Panna a netvor

78%

Komentáře a recenze 12

29 697 bodů
7.5
Výborně natočený příběh o panně a netvorovi, či krásce a zvířeti. Kvalitě filmu samozřejmě hodně napamohla i hudba Petra Hapky a nejznámější skladba je prostě skvostná a možná ve světě málo ceněná.. já si jí občas i pustím jen tak na relax. Takže celkový dojem 75%.
Fingon
16 886 bodů
6
Kdysi se mi to asi líbilo, ale teď jsem se kousal nudou a marně hledal nějaký ten horor (ten snad kromě úvodní scény neexistuje...) Uvidíme, jak se mi bude líbit Deváté srdce, to jsem ještě neviděl nikdy... aneb Herzův pohádkový dvojprogram.
10
Výborná pohádka, kde si pan režisér po dohodě s Otou Hofmanem domluvil změny, které z tohoto filmu činí naprosto jiný útvar než legendární Krásku a zvíře Jeana Cocteau. Je to krásný barokní horror s výbornými režijními nápady, tklivou muzikou mistra Hapky a nádhernou Zdenou Studénkovou. Taky jediná pořádná příležitost mého oblíbeného Václava Vosky, který bohužel doplatil na to, že byl tak vynikající herec a tvůrci Nové vlny vyhledávali naturščiky. Oba palce nahoru!
6
Pěkná hororová česká pohádka která se dá dokoukat s chutí až do konce.
Jana Květoňová
Jana Květoňová
7 011 bodů
9.5
Juraj Herz byl takový náš evropský Hitchcock! A Petr Hapka měl úžasné hudební nápady, takže to jde dohromady velice dobře. Pro děti to tedy pohádka není, nicméně je to působivé. Skvělá je ta ptačí maska a vůbec se mi Vlastimil Harapes a Zdena Studénková v tomto filmu líbí. Je to stejně zajímavé, že na konci 70. let byl vytvořen tak technicky dobře zvládnutý film s tolika efekty! Proto ta pohádka nezestarala. Pořád se na ni dá dívat, aniž by se člověk musel usmívat.
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
10
Dovoluji si tvrdit, že lepší český horor jsem snad ještě neviděl, navíc krásná pohádková linie se šťastným koncem dodává filmu ten milej a pohádkovej podtón, jinak jde o čistě atmosférickej horor, ve kterém sice netečou hektolitry krve, ani zde není příliš mrtvých, ale atmosféra zde tedy je a to přímo úchvatná, už jen úvodní sekvence v lesích, netvorovy spáry, šíleně depresivní prostředí polorozpadlého zámku, podoba netvora a vše podtrhuje naprosto geniální hudební motiv netvora, kdy zaznívají varhany tu nejpochmůrnější a nejdepresivnější hudbu co sem snad v tuzemských filmech mohl slyšet, na druhou stranu zde máme krásnou Zdenu Studenkovou v jejíž přítomnosti zaznívá druhý a taktéž nádherně geniální milostný motiv na klavír. Na rok vzniku, i na naše poměry velmi slušný hororová pohádka, ze které by možná někteří známí světoví tvůrci hororů vykoulené oči a jen koukali jakou pan Herz dokáže navodit hororovou atmosféru. Ke všemu je zde i skvělý scénář.
Ombak_Penari
2 764 bodů
9.5
Tohle osobně považuji za jedinou českou fantasy. Není to sice fantasy čistokrevná, pohádkové rysy zůstávají, ale díky ponuré atmosféře je to na hony vzdálené od klasického pohádkového pojetí. Zaplať pánbůh za ty dary. A úvodní scéna v lese je jedním slovem kulervoucí.
stantheman
stantheman
2 399 bodů
8.5
Slavná verze Juraje Herze s prvky horroru...tady mi ani nevadil Harapes....protože byl po většinu filmu řádně zamaskován. Každopádně povedené , velmi dobrý střih i hudba i celkové pojetí. Film ke kterému se rád vracím
miza
miza
2 336 bodů
8
Překrásná romanticko-hororová pohádka.Prostě parketa režiséra Juraje Herzla č.l.To on umí takové filmy na jedničku.
Lucyen
Lucyen
919 bodů
10
Jako malá jsem se strašně bála, pohádka působí opravdu temným dojmem i na malé děti. Nyní to není o moc lepší, ale aspoň vím, jak to dopadne :) Hudba je naprosto okouzlující, nejde si ji nezamilovat. Prostě úžasná hororová pohádka pro pochmurné zimní večery :)