Někdo to rád horké

84%

Komentáře a recenze 24

8.5
Někdo to rád horké je snímek,který za ta léta nezestárl. Jak Tony Curtis,tak Jack Lemmon byli ve svých rolích vynikající a Marilyn Monroe byla klasicky krásná. Přesto mi tato komedie nepřijde zase tak zábavná jak se o ní říká. Spíš mi přišla,že se nesla v pohodovém duchu u které jsem se po celou dobu přitrouble usmíval.
29 851 bodů
6
Klasika, která ovšem mě jako Čechovi nic neříká. Marilyn Monroe, Jack Lemmon.. hvězdy.. ale že by film udělali, nemyslím si. Občas nějaká ta humorná scénka, jinak žádná sláva. Dva chlapi převlečení za ženy, no v dnešní době je toho až dost, takže na to nebudu koukat ještě dobrovolně.
8
Klasika všech klasik se spoustou parádních scének a závěrem, který způsobuje salvy smíchu. Z hlavního hereckého tra mi přišla pohříchu nejméně zajímavá slavná MM, k níž si budu cestu hledat asi hodně těžko. Naopak Wilderovi přicházím s každým jeho filmem čím dál více na chuť. 8/10
Fingon
16 886 bodů
8
"I wanna be loved by you..." Sladká a věčně opilá Marylin řádí, prohibice je v plném proudu a někdo by si rád dal kafe, přátelé italské opery jsou přátelští hoši a takhle velkej dort je nesmysl, snad nechce špatnej úmysl se vloudit sem...
10
Billy Wilder patří mezi autory divácky nejoblíbenějších filmů všech dob a Někdo to rád horké je bezesporu filmem, který milují již generace diváků. Film vydělal ve své době v USA 8 milionů, celosvětově dalších 16 milionů a dodnes se tvůrcům připisují na účet značné zisky prodejem televizních práv. Právem je tak film dodnes jednou z nejúspěšnějších komedií všech dob. Marilyn Monroe, díky dobré smlouvě na tento film, pak mohla zaplatit posmrtně všechny své dluhy. Film se objevil i v řadě nominací na Oskara toho roku, ale vzhledem k tomu, že toho roku měl premiéru legendární Ben Hur, tak si nakonec odnesl Oskara jen za nejlepší kostýmy.
9.5
Určitě nejlepší převleková komedie, a to bezkonkurenčně. Snad jen trochu s vyjímkou Tootsie..
10
Komediální žánr je dle mého společně s hororem aktuálně žánrem nejobtížnějším. Zatímco u horroru je dnes hodně těžké diváka vyděsit nebo vystrašit (a divák tak aktuálně v kinech dostává jen výplachy, které neurazí ale v hlavě fakt dlouho nezůstanou), hodně komedií má zase naopak v dnešní době problém diváka pobavit a dohánět ho k záchvatům smíchu. Samosebou u obou těchto žánrů platí, že se sem tam objeví výjimka, právě u těchto dvou konkrétních žánrů si ale za posledních pár let vzpomenu na nejméně výrazných kusů. Proto je možná někdy lepší šáhnout daleko do minulosti a pustit si nějakou vyhlášenou komediální pecku. A o to nejlepší je šáhnout po komedií, kterou většina známých řádí na vrchol komediálního žánru. A tím myslím právě Někdo to rád horké. Scénárista a režisér Billy Wilder napsal tuto komedii společně s I. A. L. Diamondem. Nutno dodat, že nešlo o kompletně nový nápad, protože Wilder šáhnul po francouzském filmu Fanfare of Love z roku 1935, který se zároveň dočkal v roce 1951 německé předělávky. Wilder ale do příběhu zapojil především podzápletku o gangsterech, kteří jdou naším hlavním hrdinům po krku a rozhodně se tak o Wilderovi nedá říct, že by se jen svezl na vlně předchozího námětu. Do hlavních rolí dvou muzikantů, kteří se na ukrytu před gangstery převléknou za ženy a ukryjí se v dívčím orchestru si Wilder sehnal parádní hereckou dvojici Tonyho Curtise a Jacka Lemmona. Zatímco co Curtis byl pro roli Joea hned první volba, co se týče role Jerryho Wilder hledal a hledal a kolem kandidátů na roli se motali třeba Frank Sinatra nebo Jerry Lewis, nakonec ale volba padla právě na Jacka Lemmona a ideálnější casting by si po shlédnutí filmu do téhle dvojice opravdu nepředstavil snad nikdo. Curtis a Lemmon jsou totiž oba naprosto perfektní a předvádějí neskutečných herecký koncert kdy skvěle prodávají veškeré fóry, veškeré gagy a vlastně i vše ostatní. Budu v tomhle ohledu možná trochu kontroverzní, co se týče názoru na vzhled Marilyn Monroe se ale asi nikdy neshodnu s většinou, že šlo o nejhezčí ženu Hollywoodu a dost možná jednu z nejhezčích sen lidské historie, kterou někteří dokonce přirovnávali k trojské Heleně. Minimálně po stránce herecké se ale u Marilyn nedá popřít, že v sobě má jistou auru roztomilosti a do role Sugar se hodí náramně. I ona tu dostala příležitost se herecky vyřádit a je opravdu skvělá. I přes pomluvy o tom, že měla dle kolegů inteligenci 5-letého dítěte a zprávy o tom, že na natáčení dělala obrovské potíže a scény je její přítomnost ve filmu okouzlující a i člověku, kterému její velebení co se týče krásy do nebes přijde přehnané má chvilku pocit, že na tom něco bude. Ale zas mě to rychle přešlo. Hlavní