New York, New York

68%

Komentáře a recenze 6

Dle počtu bodů
xxmartinxx
xxmartinxx
22 284 bodů
6
Není to první střet muzikálu s krušnou realitou, ale ve Scorseseho podání je to střet možná nejdotaženější. Čímž se bohužel pro film dokazuje, že muzikálový žánr na takovéhle experimenty není stavěný. Přepínání mezi skladbami a dějem je zcela nefunkční a ve výsledku nevtáhne ani příběh, ani hudba. Poslední půlhodinu jsem (marně) bojoval s přeskakováním skladeb k tomu, abych se dozvěděl něco o hrdinech, protože to mě alespoň nějak zajímalo a skladby děj nijak neposouvají (což je největší možný muzikálový prohřešek).
Sheldon
Sheldon
16 059 bodů
8
Film New York, New York (1977) je příběh z poválečné Ameriky, kde se žárlivý saxofonista Jimmy Doyle (Robert De Niro) zamiluje do zpěvačky Francis Evansové (Liza Minelli). Asi nejotřesnější Scorseseho propadák, který se mě osobně vždy velmi líbil je v prvé řadě další poctou slavné hodině americké kinematografie, tedy klasickým muzikálům. Diváci i kritici však nevěří hlavním postavám a ani Robert De Niro zde pro většinu diváků ztrácí osobní kouzlo. Na druhou stranu, i na první pohled jasná prohra je ve Scorseseho tvorbě dalším důležitým krokem k jeho pozici legendy.
hrumsrt
hrumsrt
9 335 bodů
8
Zjištění, že taková osobnost a mistr svého řemesla jako je Martin Scorsese natočil vztahovku říznutou hudebními motivy, mě naplnila těmi nejvyššími očekáváními.. Samozvaný král gangsterek a všelijaké mafiánské subkultury se v začátcích svojí režisérské kariéry rozhodl odbočit do zcela jiného prostředí. V pořadí již třetí spolupráce dua Scorsese a De Niro, která vzejde jako jedna z těch nejodlišnějších.. Mám rád Scorseseho pro jeho "expozice", kdy divákovi nikam nespěchajíc ukazuje prostředí a seznamuje ho s postavami, ale do tohohle nám musí tenhle queenský rodák ještě vyrůst.. Pocta klasickým muzikálům v čele s Lizou Minnelli, jejíž kukadla zdobí snímek.. Skvěle jednoduchý příběh o lásce a vztazích.. I když jsem se nejprve úplně nepoddal jejich vzájemné chemii a říkal jsem si, co na takovém buranovi vidí a jak nehezky se k ní podle mě nejprve chová, tak jakoby jejich vývoj postupně roztál i jejich vzájemné emoce.. Robert De Niro sice svým výkonem nějak neupoutá a místy hraje to na co jsem od něj v tomhle jeho období zvyklý, ale srdcem tohohle snímku je Liza Minnelli.. Tolikrát jsem si říkal, že jakoby mamince z oka vypadla.. Poctivá retro záležitost, která si naplno užívá atmosféry poválečného Big Applu, kterou tentokrát uhranul jazz. Veškerá hudební čísla nepůsobí nikterak rušivým dojmem, ba naopak ladí sem jako přidávající katalyzátor.. Hodně se mi to líbilo, ale jak je u Scorseseho zvykem, tak on nešetří na stopáži a střihači se u jeho filmů asi válí nudou, nicméně tentokrát jsem to už pocítil a film by mohl být o dobrou půlhodinku kratší.. Jinak několik scén jsou svojí bravurní záběrovostí jak do obrazu! Děsná škoda finančního neúspěchu, ale proto to Scorsese nedělá.. Ta holka okatá si to tady celé ukradla. 80%
Klajnik
Klajnik
8 615 bodů
9
Scorseseho už mám skoro celýho nakoukanýho. Před Killers of the Flower Moon ještě doháním nějaké resty. New York, New York byl jedním z nich, protože se o něm vůbec nemluví (tak jako třeba o Taxikáři nebo Casinu) a také je to 160min muzikál - k těm jsem měl zprvu odpor, ale později si k nim našel cestu přes La La Land, Singin' in the Rain a All That Jazz, ale stále jsem měl asi pocit, že to nebude dost vychytané. Jenže ono je! Prvních 20 minut je vyloženě dokonalých. Říkal jsem si, že pro svou živelnost a sebejistotu je to snad jeden z nejlepších De Nirových hereckých výkonů. Z první hodiny jsem byl každopádně unešen. Skvělí herci, dialogy i stylizovaný vizuál, který esteticky připomíná staré muzikály ze 40. a 50. let, ač zrovna odbočuje z jejich tradice. Prý to není první muzikál, který nechává střetnout žánrovou idylku s realitou, která ji narušuje, ale rozhodně je to v tomto ohledu dost dotažený (vidno je, že Chazelle se jistě dost inspiroval). Hudební čísla zde často nebývají jak pěst na oko, protože jsou přirozeněji včleněny do příběhu tím, že oba protagonisté se hudbě věnují a chtějí skrze ni kariérně uspět. V HČ se rovněž toliko nerozvíjí děj, což je považováno za největší muzikálový prohřešek, ale mě to upřímně nevadí, když mě to hudebně vyloženě neštve, je na co se dívat a děj se stejně stihne vykreslit. Podepisuji však, že to není vyloženě dotažené. Občas jsem během hudebních představeních ztrácel pozornost, protože to nemá tak promakanou choreografii a Jazzový skladby mě hudebně moc nebaví. Přesto mě do to 2x dostalo do kolen díky hvězdným momentům Lizy Minnelli, která zas herecky&zpěvecky exceluje k závěru filmu. Obě hlavní hvězdy filmu jsou však ve své romanci skvělé a mně osobně se líbí, že sedmdesátkový De Niro z nového Hollywoodu (hrající dalšího Scorseseho egocentrického cholerika) potkává Lizu Minnelli, jež má v sobě ještě něco z toho starého - snad dáno tím, že se pomamila. A teď jdu zkouknout Kabaret.
stantheman
stantheman
2 399 bodů
8
Jeden ze zásadních filmů L. Minelli a jeden ze slavných muzikálů. Na dnešní dobu trochu táhlé , ale jinak skvělá práce režizéra. Mladý a nadějný tehdy De Niro , jako vždy skvělý
M.Rejčová
M.Rejčová
216 bodů
6.5
De Nirův manipulátor byl nesnesitelný. Asi proto jsem se na to vůbec nemohla koukat. Ale snažila jsem se sledovat po očku, aby mi neutekla hudební čísla. Bohužel díky tomu jsem viděla, že ten chlap byl prostě příšernej