Ukradené Vánoce Tima Burtona

80%

Komentáře a recenze 22

47 084 bodů
8
Za posledních 10 let nejsou vánoce kdy bych si nechal The Nightmare Before Christmas ujít. Ač se Burton sám neujal režie,tak na snímku to nejde vůbec znát. Výborně napsané postavy,originální vizuální stránka, temná atmosféra a hororové prvky dělají z tohoto animáku kultovní záležitost.
29 697 bodů
6.5
Za mě je toto slabší kousek proti Mrtvé nevěstě Tima burtona. Podívat se na to dá, ale velký zážitek jsem si neodnesl. Samá písnička, slabší děj. Nejlepší je asi jedinečná animace na kterou se dá dívat hodiny a hodiny. 65% je maximum, které mohu tomuto snímku dát.
8
Docela pěkná pohádka, která jen dokazuje, že abyste natočili nejslavnější film Tima Burtona, nemusíte být ani Tim Burton... Trochu zdlouhavé a trochu jednolité (neustále stejné melodie), ale má to pěknou atmosféru a sympatické postavy.
6
Nevím proč je tuzemský název tak stupidní, protože slibuje "tím jménem" více, než nakonec nabídne. NBCH jsou pohodovým animákem pro neděti, ale i přes tu fain zábavnost, je mladičká Corpse Bride úplně jiná liga. Nebo spíš sport. 6/10
8.5
Originální námět se zrodil v hlavě Tima Burtona, který se ale díky enormní časové vytíženosti rozhodl s těžkým srdcem režii svěřit svému kolegovi Henry Selickovi, který do té doby proslul jako režisér animovaných videoklipů slavící úspěchy na stanici MTV. A jak ho to napadlo? Stačí chodit do obchoďáku a pak prý, že je to jen chrám konzumu. Nejdříve si šel něco koupit kolem Halloweenu a uviděl všude výzdobu s dýněmi a pak si šel něco koupit před Vánoci a uviděl všude Santu Clause se soby. ,,Což to takhle spojit dohromady?“ A jak si usmyslel, tak udělal. Napsal tedy třístránkovou báseň, kde se inspiroval klasickými vánočními příběhy.
9 279 bodů
4
Burtonův film, který tak úplně není od něj. Akorát, že Vám snad každej řekne, že ho tam zkrátka vidí. Docela zajímavý můstek mezi Halloweenem a Vánocemi, ovšem aby mě uhranul muzikál, to už musí být pořádná jízda.. A bohužel přišlo přesně to, čeho jsem se bál, že mě to nebude bavit. Když ono je to tak banální a ještě rozpláclé do vážně úmorných 76 minut... Fajn, Jack je zajímavá postava, ale tím to pro mě hasne, ostatní postavičky jsou jen jako křoví. Prostřední part, který obecně u filmu určuje nějakou barvu je natolik zdlouhavý, že nechybělo moc a vzdal jsem to. Možná to je roztomilé, ale to nemění nic na tom, že do zábavy to mělo hodně daleko. I by mě docela zajímalo, jak by to celé vypadalo pod taktovkou Burtona, zda by se nebál přitvrdit a ubral na infantilnosti, nakonec by opravdu mohli Vánoce dostat ten strašidelný nádech. Ale songy to má docela chytlavé, jen tolikrát jsou spíše dementní - a teda v češtině by mohly vypadat třeba i lépe. I když chápu, proč jsou z toho všichni tolik nažhavení, ode mě se tomu přízně nedočká. Je to děsná volovina! 40%
M3lios
M3lios
9 140 bodů
10
Keby ste sa ma pred piatimi rokmi opýtali ,čo si myslím o Burtonovi asi by som vám odpovedal ,že jeho tvorbu nenávidím ,lebo je až moc pochmúrna ,smutná a plná čierneho humoru. Nikdy by ma nenapadlo ,že za päť rokov budem zrovna toto vyhľadávať. Je to absurdná hovadina ,ktorá má tak divný príbeh ,že sa nedá brať vážne. Ak ,ale máte radi bábkové filmy ,odpustíte tomu všetky chyby ,čo to má (ak prižmúrite oči). Burtonov štýl vizualizácie pozná asi každý vďaka tomu ako je unikány a soundtrack k tomuto filmu taktiež každý pozná. Ak ste rovnakí "Puppetmasteri" ako ja ,budú pre vás Ukradnuté Vianoce povinnosťou. 75% ,ak mám byť úprimný pripadá mi to celkom prehajpované (čo nutne neznamená zle ,len to na 100% veľa ľuďom nesadne). UPDATE: pridávam po druhom zhliadnutí tú štvrtú zhviezdu za neskutočne skvelo odvedené detaily ohľadom stop motion animácie, ktoré som predtým ignoroval (ako sú práve layoutovo spravené počítačové efekty, ktoré na tú dobu boli fess zložité). Takže v podstate to nie je až tak prehajpované ako som si z počiatku myslel. No stále zastávam názor, že Halloween nemá čo robiť v strednej európe a tak je ten príbeh autentický len pre natívne publikum. Depp ani nemohol urobiť lepšie rozhodnutie ako sériovo spolupracovať s Timom. Nožnicovoruký Edward ,Charlie ,Mŕtva nevesta....čo bude ďalej?
Matli
Matli
8 300 bodů
8
Nebýt Dannyho Elfmana a jeho hudební a textové tvorby, tak bych váhal mezi 2 a 3 hvězdičkama. Ale takto jsou to silné 4. Co víc dodat, pro děti to moc není a že bych z toho uchcával se taky říct nedá, zlatá Mrtvá nevěsta. Danny klobouk dolů! 76%
jay.lee
jay.lee
7 487 bodů
10
Fantastic!!
SNCIS
SNCIS
6 531 bodů
6
"Ó, Jacku. Jsi tak krásně hnusný, rány se otevírají a hnis prýští!" - "Děkuji vám. Mnohokrát vám děkuji." Dalo by se říct, že je to Grinch naruby. Sympatický kostlivec objeví krásu Vánoc a zamiluje si je, a tak se rozhodne uspořádat si je po svém. Burton má úžasná představivost. "Jacku? Jsi doma? Nesu plány na příští Halloween. Potřebuji je s tebou probrat, ať se do toho můžeme pustit. Jacku, prosím. Jsem jen zvolený úředník. Sám přemýšlet neumím!" Má to Burtonův námět, atmosféru i vzhled. Bohužel písničky mi časem přišli, že jedou na stejnou melodii. Chci tím říct, že jsem se okolo 40 minuty začínal trochu nudit. Mezi animovanými filmy je tento král, neboť je to skutečně dobře zpracovaný. Když to vezmu jako celek ( Příběh, písně, animace. ), tak to nic extra není. "Musí existovat logické vysvětlení těch podivných Vánoc." - 60%.