hvězdou tohohle filmu ale není ani Lemmon ani Curtis nebo Monroe. Hlavní hvězdou Někdo to rád horké je totiž především právě scénář Wildera a Diamonda, který opravdu dodává jeden parádní vtip za druhým a jeden parádní gag za druhým a bránice je už po hodině roztažená do oblak. A to vám pak dojde, že chybí ještě hodina a říkáte si, že už by to chtělo fakt zvolnit, protože vám ta bránice asi fakt praskne a ten film vás dosměje k smrti. Neumřel jsem a ani jsem vyloženě smíchy netrpěl, pamatuji si ale, že jsem byl schopný se několika vtipům smát ještě minutu poté co padli. A to je prostě na komedii neskutečně potěšující fakt. Zároveň Wilder jako režisér parádně kombinuje prvky komedie a romance Marilyn Monroe sice chtěla barevný film, právě ta černobílá barva je ale na filmu to další kouzlo a především si Někdo to rád horké ani barevné nedokážu představit. Tohle je totiž ten film, který dle mého názoru vyniká právě v černobílé. Ten film prostě hezky vypadá, má hezkou kameru, nádherné kostýmy a parádně využité lokace. Nejlepší hláška filmu? Pravděpodobně ´´ Nikdo není dokonalý´´. Hláška, která má do sebe dost možná víc než by se mohlo zdát. Hláška, která není pouhou parádní tečkou za celým filmem a která není pouhým vtipem ale dost možná se v ní dá najít větší smysl. Člověk v tom může vidět i něco víc než ´´ pouhou´´ skvělou hlášku dvou scénáristů. O tom dle mně vypovídá i fakt, že samotný Wilder má na svém náhrobku vyryto právě ´´ Nikdo není dokonalý´´. Pod touhle větou se opravdu dá najít spoustu významů a každý jí může brát po svém. Můžete jí brát jako pouhý další dokonalý vtip nebo můžete jít ještě hlouběji. To už je na každém divákovi jak se rozhodne. Neřeknu jen tak, že je Někdo to rád horké nejlepší komedie, protože mám pár jiných favoritů za které dám s klidným srdcem ruku do ohně radši, rozhodně bych se jí ale nebal seřadit na seznam těch nejlepších komedií všech dob. TOP 20? Možná bych šel přece jen ještě výš. Rozhodně je ale pravda, že 61 let starý film dle mého nezestárl a i po letech dokáže skvěle pobavit, uhranout stránkou technikou i humornou a především dokázat, že někdy se opravdu klesá. Někdo to rád horké bohužel strká do kapsy většinu komedií z uplynulé dekády a člověk jen může doufat, že se blýská na lepší časy. Tvůrci se kdykoliv můžou někde inspirovat a myslím, že právě Někdo to rád horké je pro takovou inspiraci ideální.......
8
No jasně, to musí být. Komedie to je dobrá.
9 335 bodů
9
Gangsteři, nenucený humor a magická MM. Začínám chápat, co na ní vidí. I když po nedávné Blondie, panuje k této osobě malinko skepse, tak zároveň jsem měl chuť si ji vychutnat v její čiré filmové podobě. Naprosto precizní komedie, která se musí líbit snad všem. Hlavní trio nasadilo neuvěřitelný obrátky. Hošani obstarají humor a dramatickou část, no a slečna Norma Jean dává patřičně líbivý zážitek s dokonale okouzlujícím výkonem, že by mi v reklamě prodala i Severní Koreu. Ačkoli teda nevím, jestli z toho vychází úplně nejlépe, přece jen je taková koketa, co roztahuje nohy za dobrou partií. Ale Marilyn jí předala takové osobnostní kouzlo a šarm, že jsem se přistihl v pár zasněných pózách. Moc jsem si to užil, ta atmoséra a herecké výkony to vše je fenomenální. Klasika nad klasiky, kterou si doháním až po letech. Příběhově jako dělané na divadelní scénu, kam si pro to snad jednou i dojdu. Má to spád, přestože od prvních chvil i poměrně jasně rozdané karty. Těží to z vtipu, jaký dnes už nenajdete nikde, navíc taky je otázka, zda už by to nyní nebylo vlastně celé nekorektní. Povedlo se všechno a ty hudební scény jsou naprostá srdcovka.. Ve finále to graduje, jak má a za ten poctivě "červený konec" bych vstal a tleskal! Ústřední trio jede na plný plyn a vyplácí se. Těžko se k tomu něco říká.. Nemá to zkrátka jedinou žádnou větší chybku, ale současně kdybych měl vyzdvihnout některou lepší scénu asi nevím! Stejně tak chvíli trvá než Vás snímek vtáhne, ale jakmile se objeví poprvé MM, jakoby obraz dostal zářivý bod. Navíc se mi moc líbil český dabing. K tomuhle se hodně rychle vrátím. 90%
9 025 bodů
9.5
Film, kterému se daří kombinovat poměrně drsnou kriminální zápletku s třeštěnou komedií o dvou muzikantech, kteří se převlečou za dvě ženský. Jenže z této poměrně hloupoučké premisy dokáže Wilder dostat maximum, včetně hlavních herců, kteří jsou bezkonkurenčně úžasní a utáhnou s přehledem celý film. A kdyby náhodou někdo pochyboval, tak fantastický scénář a dynamický střih se postarají o zbytek, to vám garantuji. Jen ta Marilyn mi tam moc nesedí a vzhledem k jejímu chování na place je zázrak, že z toho vzešlo takto geniální dílo. PS: A dabing je mimochodem náramně boží.