Komentáře a recenze 8

10
První série - 90% Druhá série - 80% Výborný seriál, který je možná maličko strojený, ale jinak má jen malou konkurenci. První série je naprosto perfektní.
kunafix
kunafix
20 042 bodů
6
Koukám na dobrej seriál a koukám, že tenkrát bylo všechno mnohem jednodušší. Někdo tě nasral, tak to schytal. Akorát mám dojem, že politici začli být hajzlové už tenkrát a ti dnešní se od nich učili. Jo, sem tam v tom vidim klasicky seriálovy nedostatky, ale stejně mě to bavilo. Mohlo se to víc držet skutečnosti a necpat nám vymyšlenou historii. Proč někdo točí seriál, kterej je podle pravdy jenom napůl? Mohlo být víc explicitního sexu a krve, ale tohle neni Spartakus, že. Krváky a masakry někdy docela digitální, škoda. Na konci první série mi trochu chyběla hláška "I ty, Brute?", ale to nevadi. Herci v hlavních rolích se mi libili, horší to někdy bylo s jejich pohnutkama a chováním. Jinak ale spíš dobry, než blby... Druhá série mě už tak nebaví. Oktaviánův přerod v novyho Césara změnou herce - tím to solidně zabili, jako že to bylo trapny. Samotnej herec byl mnohem lepší, než ten mladíček před ním. Intrikánka Atia už je mi krajně nesympatická, né svým chováním postavy, ale vzhledem a dabingem... a vlastně i tou svou rolí, když má prsty ve všem. Začinám se u toho nudit... Už su tou starou dobou docela znuděnej, je toho najednou nějak moc. Ale Markus Antonius a jeho pouť k moci a bezmoci mě držela v zaujetí, takže jsem to zdárně dokoukal a su rád. Nakonec se mi to totiž docela libilo.
ZkuKol
12 290 bodů
6
Je mi líto, ale přijde mit o jako něco mezi Dallasem a Západním křídlem v antických kulisách. Ano snímání je o něco lepší a není to točené neustále ve studiu, ale dech mi to nikterak nevytrhlo... 60%
Pas
Pas
6 225 bodů
7
Řím - centrum bohatství, kultury, moci, intrik a neřestí. Dějiny Říma z pohledu dvou vzájemně soupeřících žen - Atia (matka Oktaviana) a Servilia (matka Bruta) a dvou vojáků 13 legie Caesara - Lucius Vorenus a Titus Pullo, které osud svedl dohromady. A společně s nimi máme možnost prožít nejenom všechny důležité události, které předcházely pádu republiky. Ale i jejich soukromé bolesti, obavy, lásky, prohry, tužby ..... tak malicherné pro dějiny a tak podstatné pro ně. Seriál začíná v roce 52 p.n.l., kdy se Gaius Julius Caesar chystá k návratu do Říma z vítězného tažení v Galii. A toho se senátorská aristokracie velmi obává, bojí se jeho moci a obliby, jejich spiknutí vyústí v občanskou válku mezi Caesarem a Pompeiem.
10
Další vyjmečný seriál z produkce HBO. Dost dobře chápu to, že se to někomu nemusí zrovna líbit také mě chvili trvalo než jsem tomu podlehl. Není divu dnešní divák je zhýčkaný historickými velkofilmy typu Gladiátor, Statečné srdce atd. které ale nemají se skutečnou historií pranic společného. Mnozí tvrdí, že seriál Řím také neodpovídá zrovna dějepisným pramenům, ono je to svým způsobem pravda producenti HBO učinily totiž překrásnou věc tím, že do naprosto přesně stvárněného a dobře známého obdobý konce římské republiky postavily dva obyčejné muže a vojáky Lucia Vorena a Tita Pulla a daly jim stejnou moc utvářet dějiny jako měli Ceasar nebo Octavianus. Je to od tvůrců chytře zvolená hra s divákem. Na jedné straně velcí muži historie, kteří dělají vše proto aby tvořily dějiny a na druhé straně dva muži, kteří je tvoří jen tak mimochodem a náhodou. Velcí historici vždy mluví jen o velkých mužích např: Ceasar dobyl Galii nikoho už nezajímají osudy tisíců legionářů, kteří přispěli věčím či menším dílem. Tento seriál je pro ty nezaznamenané bez kterých by ti velcí ničeho nedosáhly. A jelikož malých i velkých rolí se hercí zhostily se zápalem a obrovskou chutí ( což je vidět každou vteřinu seriálu) a tvurci nám předkládají tehdejší společnost bez příkras takovou jaká skutečně byla nezbývá mi než tleskat a seriál Řím si přidat do své TOP10.
Atchyroz
3 426 bodů
8
80% - Starší bratr seriálů jako Hra o trůny, Vikingové nebo Spartakus, přičemž k poslednímu má tematicky asi nejblíže. Stejně jako u zmíněných seriálů zde nechybí řada intrik nebo brutálních, krvavých a sexuálních scén. Dvě řady seriálu Řím vypráví skutečné události v době před a po smrti slavného římského vojevůdce Gaia Julia Caesara, kterého výborně hraje Ciarán Hinds. Nejlepší postavou je pro mě ale Titus Pollo, kterého si zahrál Ray Stevenson a jedná se o divácky asi nejvděčnější postavu a vlastně i trochu hlavní. I ostatní herci nejsou o nic pozadu. Co musím pochválit, tak je to výprava a kostýmy, vše je maximálně věrohodné a i když je to docela komorní záležitost, tvůrci si s tím do detailu pohráli výborně. Slabší je to po stránce scénáře, protože dialogy nejsou někdy tolik zajímavé, často je to dost natahované a je třeba počítat s tím, že to má dost pomalé tempo při téměř hodinové stopáži epizod. I ty intriky jsou podle mě slabší než u výše vyjmenovaných seriálů. Obě řady jsou kvalitou relativně na stejně vysoké úrovni. Nejsou tady nijak zvlášť velké a epické boje nebo bitvy jako u Spartaka, ale i tak je to hodně dobře zvládnutý historický seriál z produkce HBO.
Azrael93
Azrael93
1 476 bodů
10
Naprosto skvělý historický seriál, který mě v době svého vzniku zcela nepochopitelně minul, ale s o to větší chutí jsem ho zhlédnul premiérově až dnes, po dvanácti letech od jeho vzniku. Hodnocení netřeba nijak protahovat, zkrátka epická podívaná, která ukazuje starověký Řím ve vší jeho krutosti, zhýralosti a syrovosti. A je to ta nejlepší podívaná, jakou jsem měl z tohoto období tu čest sledovat. Plných a zasloužených 100% :)
Senkys57
Senkys57
973 bodů
1
Nejvíc přehodnocený seriál v historii lidstva. Absolutně nesmyslný, to že si upravili historii podle sebe z toho udělal totální sranec. Tohle není historický seriál, jen se tak tváří. Nechápu lidi, kterým se to líbí a to hodnocení už vůbec ne
  • Vidět Caesara, jako cedník nebyla špatná scéna