Městečko South Park

84%

Komentáře a recenze 27

10
Seoš,který zraje jako víno. Smrtící vtip,který reaguje na aktuální dění ve světě takovým způsobem,že vám z toho zůstane hlava stát. Tohle je prostě moje srdcovka a musím s radostí říct,že po celou svou dobu existence South Park ani jednou neklopýtl a stále si drží vysoký nadstandart. Navíc se mi dost líbí,že se do popředí dostal můj oblíbenec a to Randy Marsch.
6
South Park jsem dlouho neznal, pak jsem ho nakoukal skoro najednou (to bylo těch 2014, kdy jsem psal první komentář, teď je 2021) a hodně se mi líbil. Teď se na to dívám zpětně a bohužel musím opět vycouvat - jak stárnu a jsem výrazně , jak to říct, asi prostě "progresivnější" než jsem byl, tak vidím problémy toho humoru, který produkuje kusé povedené vtipy (někdy hodně povedené), ale taky má tendenci uzamykat člověka v jeho světě. Celý South Park je založený na tom, že vše, co jakýmkoliv směrem vybočuje ze vidění světa Parkera a Stonea, je zesměšňováno a ponižováno - starat se o něco víc než oni je špatně, starat se o něco míň než oni je špatně. Projevit o něco upřímný zájem je hodno největšího ponížení. Ano, najdou se epizody, kde to tvůrci pojmenovávají, ale to nemění na to, že v tom rámci dál operují. A jak stárnou, svět se mění a oni ne, ještě víc se odhaluje jejich pohled s nasazenými klapkami na očích - seriál se proměňuje v "Old Man Yells At Cloud". South Park nepadnul, ale plně se odhalil a bohužel to zpětně ovlivňuje kvalitu celého seriálu. Bohužel ne každý jejich nesmysl byl tak jednoznačně vyvrácený jako jejich posměch klimatické změně, za který se omluvili - jenže je celkem jednoduché uznat chybu u něčeho tak zjevného. Je bohužel dost dalších věcí, které kvůli své krátkozrakosti otrávili degradujícím humorem. Je to smutné - South Park je silně moralizující seriál, ovšem jeho morálka je tak úzká a rigidní, že se mění v totalizující sílu.
10
Kultovní seriál, ke kterému jsem si hledal cestu docela těžko. Kdysi mě to moc nebralo - viděl jsem pár dílů a nijak mě to neoslovilo. Ovšem po několika letech byla situace jiná :) tenhle seriál zbožňuju. A je to jediný seriál. u kterého se nestydím říct, že český dabing je zde mnohem lepší než originál. 85%
10
Nejgeniálnější, nejkontroverznější satira z Ameriky. To jak bizarní každá epizoda je a při tom v sobě má skrytý podtext, který je neuvěřitelně chytrý je prostě něco neviděného. Tahle výborná satira si drží kvality už přes 25 let a doufám, že s námi vydrží ještě pěkně dlouho. Po jejím zmizení by totiž bylo téměř nemožné najít záplatu.
7
Dát nejvyšší hodnocení jen proto že je tam mnoho sprostých slov? Hloupost. Nemohu si pomoci ale tento seriál a Terkel má problém jsou si v něčem podobní. Neříkám že jsem se u sledování South Parku nudil, ale připadá mi jen jako běžný animovaný seriál, jen s trochou drsnějších hlášek a mluvou jako dláždič.
Milandob
Milandob
8 900 bodů
10
po slabších prvých dieloch tvorci pritvrdili a potom to je to pravé peklo, hlavne halloweenske diele patria k tym naj. a najlepšou postavou je určite eric.
8 590 bodů
8
V dětství jsem miloval ten vulgární a cartoonovej humor. Ovšem, často je to pokleslé, ale když už, tak to tvůrci pořádně vyhrotí. Nelze jim upřít odvahu. Nemám rád "nezávadné" obsahy, které se bojí někoho urazit, k něčemu vyjádřit. To je právě ono: V pozdějším věku jsem dokázal ocenit i trefné satirické reflexe ke společenskému dění, událostem ve světě či vyjebaností různých reálných osob (Trump, Mel Gibson, Tom Cruise...). Proto byli Stone i Parker tolikrát žalováni. South Park tedy není pouze pokleslý. Jednotlivé díly mají přesah, který jsem ale v dětství nedokázal postřehnout. Proto mělo cenu se k South Parku navracet v průběhu dospívání. Důvod, proč se seriál stále nevyčerpal (psáno k roku 2023) je ten, že tvůrci stále mají k čemu se vyjadřovat (svět se nezastavuje) a jejich jednotlivé postavičky mají výraznou povahovou polohu, která generuje humor a umožňuje tvůrcům vymýšlet zápletky ušité na míru postavám. Obdobně je tomu i Simpsonů, kde je řada vedlejších postav zábavnější a zajímavější než některé hlavní postavy a lze na nich postavit celé epizody. V South Parku stojí za vyzdvihnutí hlavně Randy a Butters. Je ale pravdou, že osobně mě to od 19. série už tolik nebaví. Nedokážu teď říci, jestli je v tom přesně kauzalita, ale od té doby, co tvůrci vypráví souvislé příběhy přes selé série, mě to nebaví. Už se u toho moc nesměju, ani nebavím. Přitom ale vím, že kvalita výrazně neupadla.
SNCIS
SNCIS
6 531 bodů
7.5
"Krucinál, zabili Kennyho, parchanti!" Nemohu hodnotit jako celek protože tenhle animovaný seriál pro dospělé má setsakramensky moc epizod a já všechny neviděl. Ovšem kdykoli na to v TV narazím rád se podívám a vždy se pobavím s úsměvem od ucha k uchu. Je to vulgární a vtipné. Kreslená Postavičky jsou sympatické nejvíce asi Kenny nejchudší chlapec na světě tedy v South Parku.:D A pak je tady Eric Cartman největší zm*d v seriálu kterého ovšem nejde nenávidět a skoro každý si ho po pár epizodách prostě musí zamilovat. "Seru na vás, jdu domů." 5 hvězd tomu já osobně však dát nemohu protože můj top to není. Já to vnímám jako takovou příjemnou oddechovku na kterou se čas od času podívám.
Standa.
Standa.
6 180 bodů
8.5
Když se řekne Městečko South Park, tak si každý řekne, jo to je ten debilní seriál, kde se pořád mluví jenom sprostě. Všem těmto lidem doporučuji se na tenhle seriál napřed podívat a pak soudit. Skvělý animovaný seriál plný hlášek.
VitvarJane
VitvarJane
4 487 bodů