Okno do dvora

83%

Komentáře a recenze 23

47 083 bodů
8.5
Další velké dílo mistra hororu. Opět zde není co vytknout. Pan Hitchcock uměl skvěle budovat atmosféru a i zde s ní pracuje bravurně. To jak umí vystupňovat napětí je jedinečné. Příběh je samozřejmě skvělý. Pro mne jeden z nejlepších snímku od mistra hororu.
29 331 bodů
8
Toto dílo má opravdu něco do sebe. Postupně a přesně gradující děj. Horor nemusí být nutně plný nestvůr , duchů , nebo monster. Na film je i úchvatně ztvárněn život američanů bydlících v činžovních domech v padesátých letech. Pohoda v USA té doby na vás doslova dýchne.
22 268 bodů
8
Relativní zklamání. Jen velmi dobrý thriller s porcí humoriu, ale po Vertigu a North by Northwes jsem čekal něco kapánek lepšího. Ne že by se měl Hitchcock za co stydět, jen má ve své filmografii nejeden lepší kousek. 80%
10
Jedna místnost s oknem (a batohem plným nápadů..) Takhle málo někdy stačí k vytvoření výborného filmu (z nedávné doby mě ještě napadá Schumacher se svou Telefonní budkou). Neobvyklý snímek, který zručně přebíhá od dechberoucího thrilleru ke konverzační komedii - To je můj v pořadí 3. Hitchcock a musím uznat, že na tom chlapovi vážně něco je. O Grace Kelly nemluvě :)
10
Velikánská klasika, ve které Hitchcock ve skvělé montáži v úvodu bez jediného slova v dialogu vysvětlí kdo je kdo a o co ve filmu půjde. Pak už je to "jenom" hra nervů v pokoji a na super dekoraci dvora. Mistrovské dílo a absolutní klasika!
bayern
13 716 bodů
7
Pan mistr psycho filmů A.Hitchcock natočil skvěle potemnělý a zajímavý snímek,který se dočkal i novějších verzí a herecké výkony v té době velkých hvězd toto dílo jen podtrhují.
9 183 bodů
7
Prozatím moje třetí setkání s Alfredem Hitchcockem, jehož spousta filmových diváků a kritiků s klidem označí za nejlepšího režiséra všech dob.. Avšak já jsem si tenhle závěr ani tentokrát zatím neudělal. Když to porovnám s Psychem a Ptáky, tedy dva jeho filmy, které jsem už viděl... Tak ano je to nesrovnatelně lepší než absurdní a zoufalí Ptáci, ale právě s porovnáním s legendárním Psychem to ztrácí, jak co do příběhu, tak i do takové líbivé dramatičnosti... Už před lety jsem viděl Disturbii, která se tímhle snímkem dosti inspiruje, ale tam kde Caruso tlačí na pilu a přiostřuje dramatické scény, tak tady naopak Hitchcock zvolňuje a prokládá to vztahovými prvky. Příběhově banální s uměle vyeskalovaným napětím, kdy se ne a ne odpoutat od místnosti, kde se zkrátka všechno nasákne repetetivností a pomalým tempem. První polovinu jsem protrpěl a jen sledoval, jak se dá udělat šmírování nezáživným. Obsazení v podobě ústřední dvojice James Stewart a Grace Kelly, pro mě spíše zazáří něžnější polovička, která několikrát příjemně rozproudí strnulé tempo.. Mezi nejlepší momenty pro mě patří závěr, který započne Lisinou cestou do protějšího bytu, zde Hitchcock dokázal i na lehce znuděného diváka přenést mrazivé emoce a strach o postavy. Skutečně jakoby to ve finálním aktu převzal někdo jiný, anebo se Hitchcock jen rozehříval. Jelikož přesně takhle ho já registruji z Psycha... Příběh sršící energií a napětím, které finišuje shledáním F2F, jež mě nakonec přece jen obměkčí k smířlivějšímu verdiktu... Ale čekal jsem o hodně více. Tohle za již zmíněnou Disturbií jen klopýtá.. 70%
9 025 bodů
9
Čistý voyeurismus filmového ražení. Stejně jako se hlavní postava nemůže přestat dívat na barák od naproti, tak ani divák nemůže odtrhnout oči od mistrovské práce pana režiséra. Do toho filmu se nedá nezamilovat, protože v ukázkovém blockingu, přesných výkonech a naprosto chytře napsaných dialozích se Hitchcock vyžívá až v netypicky podmanivých detailech (využití světla a stínu pro pochopení, zda je postava vidět, či ne) a atmosféru podtrhující nápady(soundtrack mnohdy tvoří postava pianisty, který bydlí vedle v bytě). Okno do dvora i přes vyhrocené finále dokázalo zubu času odolat, neboť je i po letech precizní, krásně minimalistické a v celku i stylové.
8 503 bodů
2
Film je zasazen do přostředí jednoho bytu zpřelámaného Jeffa, který se dívá do svého dvora a pozoruje své sousedy, jimiž jsou takové postavičky. Kulisy jsou skvěle zhotovené a technicky je to solidní. Na Stewarta i půvabnou Grace Kelly se dívá dobře. Děj je ale slabý. Scénář naťukne pár linek (jenom naťukne), ale po většinu času se věnuje detektivní sledovačce souseda, který asi zabil svou ženu. Katarze je slabá. Stane se přesně to, co divák očekává. Je to tak jednotvárné, že to za můj čas snad ani nestalo. Nechápu, proč by tohle měl někdo stavět nad Psycho. PS: Poté, co Jeff se svou přítelkyní posmutní, protože se jejich domělá vražda v jednu chvíli ukáže být nepravděpodobnou, tak Grace Kelly pronese něco ve smyslu: "Podívej se na nás. Kdyby k něm teď někdo přišel, neuvěřil by svým očím. Litujeme, že se nestala vražda." Vtipný dialog.
avenis
avenis
7 963 bodů
8
Fotoreportér (James Stewart) je se zlomenou nohou na kolečkovém křesle a krátí si dlouhou chvíli pozorováním sousedů v protějším domě. Postupně je víc a víc přesvědčen, že se jeden z nich dopustil vraždy. Prakticky celý film snímá kamera z fotografova bytu. Jediný film, kde se Grace Kelly nechala vidět s cigaretou. AH všechny herce řídil svými pokyny přes sluchátka tělové barvy, která měli v uších.. Ve scéně, kdy manželský pár stěhuje matrace z balkónu do bytu, dal jim opačné pokyny. Výsledný chaos pak s uspokojením použil. Čtyři nominace na Oskara. AH bylo 55 let. (2014)