíce diváka pod neustálým tlakem zvědavosti a napětí zásluhou dokonale vyvážené narativní struktury, postupně zvýznamňovaných motivací titulních postav i promyšlených zvratů nebo pravidelného střídání komorních a intenzivně sestříhaných sbíhavých sekvencí, že bych zvládl hned ještě i pátou, šestou projekci. Morricone odvedl standardně vynikající práci, Eastwood možná ještě nikdy nebyl sympatičtější a John Malkovich je pan záporák, z něj opravdu až mrazí...